K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 17:14   #1
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
læge psykolog og psykiater siger nej

hejsa kan man sende mig ud i arbejdsprøvning/afklaring når min læge har sagt jeg ikke magter det og psykolog og psykiater siger der ikke er erhversevne er tilbage i mig.

sidder og er ved at anke min anden afslag på pension hjælp hjælp tak
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det din læge, psykolog, psykiater mf skal skrive er, at en arbejdsprøvning vil skade dig permanent!
Hvis ikke en arbejdsprøvning er kontraindiceret (vil skade dig permanent), så er der ikke noget at stille op, for så SKAL man arbejdsprøves uanset om man har en arbejdsevne eller ej, eller om man skal kravle til og fra stedet....

De to ting har INTET med hinanden at gøre. Så længe man ikke dør af det, eller kun går midlertidigt ned, så kan man ikke fritages. Det skal dokumenteres at du ved at deltage, vil få en permanent forværring......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:20   #3
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det din læge, psykolog, psykiater mf skal skrive er, at en arbejdsprøvning vil skade dig permanent!
Hvis ikke en arbejdsprøvning er kontraindiceret (vil skade dig permanent), så er der ikke noget at stille op, for så SKAL man arbejdsprøves uanset om man har en arbejdsevne eller ej, eller om man skal kravle til og fra stedet....

De to ting har INTET med hinanden at gøre. Så længe man ikke dør af det, eller kun går midlertidigt ned, så kan man ikke fritages. Det skal dokumenteres at du ved at deltage, vil få en permanent forværring......
Og det er her det "slemme" kan komme ind...fordi..hvem kan spå om fremtiden..ikke engang en læge kan...og dette alt efter hvem du møder på din vej igennem systemet?...kan blive brugt sådan at...vi må først se om det rent faktisk bliver værre ved en evt arbejds prøvning.

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:26   #4
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tina1973 Se meddelelser
hejsa kan man sende mig ud i arbejdsprøvning/afklaring når min læge har sagt jeg ikke magter det og psykolog og psykiater siger der ikke er erhversevne er tilbage i mig.

sidder og er ved at anke min anden afslag på pension hjælp hjælp tak

Hvis der ikke forekommer noget der er direkte til fare for dit helbred, ser jeg
ingen grund til at sige nej til en arbejdsprøvning/afklaring.
Så må man jo bare møde op, og blive målt på, at man ikke kan magte noget. Og dermed få en form for afklaring.

Hvis man giver afslag på pension, fordi man er i tvivl om arbejdseven, så er det jo fordi man gerne vil have yderligere informationer frem, så det pynter nok ikke på sagen at vægre sig fra forslaget.

Da psykologer og psykiatere ikke er personer med specielt indblik i arbejdsmarkedet, er det da svært for dem at komme med disse udtalelser, med mindre de faktisk har set dig arbejde.
Har de det ?

Sidst redigeret af Engel; 07-12-2010 kl. 18:29.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:43   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Simonsen Se meddelelser
Og det er her det "slemme" kan komme ind...fordi..hvem kan spå om fremtiden..ikke engang en læge kan...og dette alt efter hvem du møder på din vej igennem systemet?...kan blive brugt sådan at...vi må først se om det rent faktisk bliver værre ved en evt arbejds prøvning.

Kh

Peter
undskyld man har set flere af dine indlæg man skal tænke positivt
men hvad hjælper det når ens sygdom gør at man ikke kan magte noget
hvis alt var så nemt kunne alle vil bare arbejde, ved en positv tanke gang

men det er svært og komme uden en arbejdsprøvning, hvad ellers skal en kommune vurdere udfra
med en ny reform og dem som er 18 år skal ud i mange arbejdsprøvninger indtil de er 40 år
det bliver de bare ikke mere raske af det
har selv været i arbejdsprøvning, det er jeg alså ikke blevet mere rask af
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:48   #6
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
undskyld man har set flere af dine indlæg man skal tænke positivt
men hvad hjælper det når ens sygdom gør at man ikke kan magte noget
hvis alt var så nemt kunne alle vil bare arbejde, ved en positv tanke gang

men det er svært og komme uden en arbejdsprøvning, hvad ellers skal en kommune vurdere udfra
med en ny reform og dem som er 18 år skal ud i mange arbejdsprøvninger indtil de er 40 år
det bliver de bare ikke mere raske af det
har selv været i arbejdsprøvning, det er jeg alså ikke blevet mere rask af
Du har fuldstændigt ret ;-).

Men en ændring af ens tankegang, valg osv i livet kan være til stor hjælp. da det jo er den/de/det osv der bestemmer hvad man får i og ud af livet samtidigt er det også ret ofte det som har givet en selv den situation man står i..(dette er meget let fortalt)...det er selvfølgeligt mere omstændigt end bare nogle ord på en webside i cyberspace ;-)

Sagt på en anden måde...de valg du har taget igennem livet er til grund for hvordan du har det idag og/eller hvordan du takler en given situation osv...De valg du tager NU og hvordan du vælger at takle din nuværende situation er til grund for hvordan du har og får det nu og i fremtiden...*S*

Hvis du gør som altid har gjort får du hvad du altid har fået!..Hvis du vil ha noget andet..må du gøre noget andet end du plejer osv.

Kh

Peter

Sidst redigeret af Peter Simonsen; 07-12-2010 kl. 19:03.
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 19:16   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Simonsen Se meddelelser
..fordi..hvem kan spå om fremtiden..ikke engang en læge kan...
Det er jeg ikke helt enig i.

Hvis en psykisk syg person har været sendt i arb.prøvning 3 gange og hver gang er gået ned psykisk, og måske endt på psykiatrisk afd. så vil jeg nok mene, at det er på sin plads, at vurdere, at en afprøvning er kontraindiceret.

Nu synes du måske jeg overdriver lidt, men jeg mener, at have læst den slags beretninger her på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 20:35   #8
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jeg ikke helt enig i.

Hvis en psykisk syg person har været sendt i arb.prøvning 3 gange og hver gang er gået ned psykisk, og måske endt på psykiatrisk afd. så vil jeg nok mene, at det er på sin plads, at vurdere, at en afprøvning er kontraindiceret.

Nu synes du måske jeg overdriver lidt, men jeg mener, at have læst den slags beretninger her på K10.
Jeg synes absolut ikke du overdriver ...Og kan sagtens følge din tankegang og eksempel ;-).

Dit eksempel beror sig på fortiden og nutiden...men ikke hvad der kan ske om 1 år..5 år..7år 10år!...eller andre tidsrum...og derfor er jeg jo ganske enig med dig i dit eksempel..*S*

Men jeg vil stadigt fastholde min grundlæggende holding og tankegang om at jeg synes at det er fornuftigt at fortsætte med fremtiden kan ingen spå om, så derfor...bare at sige i mange tilfælde at det bliver..eller kan aldrigt blive bedre/anderledes er MEGET farligt...En kæmpe fejl i det danske system...!

Jeg har personligt set det modsatte ske´så mange gange efterhånden, at det ikke kan være en "tilfældighed"...Totalt opgivede mennesker! både opgivet af dem selv og systemet......kommer tilbage igen og gør det som hverken de selv eller andre troede var muligt...Det de alle fortæller er det samme...de ændrede dem selv..deres vaner...deres måde at tænke på...lærte at forstå deres beslutninger deres handlinger...osv...Personligt er jeg en af dem og jeg er langt fra "helbredt endnu", men jeg er på vej...og jeg vil ændre min fremtid..jeg vil mere end noget andet "tilbage" igen til 100% selvforsørgelse. ;-).

Dine tanker...din selvopfattelse dine valg osv...er så vigtige at finde frem til hvad der hjælper dig (mig) os alle hver især.

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 20:41   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Simonsen Se meddelelser
Jeg synes absolut ikke du overdriver ...Og kan sagtens følge din tankegang og eksempel ;-).

Dit eksempel beror sig på fortiden og nutiden...men ikke hvad der kan ske om 1 år..5 år..7år 10år!...eller andre tidsrum...og derfor er jeg jo ganske enig med dig i dit eksempel..*S*

Men jeg vil stadigt fastholde min grundlæggende holding og tankegang om at jeg synes at det er fornuftigt at fortsætte med fremtiden kan ingen spå om, så derfor...bare at sige i mange tilfælde at det bliver..eller kan aldrigt blive bedre/anderledes er MEGET farligt...En kæmpe fejl i det danske system...!

Jeg har personligt set det modsatte ske´så mange gange efterhånden, at det ikke kan være en "tilfældighed"...Totalt opgivede mennesker! både opgivet af dem selv og systemet......kommer tilbage igen og gør det som hverken de selv eller andre troede var muligt...Det de alle fortæller er det samme...de ændrede dem selv..deres vaner...deres måde at tænke på...lærte at forstå deres beslutninger deres handlinger...osv...Personligt er jeg en af dem og jeg er langt fra "helbredt endnu", men jeg er på vej...og jeg vil ændre min fremtid..jeg vil mere end noget andet "tilbage" igen til 100% selvforsørgelse. ;-).

Dine tanker...din selvopfattelse dine valg osv...er så vigtige at finde frem til hvad der hjælper dig (mig) os alle hver især.

Kh

Peter
min forsikring kunne godt spå om min fremtid
nemlig udbetaling af pension til de 65 30 år ud i fremtiden
kun kommunen kan ikke tage stilling
er det mund pågrund af lægepapir eller fordi skal de skal spare penge
får nemlig ingen ydelse

for at komme på flex eller pension skal behandlingsmuligheder være udtømte
så hvis ingen prøver og spå om fremtiden, så kan ingen få en ydelse udover kontanthjælp når de har brugt deres formue først
håber da også jeg får det bedre, men det vil kræve en ny hjerne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 20:58   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk nu Peter....du kan ikke tale for alle andre end lige netop dig selv....

Jeg har set utallige mennesker gå helt ned ned flaget,....alene fordi de blev udsat for en lalleglad sagsbehandler der bare sad og sagde at de da bare skulle tænke posetivt....

Jeg kan give dig ret så langt at det selvfølgelig ville være bedst hvis man kunne gøre sådan.....men men...det er ikke alle der bare kan gøre sådan...og disse mennesker får det værre når de høre på folk der bare sige at de skal tænke positivt for så skal alt nok gå....

Der er jo mange forskellige mennesker herinde med meget forskellige sygdomme...

Til trådstarter...

Hvis din læge/psykolog skriver at en arbejdsprøvning dirkete kan skade dig....ja så kan kommunen selvfølgelig ikke bare sende dig ud...

Få evt din læge/psykolog til at skrive hvad du evt kan tåle....så du evt kan komme i en speciel arbejdsprøvning hvor du kan klare kravene...

Det gode ved at få en arbejdsprøvning...er at du får på skrift hvad du har tilbage af arbejdsevne....og det vil hjælpe en videre i ens sagsforløb....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusrapporter fra psykolog/psykiater FOB Alt det andet 6 07-07-2013 22:34
Psykolog eller psykiater? Jasmina Alt det andet 38 19-01-2012 12:14
Forskel på psykolog og psykiater siffeline Dit og Dat 9 26-06-2010 05:54
Hvad er forskellen på en psykolog og en psykiater? buster Alt det andet 8 08-03-2010 03:26
Er en Psykolog en læge ?? WilloW Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 05-11-2009 20:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension