K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 08:58   #1
henrik plambek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Lokation: Randers
Indlæg: 20
Styrke: 11
henrik plambek er ny på vejen
arbejds prøvning

Nogen som har §§ eller regler på dette.??
Fik besked på, at jeg selv kunne finde et firma, til arb prøvning, og da jeg havde det, fik jeg at vide, at der skulle være MINIMUM 5 ansatte. I en "syg i"gruppe , læser jeg, at der er nogle, der er kommet ind, i enkelmands firma, og èn, hvor der kun er 3 ansatte. Undre mig, at reglerne er forskellige, eller har det været for at modarbejde mig. ?
henrik plambek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 09:04   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Det er forkert..
http://www.cabiweb.dk/lovstof/sp%C3%...%C3%B8ntilskud
"§ 70. Antallet af ansatte med løntilskud efter kapitel 12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og antallet af personer i virksomhedspraktik efter lovens kapitel 11 må maksimalt udgøre
1) 1 person for hver 5 ordinært ansatte, hvis virksomheden har 0‑50 ansatte, dog altid 1 person, og herudover
2) 1 person for hver 10 ordinært ansatte."

Så i praksis 0-9 ansatte - 1 i praktik/arbejdsprøvning
10-14 - 2 i praktik


Jeg har selv været i arbejdsprøvning i en virksomhed med 3 ansatte.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 09:35   #3
henrik plambek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Lokation: Randers
Indlæg: 20
Styrke: 11
henrik plambek er ny på vejen
tusind tak.

når jeg nu har dig.. Kan ikke finde noget på, hvem der må raskmelde. Mener ikke at kommunen må, og at det kun er dig selv eller din læge. kan du hjælpe mig med det?
henrik plambek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 17:47   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan absolut ikke anbefale at du selv finder et sted
da både ankestyrelsen og kommunen senere hen, kan afskrive den
fordi der ikke vil være noget personale som netop kan beskrive og bedømme din arbejdsevne.
det skal være folk som har erfaring inden for dette felt.

det er kommunen som har den opgave at afklar din arbejdsevne
og hvis de mener du skal i en arbejdsprøvning, så er det også deres ansvar og finde et sted
som kommunen også kan bruge til noget og derefter beskrive din arbejdsevne
samt jeg går udfra at dine lægepapir er 100 procent på plads og der ikke er flere
behandlingsmuligheder. ellers kan du igen stå med en arbejdsprøvning som ikke er noget værd. Da kommunen først kan vurdere din arbejdsevne, når du er helt afsluttet rent lægefagligt.

hvis du snakker om raskmeldning, så kan kommunen ikke raskmelde dig. Med mindre de vurdere at du kan arbejde 20 time på ordinær vilkår og ergo kan arbejde deltid. det er ikke direkte en raskmeldning, men så behøver de ikke at afklare dig yderligere.

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-10-2013 kl. 17:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 18:49   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det med antal ansatte er formodentilg det der med arbejdsmiljø mm som der er nogle andre krav til når firmat har mere end 5 ansatte... men har aldrig hørt det i forhold til praktik, men hvorfor ikke... det giver jo god mening at man skal være et sted hvor sikkerheden ikke står til tvivl.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 10:09   #6
henrik plambek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Lokation: Randers
Indlæg: 20
Styrke: 11
henrik plambek er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kan absolut ikke anbefale at du selv finder et sted
da både ankestyrelsen og kommunen senere hen, kan afskrive den
fordi der ikke vil være noget personale som netop kan beskrive og bedømme din arbejdsevne.
det skal være folk som har erfaring inden for dette felt.

det er kommunen som har den opgave at afklar din arbejdsevne
og hvis de mener du skal i en arbejdsprøvning, så er det også deres ansvar og finde et sted
som kommunen også kan bruge til noget og derefter beskrive din arbejdsevne
samt jeg går udfra at dine lægepapir er 100 procent på plads og der ikke er flere
behandlingsmuligheder. ellers kan du igen stå med en arbejdsprøvning som ikke er noget værd. Da kommunen først kan vurdere din arbejdsevne, når du er helt afsluttet rent lægefagligt.

hvis du snakker om raskmeldning, så kan kommunen ikke raskmelde dig. Med mindre de vurdere at du kan arbejde 20 time på ordinær vilkår og ergo kan arbejde deltid. det er ikke direkte en raskmeldning, men så behøver de ikke at afklare dig yderligere.
Vedr raskmelding: Er der noget på skrift, som fortæller den regel? Har ikke selv, kunnet finde noget..
henrik plambek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 15:18   #7
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kan absolut ikke anbefale at du selv finder et sted
da både ankestyrelsen og kommunen senere hen, kan afskrive den
fordi der ikke vil være noget personale som netop kan beskrive og bedømme din arbejdsevne.
det skal være folk som har erfaring inden for dette felt.

det er kommunen som har den opgave at afklar din arbejdsevne
og hvis de mener du skal i en arbejdsprøvning, så er det også deres ansvar og finde et sted
som kommunen også kan bruge til noget og derefter beskrive din arbejdsevne
samt jeg går udfra at dine lægepapir er 100 procent på plads og der ikke er flere
behandlingsmuligheder. ellers kan du igen stå med en arbejdsprøvning som ikke er noget værd. Da kommunen først kan vurdere din arbejdsevne, når du er helt afsluttet rent lægefagligt.

.
Jeg fandt selv mit praktik sted og de blev efter endt praktik til min arbejdsgiver. Så man kan altså sagtens selv finde et sted. Jeg vil så sige at der var på intet tidspunkt nogen som helst der "bedømte" min arbejdsevne. det eneste der blev bedømt var min dagbog som jeg "afleverede" hver søndag på mail.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension