K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2011, 16:06   #21
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Det er en del af §33, eller et side stykke til den...
I lov om aktiv socialpolitik?????? Narh; hva'!? Jeg kan ikke se 154 nogen steder.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 03:13   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Nu har jeg lige læst den kommentare fra ham politikeren igen, han skriver også at
"han har en underliggene forventing om at kommunens udgifter på området er så lave som muligt"

Efter hvad jeg kan forstå på et af de link som "hvorformig" kom med, står der et sted at kommunes økonomi ikke må ligge til grund for en afgørelse.

Er det korrekt?
hvis der ligger et link omkring det, så vil jeg også gerne ha det.. har forsøgt at bruge søgefunktion både her på k10 og på google.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 08:44   #23
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det er min advokat der ha mailet mig den, sådan står de i mailen:


Citat:
Lov om Aktiv socialpoliti:

Andre indtægter mv. § 33

Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:

1)
Invaliditetsydelse, invaliditetsbeløb samt bistands- og plejetillæg efter lov om social pension.

2)
Godtgørelse efter § 83 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

3)
Vederlag som tilforordnet ved valg.

4)
Ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser mv., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.

5)
Børns indtægter og indtægter, der vedrører børn, bortset fra tilskud til pasning af egne børn efter § 38 i lov om social service.

6)
Værdien af kost mv. under indlæggelse på sygehus eller lignende behandlingsinstitutioner. Hvis sygehusopholdet har varet i mere end 3 måneder, kan der dog foretages fradrag svarende til den besparelse, der er en følge af indlæggelsen.

7)
Transportgodtgørelse for dokumenterede udgifter til nødvendig transport ved udførelse af lønnet arbejde og ulønnet, frivilligt arbejde. 153)

Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 3 og 4, godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikkeøkonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen. 154)

154)
Løbende erstatninger i henhold til arbejdsskadesikringsloven antages også at være omfattet. Ansøgeren skal kunne dokumentere, at indtægterne stammer fra sådanne godtgørelser eller erstatninger, som omfattes af reglen.
Han sendte den til mig da jeg skulle søge kontanthjælp, fordi mange af hans klienter har haft problemer med kommunerne, når de skulle søge kontanthjælp.

Der har kommunerne simpelhen nægtet dem kontanthjælp fordi kommunerne ikke kender reglerne...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 08:47   #24
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
hvis der ligger et link omkring det, så vil jeg også gerne ha det.. har forsøgt at bruge søgefunktion både her på k10 og på google.
Det er på side 1 i den her tråd ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 14:35   #25
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nu var det et link til " kommunes økonomi ikke må ligge til grund for en afgørelse."

som jeg eftersøgte... :-) hvis det findes...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 22:26   #26
carstenorting
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
carstenorting er ny på vejen
Jeg tog fejl

Det forlig vedr. førtidspension som jeg omtaler, er ikke blevet til noget, endnu.
Men der vil helt sikkert ske noget på området. Selv Helle Thorning taler om, at hun skal finde de 12 min. hos hos førtidspensionister og flexjobbere. Ikke at jeg tror på, at det er realistisk.

Det er godt for mig at vide, at erstatning vedr. nedsat arbejdsevne ikke kan modregnes i kontanthjælp. Jeg har set mange hårrejsende tilfælde af modregninger.

Jeg mener dog stadig at kontanthjælp, skal være til raske mennesker der midlertidigt er uden indtægt. Mennesker med nedsat erhvervsevne på grund af handicap eller arbejdsskade skal have pension eller flexjob. Unge bør, som vi foreslår, have rehabiliteringsydelse, istedet for evt. pension, idet der altid bør arbejdes på at holde en dør åben til arbejdsmarkedet.
MVH Carsten
carstenorting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 22:45   #27
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Det er min advokat der ha mailet mig den, sådan står de i mailen:

154)
Løbende erstatninger i henhold til arbejdsskadesikringsloven antages også at være omfattet. Ansøgeren skal kunne dokumentere, at indtægterne stammer fra sådanne godtgørelser eller erstatninger, som omfattes af reglen.
Okay Underligt han ikke skriver hvor det stammer fra.
Det er ihvertfald IKKE fra Lov om aktiv socialpolitik.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 08:13   #28
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Okay Underligt han ikke skriver hvor det stammer fra.
Det er ihvertfald IKKE fra Lov om aktiv socialpolitik.
Ja det syntes jeg faktisk også, men sådan som han skriver ser det ud som om at det er en del af "Aktiv Social politik."

Men de ved jo nok hvad de snakker om alligevel ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 08:59   #29
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Det forlig vedr. førtidspension som jeg omtaler, er ikke blevet til noget, endnu.
Men der vil helt sikkert ske noget på området. Selv Helle Thorning taler om, at hun skal finde de 12 min. hos hos førtidspensionister og flexjobbere. Ikke at jeg tror på, at det er realistisk.

Det er godt for mig at vide, at erstatning vedr. nedsat arbejdsevne ikke kan modregnes i kontanthjælp. Jeg har set mange hårrejsende tilfælde af modregninger.

Jeg mener dog stadig at kontanthjælp, skal være til raske mennesker der midlertidigt er uden indtægt. Mennesker med nedsat erhvervsevne på grund af handicap eller arbejdsskade skal have pension eller flexjob. Unge bør, som vi foreslår, have rehabiliteringsydelse, istedet for evt. pension, idet der altid bør arbejdes på at holde en dør åben til arbejdsmarkedet.
MVH Carsten
Det lyder næsten som om du er Carsten Ørting Andersen, er det rigtigt?

Hvis det er, så forstår jeg ikke hvordan du kan udtale dig til en avis om regler, som du tydeligvis ikke ved noget om...
Men at kommunerne i mange tilfælde modregner erstatninger i kontanthjælp burde stoppes, det er i strid mod alle regler...

Jeg er enig i at Kontanthjælp er til raske, når man er syg på Kontanthjælp, skal man stadig straffes...

Jeg ved ikke om jeg er enig i at unge skal have rehabiliteringsydelse, for som i mit tilfælde har lægerne vurderet mig varigt uarbejdsdygtigt, og ja jeg er ung, men jeg ville aldrig kunne arbejde mig tilbage til arbejdsmarkedet.

Så vil det være forkert at placere mig ude i ingenmandsland...

Når man er syg pga. en skade, har man brug for fred.
Min skade er blevet væsentligt forværede fordi jeg ALDRIG har fåe den ro jeg har haft brug for, Jobcenteret burde se hvilken tilstand man befinder sig i, og se om man overhovedet er istand til at gennemføre de forskellige tiltag, uden at forvære skaden.

Det har ikke været tilfælde i den her sag, min sagsbehandler har kun gjort hvad hun har gjort for at have en god grund til smide mig ud af systemet, og da SLET ikke gjort det til min fordel...

Hvis man vedtager en rehabiliteringsydelse, får man aldrig fred.
Man vil jo altid stå delvist tilrådighed på arbejdsmarkedet, og gå og tænke på hvornår Jobcenteret kontakter en...

Jeg er dømt færdige af alle Special/læger/Lægekonsulenten.
Men alligevel vurdere min sagsbehandler, at jeg ikke er berettiget til flex eller pension, og vurdere samtidig at jeg sagtens kan komme ud og arbejde på samme vilkår som alle andre...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 19:17   #30
carstenorting
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
carstenorting er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Det lyder næsten som om du er Carsten Ørting Andersen, er det rigtigt?

Hvis det er, så forstår jeg ikke hvordan du kan udtale dig til en avis om regler, som du tydeligvis ikke ved noget om...
Men at kommunerne i mange tilfælde modregner erstatninger i kontanthjælp burde stoppes, det er i strid mod alle regler...

Jeg er enig i at Kontanthjælp er til raske, når man er syg på Kontanthjælp, skal man stadig straffes...

Jeg ved ikke om jeg er enig i at unge skal have rehabiliteringsydelse, for som i mit tilfælde har lægerne vurderet mig varigt uarbejdsdygtigt, og ja jeg er ung, men jeg ville aldrig kunne arbejde mig tilbage til arbejdsmarkedet.

Så vil det være forkert at placere mig ude i ingenmandsland...

Når man er syg pga. en skade, har man brug for fred.
Min skade er blevet væsentligt forværede fordi jeg ALDRIG har fåe den ro jeg har haft brug for, Jobcenteret burde se hvilken tilstand man befinder sig i, og se om man overhovedet er istand til at gennemføre de forskellige tiltag, uden at forvære skaden.

Det har ikke været tilfælde i den her sag, min sagsbehandler har kun gjort hvad hun har gjort for at have en god grund til smide mig ud af systemet, og da SLET ikke gjort det til min fordel...

Hvis man vedtager en rehabiliteringsydelse, får man aldrig fred.
Man vil jo altid stå delvist tilrådighed på arbejdsmarkedet, og gå og tænke på hvornår Jobcenteret kontakter en...

Jeg er dømt færdige af alle Special/læger/Lægekonsulenten.
Men alligevel vurdere min sagsbehandler, at jeg ikke er berettiget til flex eller pension, og vurdere samtidig at jeg sagtens kan komme ud og arbejde på samme vilkår som alle andre...
Jeg er enig i at ulovlig modregning skal stoppes. Det sker i rigtigt mange tilfælde. Jeg mener, at det er et problem, at forventningerne fra din side og kommunens ikke bliver afstemt. Jeg mener grundlæggende, at kommunen og du bør være i tillidsfuld samtale om, hvordan du bedst muligt får et liv, som er så godt som overhovedet muligt. Herunder en realistisk tilknytning til arbejdsmarkedet i fremtiden. Det er svært at spå om fremtiden. Hvis vi indfører en rehabiliteringsydelse, der som udgangspunkt er midlertid, så vil kommunen blive tvunget til forholde sig aktivt til din fremtid. Det synes jeg er positivt. Kontanthjælp, især til unge, er ikke ok. hvis der er tale om unge med nedsat arbejdsevne på grund af handicap eller sydom. De hænger desværre alt for ofte fast i det system, og får f.eks. ofte afslag på ydelse til f.eks. tandbehandlinger og andre ting, selvom de reelt er fattige. Det er muligt, at der er ting jeg har fået forkert fat i, men jeg har faktisk tæt omgang med de her ting og synes der bør laves mere enkle og klare regler, samt gives mere kompetence til de forskellige medarbejdere, der håndterer sagerne. Godt jeg har opdaget det her forum, for her kan jeg få megen nyttig viden
carstenorting er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny avis om arbejdsmarkedsforhold zuza Et godt link! 1 01-09-2009 23:08
Ny avis på nettet for svagtsynede. Stella Et godt link! 0 18-11-2008 10:46
Læs Frederikssund avis Hansen Et godt link! 1 16-07-2008 19:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension