K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2008, 13:25   #1
Jutta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jutta er ny på vejen
hjælp, hjælp

Er der nogen her på siden der ved hvordan jeg er stillet når jeg er i virksomhedspraktik nu og er færdig d. 14-2-08 og dette er min 3 arbejdsprøvning. jeg har fra min sidste alm. arbejdsplads optjent til ferie : er det muligt for mig så at få min ferie ????? kan kommunen nægte mig at bruge mine egne optjente feriepenge på ferie???? Det er vigtigt at i svarer så hurtigt i kan. Venlig hilsen jutta.
Jutta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 13:41   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
da jeg kom ind i systemet i 1997 der hed det sig at man måtte ikke holde ferie når man var sygemeldt
og hvad jeg husker, fik jeg dem udbetalt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 13:46   #3
Jutta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jutta er ny på vejen
Jamen når jeg nu er færdig med 3 arbejdsprøvning og ikke ved hvad jeg så skal så blir der jo en periode mellem min arbejdsprøvning og hvad jeg så skal bagefter . Tror du ikke jeg kan få ferie der ????
Jutta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 13:59   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ferie har altid været mit store problem, da man aldrig viste hvad når man må holde bare lidt fri, til at lade op i

i de perioder hvor man ikke er i arbejdsprøvning er en form for fri, men man ved aldrig hvad når man bliver kaldt ind til kommunen.

jeg har faktisk ikke i alle de år haft en sådanne rigtigt ferie , hvor kommunen kunne stikkes et hvis sted hen

men alt det med ferie skal du snakke med din sagsbehandler
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 14:36   #5
Jutta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jutta er ny på vejen
jamen i tiden hvor jeg er færdig med den arbejdsprøvning som jeg er i og imellem at jeg skal noget andet eller kommunen tager en beslutning om min sag, da må det da være muligt at få ferie for egne penge
Jutta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 14:45   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke lige henvise til et sted i loven, hvor der står noget om det, så jeg ved ikke om, reglerne er lavet om. Men da jeg kom på kontanthælp for over 3 år siden, havde jeg en smule ferie og dermed også feriepenge tilbage. Jeg holdte ferien og fik udbetalt feriepengene, der så blev modregnet i kontanthjælpen... Mit bedste råd til dig vil være at maile spørgsmålet din sagsbehandler og så se, hvad hun svarer tilbage...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 15:22   #7
Jutta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jutta er ny på vejen
hvis jeg er færdig med virksomhedspraktik og blir indstillet til et flexjob hvordan er jeg så stillet i mellemtiden. Får jeg så bistandshjælp ? eller hva? min mand er førtidspensionist efter en arbejsulykke og vi sidder i eget hus? hvad sker der med min økonomi, Skal jeg selv finde et flexjob.???????
Jutta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 17:36   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta Se meddelelser
hvis jeg er færdig med virksomhedspraktik og blir indstillet til et flexjob hvordan er jeg så stillet i mellemtiden. Får jeg så bistandshjælp ? eller hva? min mand er førtidspensionist efter en arbejsulykke og vi sidder i eget hus? hvad sker der med min økonomi, Skal jeg selv finde et flexjob.???????

Hej, hvis du bliver godkendt og har fået papir på, at du er blevet fleksjobber, kommer du på ledighedsydelse. Men hvis du har været på kontanthjælp inden, bevarer man denne ydelse indtil, du finder et fleksjob. Det er dig selv, der ska finde jobbet. Kommunen må selvfølgelig også gerne hjælpe til. Hvis du selv finder et fleksjob, er det vigtigt at få kontakt til kommunen/jobkonsulenten omkring det.
Hvis du skal på ferie, mens du er fleksjobber og er på ledighedsydelse, skal du også kontakte kommunen for ferie. Man får fortsat ledighedsydelse under ferie.
Det er bedst at kontakte din jobkonsulent under alle omstændigheder, da de gerne skulle vide, hvor du står henne.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 00:36   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jutta.
Du skal kontakte din fagforening, ikke job-center.

Det kommer an på din ydelse/indplacering nu. såfremt du vælger at holde ferie skal du raskmeldes dvs under fuld tid, det kan jurdisk stille dig dårligt. det går altså ikke.

Står du fortsat uafkaret i forhold til arbejdsmarkedet, er du for så vist sygemeldt fuld tid.

Dvs at du kan få udbetalt feriepenge, uden at holde ferie, når fristen for feriekort(altså den frist hvor du skulle have holdt ferie, når ferieåret udløber).
Er du på kontranthjælp, bliver det modregnet. er du på sygedagpenge, eller ægtefælleforsørgelse, er pengene dine, uden videre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 02:09   #10
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Ferie

Hejsa..

Jeg fik af vide at man ikke kan holde ferie når man er syg og har man optjent ferie (feriekort) kan man få pengene udbetalt inden kortet udløber men underskrift fra sagsbehandler. og har man penge fra Fagforeningen kan man ikke få det udbetalt da man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet når man er syg. Men modtager du kantanthjælp og står til rådighed bliver de bare modregnet i din kontanthjælp...

Håber dette kan hjælpe

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension