K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2008, 01:48   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen det er Hjortens mening og han er ikke loven det er udenomsnak for at redde sin r** i tinget , ikke at jeg ikke kan forstå det du siger og din tankegang men det er altså sådan at man kan visiterers helt op til 37 timer ...

Men vender tilbage i morgen for tror jeg kommer til at komme med noget sludder hvis jeg fortsætter nu .. skrig lige på mig hvis jeg glemmer det

Læg også lige mærke til den her




Konstateres det, at pågældende i det konkrete job ikke er i stand til at bestr i- de arbejdet, så det svarer til den udbetalte løn minus løntilskuddet, kan man måske rejse det spørgsmå l, om pågældende overhovedet kan magte et fleksjob og dermed er korrekt visiteret.

Se se skulle det være lov det manden skriver så var vi godt nok mange førtidspensionister herinde he he
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 01:52   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og det er jo det, han formulerer gentagne gange.

Han beskytter ALTID arbejdsgiverne og vil sikre sig, at de IKKE får ekstra udgifter, så hellere lade borgerne arbejde gratis, aktivering, arbejdsprøvning osv.

Derfor kan Hjort umuligt mene, at arbejdsgivere ville betale for noget, de IKKE får.

Men lad os fortsætte debatten under det med timeantal for fleksere.


http://www.k10.dk/showthread.php?t=6797

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 12:36   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er lidt uddybning af, hvorfor jeg mener, du bør klage over din sag vedrørende selvforsørgelse.

Altså at du IKKE kan blive selvforsørgende, når du "kun" kan klare et timetal, der svarer til deltid og IKKE fuld tid.

Der står her (det er den sidste sætning, der er relevant):

Citat:
4. § 72, stk. 2, ophæves, og i stedet indsættes:
»Stk. 2. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker
deltidsansættelse eller er omfattet af bestemmelsen i stk. 3.
Stk. 3. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære
beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse og personen i den
seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget.

Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i
gennemsnit er højst 30 timer om ugen.

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Praks...2008_15_17.pdf

Så hvis du før har været ordinært beskæftiget på fuld tid, så skal du også tilbydes mulighed for "fuldtids-forsørgelse" fremover.

Problemet er så, hvor mange timer du med tiden vil kunne komme op på.

Og så længe der er usikkerhed, om du kan nå op over eks. den åbenbart "magiske" grænse på 30 timer, så får du helt sikkert IKKE fleks.

Ankestyrelsen har en afgørelse, hvor arbejdstiden er højere, mens arbejdsevnen/præstationen/effektiv arbejdstid svarer til 50%.

Den kan findes her:

www.ast.dk brug søgefunktionen og find denne: N-11-06

Citat:
Kommunen fandt, at ansøgeren havde en arbejdsevne på 70 %, der var beregnet på det antal timer, ansøgeren var i arbejde.


Det sociale nævn fandt, at ansøgeren havde ret til fleksjob. Begrundelsen var, at hans arbejdsevne fandtes at være varigt nedsat, og der ikke var revalideringsmuligheder.

Nævnet bemærkede i den forbindelse, at der i §§ 69 og 71 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats ikke var et krav om nedsættelse af arbejdsevnen med mindst halvdelen for at den pågældende havde ret til fleksjob.


Citat:
Ankestyrelsen fandt, at der ikke alene kunne lægges vægt på ansøgerens samlede arbejdstid, men desuden måtte lægges vægt på de øvrige oplysninger, herunder om smerter efter amputation af det ene ben, lænderygsbesvær og bevægeindskrænkning samt neuropsykologisk undersøgelse, hvorefter arbejdshastigheden var stærkt nedsat, og revalidering blev frarådet.
Den dag, man kan se, at din effektive arbejdsindsats IKKE kan forbedres mere, og HVIS din arbejdspræstation/effektive arbejdstid er UNDER 30 timer, så ser det ud, som om du SKAL fleksvisiteres, da kommunen jo har afvist revalidering.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 23:49   #24
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Hejsa
Jeg både forstår det i siger og ikke.
For loven er jo flere steder selvmodsigende.

Har man haft fuldtidsbeskæftigelse(har jeg ikke, men har søgt fuld tid og været fuldtidsforsikret) skal man fremover også tilbydes dette.
Men et flex kan ikke gives med over ca 18,5 effektive timer... Og reva kan ikke gives hvis jeg ikke kan honorere 37 timer. Så er der jo et stort hul der. Og som sagt er jeg jo nu under en helt anden lov(om beskæftigelse) på kontanthjælp...
Sikke også rigidt: Enten ½ eller trediedel nedsat...? det kan da kun være de færreste der opfylder dette.
Well - Frustrerende at være en del af - ikke at kunne gennemskue alle de love og paragraffer
Følger nu spændt med herinde, og forsøger at lære mere...
Knus - Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 00:55   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, men som du kan se, er det også svært for os.

Men som jeg skrev før, så klag over, at du IKKE kan blive selvforsørgende, fordi dit timetal er UNDER 30 timer - som jo svarer til deltid, og da du er fuldtidsforsikret, skal du også blive selvforsørgende på fuld tid.

Kommunen skal ikke nøjes med at overlade det til dig selv, hvis du på sigt ALDRIG kan komme over 30 timer.

Men det ved du jo bedst selv, hvor langt op du kan komme.

Hvis du med tiden kan komme over 30 timer, så er det ordinær beskæftigelse uden kommunens hjælp... altså som andre arbejdsløse uden større skavanker.

Din egen uvished om timetallet afspejles jo også i kommunens sagsbehandling... derfor også "hullet".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 08:52   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Aller først vil jeg lige tage den med underskriften, i hht revalidering.
Skriver du under, og din sygdom forværres væsentligt og/eller du får ny sygdom, om fx 10 år så gælder den underskrift ikke, altså det gælder kun ved din nuværende situration, med mindre naturligvis der står andet på den kontrakt sagsbehandler vil have dig til at skrive under på, men så skal du for din egen skyld ikke skrive under.

Man kan godt blive revalideret på nedsat tid, lige så kan handlingsplanen, godt beskrive at hensigten er fx et deltidsjob med milde hensyn... men får man det, vil man med meget stor sandsynlighed støde ind i problemer efter endt reva-periode, hvis man ikke kan klare sig selv, for man kan ikke blive revalideret, hvis man inden opstarten, mener at man ikke kan blive 100% selv forsørgende, siger loven, praksis er så noget andet, man kan godt blive revalideret selv om at man ved på forhånd at man ikke kan blive 100% selv forsørgende.

Også med det er loven selvmodsigende, skal man have FP, SKAL reva og fleks (alt andet) være afprøvet først, men hvordan kan man afprøve reva, når loven siger at man ikke kan hvis man ikke bliver selv forsørgende??? ... sådan er der så mange steder loven er selvmodsigende, og der er det helt tilladt af dig at tolke og kun bruge til din egen fordel, dvs du skal ikke hænge dig i det der giver kommunen ret, men i det der giver dig ret, og i en evt anke skrive hvorfor lige den/de §/§§ passer i din sag, det er også fuldt ud tilladt at bruge andre love, dvs hvis fx lov om social service siger at kommunen skal xx, mens aktivbeskæftigelse, siger det modsatte, så bruger du da service loven og ikke den anden.

Hold fast i hvad lovene siger, der næst vejledningerne (i den rækkefølge) alt der ud over kan du ikke bruge til en pind, det kan kommunen heller ikke, de kan godt forsøge at true ved at sige at bla bla, men hvis de ikke kan give dig en § der siger at bla bla er facit, så er det kun en tom trussel... dvs de 18,5 timer, kan du stikke skråt op, det kan godt være at hjorten har sagt, men der står INTET om det i loven, ej heller i vejledningen til loven, og så er det ubrugeligt, for politikerne er ikke hævet over loven, de kan ikke efter for godt befindende lave lovene om, hvis de kunne ville der være ravnerok... vi lever stadig i et monarki, det er stadig helt grundlæggende Dronning Margrethe der bestemmer, uden hendes underskrift tæller det ikke, ligegyldigt hvad politikerne så end siger, at hun så skriver under på hvad som helst er lidt en anden side af sagen, men det tager stadig tid at få en lov gennem systemet til hendes underskrift, en udtale ændrer ikke på det faktum. Kort og godt de 18,5 timer er ubrugelig viden, og kan ikke bruges i praksis, ligegyldigt hvad CHF siger, ligegyldigt hvad din sagsbehandler forsøger at bilde dig ind.

Af samme årsag er det en irriterende god vane, at gøre sig selv den tjeneste at få sig en ny standart vending: "jeg forventer at få den § der siger det, på skrift, ind til jeg har modtaget den, foretager jeg mig ikke andet i den retning" sagsbehandlerene "elsker" det (jeg er ironisk) for så nytter det ikke en pind at true med tomme trusler, noget mange af dem ellers ynder, for så gør klienterne det, sagsbehandlerene vil have klienterne til, uden at stille de store spørgsmål.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2008, 22:09   #27
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Hejsa alle
Ok....ja sikke en masse regler og love man skal forstå !!!
Men reelt kan man så svæve rundt mellem flex og reva 4 ever! hvis man nu fx kommer op på 25 timer og det nu engang er det man kan. Så vil der nok blive ved at være en dobbelthed, for 25 effektive timer er jo ikke et flexjob, men ej heller ordinær beskæftigelse? Så bliver man så mon fastholdt på kontanthjælp(som der efterhånden er så mange historier om) til man føler sig presset og træt af dummearbejde i aktiveringsregi, at man skriver under på, at man kan klare sig for de 25 evt timer?
Men senere(hvis man raskmelder sig og accepterer det timetal man nu kan) så må man vel stadig kunne søge fuld tid, når man har papirer der siger at ryggen er slidt. Og det er derfor man ikke har arbejdet fuld tid!???
Tak for alle svar - Eva

hej igen
Og i en a-kasse kan jeg så oplyse at: man skal kunne stå til rådighed 30 timer(deltid) og 37 timer(fuld tid)
Men hvis man kun er deltid, får man 10000 brutto om måneden, og det er jo lissom en del lavere end kontanthjælp(når man har børn)!!!
Så den var ik sjov vel!!!
Så 30 timer må være det værste tal at ende på.....Fordi det giver nok til at blive smidt ud af "systemet", men kun nok til deltid på a-kasse niveau. Og ved ledighed er det virkelig en gyser!!!!
Har nogle være i klemme her? mellem kontanthjælp og dagpenge? og a.kassen vil nu heller ikke have en ift at kunne stå til rådighed, hvis man har for mange skånebehov, så kan sagtens se for mig, at man kan komme i klemme her også.
men men så skal man bare have en klog sagsbehandler som min, da jeg nævnte dette for ham var hans svar: " jamen jeg kan da sagtens skrive et notat om, at du kan arbejde 30 timer om ugen". friskt nok alligevel, når jeg slet ikke er nået en afklaring på sygedagpenge!!! men hvad, han har vel hørt truslerne OPPEFRA... ;-) kan mærke cheferne ånde ham i nakken, som kan mærke Hjorten pruste i baggrubden ;-)
Godnatter - Eva

Sidst redigeret af Webmaster; 15-12-2008 kl. 02:13. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 11:28   #28
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
De fleste, der har mulighed for at visiteres til fleksjob, har vel skånehensyn, så handler det bare om at fokusere på de ting man ikke kan. Man kan vel sagtens have fleks på 37 timers (u)effektiv arbejdstid. Hvis man magter at være på en arbejdsplads 30 timer, skal det vel så bare godtgøres at man ikke har en effektiv arbejdstid på 37 t, samt at ens arbejdsindsats er svarende til 37 t. Det værste senarie er vel så stadig det, hvor en person, der har arbejdet deltid, som følge af lidelser, mister retten til fuldtidsfleks og således permanent fratages en rettighed.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indtægt imellem ledighedsydelse og førtidspension milas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-01-2011 14:04
Imellem flexjobs ulla65 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-11-2010 10:25
reva 5 år, afslag på flex og nu kontanthjælp Alias Alt det andet 10 24-10-2010 20:17
Lidt godt kan man da opleve engang imellem. lola44 Dit og Dat 1 03-06-2010 07:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension