K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2009, 17:52   #31
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hehe Razmo....

....du har ret. Men der løbet meget vand under broen siden da.

Jeg var jo frisk hjemme fra et meget langt udenlandsophold og vidste jo dengang ikke rigtig hvordan tingene stod til i andedammen. Jeg, i min store naivitet, troede det var som da jeg havde forladt Danmark 8 år tidligere.

Som Karen Blixen sagde da hun vendte hjem fra Afrika, "Jeg kender ikke Danmark mere, hun er blevet mig fremmed", sådan var det jeg følte efterhånden som sandheden gik op for mig, bla.a. takket være dig Razmo. Og sandheden var så grufuld at jeg fra hele mit liv at have været borgerlig vælger, nu næste gang der bliver valg sætter min stemme ved et rødt parti. Om det bliver S, SF eller EL det har jeg ikke helt besluttet endnu.

Mine værdier er konservative, men den politik der føres nu har intet med den konservative ånd at gøre, og når konservative er så usynlige som de er, må man gå ud fra at den magt de har i den konstellation som regeringen har i øjeblikket, så er deres indflydelse lig nul.

For mig ville den ideelle regering være S/SF/C, hehe lyder som en fodboldklub.
Jeg tror en sådan sammensætning ville være det bedste og sundeste for Danmark, og at det ville bringe en god balance i de politiske beslutninger. Blot er jeg bange for at konservative har ligget und for Venstres og DFs politik alt for længe.

Så derfor min stemme bliver på den røde blok, og idag tror jeg det er fint, for modsat for 20 år siden, så er den røde blok i dag også godt klar over at vi er nødt til at have et sundt og stærkt erhvervsliv.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:15   #32
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....du har ret. Men der løbet meget vand under broen siden da.

Jeg var jo frisk hjemme fra et meget langt udenlandsophold og vidste jo dengang ikke rigtig hvordan tingene stod til i andedammen. Jeg, i min store naivitet, troede det var som da jeg havde forladt Danmark 8 år tidligere.

Som Karen Blixen sagde da hun vendte hjem fra Afrika, "Jeg kender ikke Danmark mere, hun er blevet mig fremmed", sådan var det jeg følte efterhånden som sandheden gik op for mig, bla.a. takket være dig Razmo. Og sandheden var så grufuld at jeg fra hele mit liv at have været borgerlig vælger, nu næste gang der bliver valg sætter min stemme ved et rødt parti. Om det bliver S, SF eller EL det har jeg ikke helt besluttet endnu.

Mine værdier er konservative, men den politik der føres nu har intet med den konservative ånd at gøre, og når konservative er så usynlige som de er, må man gå ud fra at den magt de har i den konstellation som regeringen har i øjeblikket, så er deres indflydelse lig nul.

For mig ville den ideelle regering være S/SF/C, hehe lyder som en fodboldklub.
Jeg tror en sådan sammensætning ville være det bedste og sundeste for Danmark, og at det ville bringe en god balance i de politiske beslutninger. Blot er jeg bange for at konservative har ligget und for Venstres og DFs politik alt for længe.

Så derfor min stemme bliver på den røde blok, og idag tror jeg det er fint, for modsat for 20 år siden, så er den røde blok i dag også godt klar over at vi er nødt til at have et sundt og stærkt erhvervsliv.



Ragdoll
Jammen kan kun give dig ret... det stemmer meget godt overens med det jeg skrev tidligere; at det ville være fint, hvis man kunne få velfærdssystemet skabt og taget hånd om af rød fløj, og når dette VAR GJORT kunne give tøjlerne til liberalisterne.

Jeg har intet problem med at enhver er sin egen lykkes smed, hvis man bare vel at mærke har sørget for at de svageste er taget hånd om i vores samfund først, og at de behandles med respekt og ikke mistro, sanktioner og pisk...

Jeg tror lidt at det er den "teoretiske" konservative ånd jeg er efter... den med at de bredeste skuldre tager det tungeste læs, samt at mennesket kommer før systemet. Desvære har jeg til dato aldrig oplevet en konservativ politik arbejde ud fra disse principper og værdier... det eneste jeg hører er at "de konservatives børn" taler om udrydelse af kontanthjælpsmodtagere, og frarøvelse af stemmeret for overførselsindkomster, alt imens de "voksne K politikere" solder skattekronerne væk på private anliggender, ødelægger vores velfærd indefra, og på en langsom og meget lusket måde sammen med både V og DF... hvor blev "helte værdierne" af i konservativ politik?

Så nej... den konservationisme du beskriver som "rigtig konservativ" findes vidst kun i utopia... desvære.

Vi bør skabe frihed og lige muligheder for os allesammen, før vi skaber frihed og muligheder for os selv... på den måde kan ALLE nyde godt af friheden og de lige muligheder, og dem der magter at skabe sig selv mere BAG EFTER har den ekstra mulighed.

Sidst redigeret af Razmo; 07-09-2009 kl. 18:21.
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 13:53   #33
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Min opfattelse af det her ret simpel.

hvis man har valgt at spare nogen penge ved at lade være med at være i A-kasse, ja så er det sådan set også ens eget problem at man står uden indtægt hvis man mister sit job.

Selvfølgelig er det trist for de mennesker det går ud over, men det har trods alt selv "bedt om det". De har selv fravalgt a-kassen, skal os der så "altid" har været medlemmer så til at betale for dem, fordi de ikke selv gad ? Hvad med dem der får stjålet bilen, men har fravalgt kasko forsikring, skal vi også betale for en ny bil til dem ?

Jeg er sjældent enig med vores nuværende regering i noget, men her er der ingen tvivl.

Det er noget andet med dem der har fået stoppet deres sygedagpenge og pludselig ikke har nogen indtægt, de skal hjælpes.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 15:10   #34
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ansvaret....

....for selv at sørge for om man er forsikret er der vist ingen der kan fralægge sig.

Men der er nogle situationer hvor man er uforskyldt. Man har været medlem af A-kassen i 10 eller 11 måneder, og bliver fyret, hvad så?

Man har endnu ikke nået at optjene de famøse 1924 timer, hvad så?

Men for mig er det satdig et spørgsmål om, er det retfærdigt at en enlig kan få kontanthjælp uanset hvor uansvarlig vedkommende har været.

Men en gift kan have stået i en af oventstående situationer, og da kan vedkommende, har meldt sig i a-kasse og arbejdet, alligevel falder de for grænserne for at få arbejdsløshedsunderstøttelse, og kan fordi de er gift ikke få kontanthjælp, er det fair?

Hvad er kontanthjælp egentlig beregnet til?
Hvem skal kunne modtage kontanthjælp?
Kan vi ikke ligeså godt afskaffe kontanthjælpen så?

Jeg synes det er meget fordomsfuldt når nogen siger, "så er de sgu' da også selv ude om det", og det på K10.

Det lyder ikke meget bedre end dem der siger, hvis du er syg så er du sgu bare doven, og du skulle lette din røv og komme ud på arbejdsmarkedet.

Hvis det skal være sådan at man begynder at pege fingre ad hinanden, så må de sørme indføre tvungen A-kasse. For der kan være mange årsager til at et menneske ikke er berettiget til dagpenge, og man kan ikke blot dømme alle over en kam. Har vi ikke alle prøvet at rende ind i systemet herinde, hvor er den forståelse og empati vi forventer fra andre?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 20:40   #35
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg havde været i A-kassen i flere år, da jeg blev syg, og kom på
sygedagpenge.

Jeg blev smidt ud af sygedagpengesystemet, A-kassen ville ikke have
syge folk, men ville gerne hjælpe mig, men imedens skulle jeg på
kontanthjælp, som jeg ikke kan få, er gift.

Man blev enige om, at jeg skulle få lægen til at raskmelde mig,
og så kunne jeg komme tilbage til dagpengesystemet, og
sådan blev det, men det kunne have gået grueligt galt.

Senere fik jeg en anden diagnose, og nu var jeg velkommen i
sygedagpengesystemet, jeg var blevet fejldiagnoseret, men
symtomerne var jo lige hårde for mig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
62.000 ledige optræder ikke i arbejdsløshedsstatistikken. halse Politik og Samfund 2 22-04-2013 17:58
SF Ledige fleksjobbere skal ikke miste ledighedsydelsen supersus Politik og Samfund 6 01-07-2012 12:38
Helle Thorning-Schmidts mand betaler ikke en krone i dansk skat jomfruen Politik og Samfund 44 26-06-2010 07:13
Slip så pisken, Hjort - straf virksomheder, ikke de ledige zuza Politik og Samfund 1 25-11-2007 01:43
Hjort...ikke flere ledige fleksjobbere ? Stella Politik og Samfund 8 23-10-2007 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension