K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 12:28   #11
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
tjae, det havde jeg også læst mig til, men nej, pigen skal så skifte adresse til frederikshavn for at få hypercard, så ved vi ikke hvad der sker med moderens børnetilskud, som hun iøvrigt sender til pigen så hun kan få lidt at spise, man kunne godt forestille sig at det bliver inddraget hvis hun dermed officielt flytter hjemmefra, omvendt er hun ikke berettiget til su som 16 årig, "hvor er faderen" ville mange sikkert spørge, men han er altså død.
Nå, efter idag at have kontaktet styrelsen for videregående uddannelser "som var dem der gav afslaget" og fået at vide at det da ikke er deres bord, kontaktede jeg så ministeriet som henviste til centret for maritime udd. som iøvrigt heller ikke ville blandes ind i det, må vi se om vi kan få det dækket ind som enkeltudgift fra kommunen, men jeg begynder ærlig talt at være træt af det her, det andet kort man kan købe, wildcardet, giver hende åbenbart 25% rabat på normalprisen, så hurra, så er det kun 80 kr dyrere med Dsb end min gamle volvo med en fuldt lastet trailer på slæb.
Mvh mig.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:09   #12
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Fra og til hvilke stationer drejer det sig om, hvis jeg må spørge??
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 17:26   #13
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Frederikshavn-Odense og retur.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 19:34   #14
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Pyha, kan godt se det er en pæn udgift.... håber virkelig at I finder en løsning der er til at betale.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 07:56   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis hun flytter hjemmefra som 16-årig, vil det betyde at hun selv kan få børnetilskuddet udbetalt, det er blot at vende omkring kommunen, for at få det ordnet, så de går direkte ind på hendes konto hver måned.
Det bortfalder fra starten af det kvartal hun fylder 18 tror jeg.. sådan var de gamle regler da de blev udbetalt kvartalvis.. men det er måske ændret nu hvor det er månedligt..

Når hendes far er død, får moderen stadig udbetalt en ydelse der svarer til det almindelige børnebidrag fra faderen.

Men ja.. det er stadig dyrt når der kommer husleje, kost, lommepenge, transport, forsikringer osv.

Husk at tjekker hvordan hun er dækket, eller ikke dækket af forsikringen når hun flytter hjemmefra.

Hvis man skal have billige orange billetter, skal man vist også bestille i virkeligt god tid..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er FP en overførselsindkomst? Ragdoll Politik og Samfund 4 18-09-2009 11:46
Overførselsindkomst MxDK Spørgsmål ang fleksjob 8 13-10-2008 20:14
samlever/ægteskab på overførselsindkomst sejten Alt det andet 3 18-08-2008 15:35
her må du ikke bo hvis du er på overførselsindkomst. Stella Dit og Dat 10 14-05-2008 02:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension