K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2012, 19:06   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh hvis hun siger sådan....så skal du helt sikkert bede om at få et skriftligt afslag...

Jeg kender flere der har prøvet det samme....ikke lige med boligindskud....men med andet...at de i telefonen får et afslag....og når de så beder om at få et skriftligt afslag....ja så laver de en anden afgørelse...

Tror mig...de sparer så mange penge på den måde...da de fleste bare takker for afslaget og ikke får det skriftligt...

Dette viser også at alt bør forgå skriftligt imellem borger og kommune..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 19:16   #12
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Ja, var også min første tanke da hun sagde sådan - så jeg bad om det på skrift!

Men det gør bare, at alle de spørgsmål jeg tænkte jeg ville have svar på, tør jeg ikke rigtigt spørge om og/eller tro på deres svar - og pt. er jeg alt for stresset til at kunne fordøje specielt meget lovstof selv.

Så godt K10 er her :-)

Men måske I er nogen der kan svare på et spørgsmål mere:

Jeg er bevægelseshæmmet - hvilket de kommunale medarbejdere medgiver mig -jeg er -stadig- på kontanthjælp, men sådan som jeg læser de her tossede regler så forstår jeg det sådan at hvis det er en bolig der egnet ifht. mit handicap så kan det forhøjes med 50 % - men hvad er det helt præcist der forhøjes med 50 %?

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=137445

Citat:
§ 14. Den årlige boligudgift, hvoraf boligstøtten beregnes, kan ikke overstige 62.600 kr., jf. § 72, stk. 1, nr. 7. Er der børn i husstanden, forhøjes beløbet således:

1 barn …………………5 pct.

2 børn …………………10 pct.

3 børn …………………15 pct.

4 eller flere børn ………20 pct.

Stk. 2. Er nogen af husstandsmedlemmerne stærkt bevægelseshæmmede, og er boligen egnet herfor, forhøjes det i stk. 1, 1. pkt., nævnte maksimumsbeløb med 50 pct. De forhøjede beløb afrundes til nærmeste kronebeløb, der er deleligt med 100.

Stk. 4. Grænsen i stk. 1 anvendes ikke, hvor en person, der er berettiget til boligydelse, visiteres til en plejebolig af kommunalbestyrelsen og bliver lejer i en friplejebolig3). Grænsen anvendes heller ikke, hvor en person, der er berettiget til boligydelse, af kommunalbestyrelsen anvises

1) en ældrebolig, jf. den tidligere lov om boliger for ældre og personer med handicap, jf. lovbekendtgørelse nr. 316 af 24. april 1996,

2) en almen bolig, jf. lov om almene boliger m.v., eller

3) en ustøttet privat plejebolig, jf. § 1, stk. 5, i lov om leje.

Stk. 5. Den grænse, der er nævnt i stk. 1, anvendes ikke, hvor en person, der er stærkt bevægelseshæmmet, som følge heraf visiteres til en plejebolig af kommunalbestyrelsen og bliver lejer i en egnet friplejebolig4). Grænsen anvendes heller ikke, hvor en person, der er stærkt bevægelseshæmmet, som følge heraf af kommunalbestyrelsen anvises

1) en egnet ældrebolig, jf. den tidligere lov om boliger for ældre og personer med handicap, jf. lovbekendtgørelse nr. 316 af 24. april 1996,

2) en egnet almen bolig, jf. lov om almene boliger m.v., eller

3) en egnet ustøttet privat plejebolig, jf. § 1, stk. 5, i lov om leje.

Stk. 6. Grænsen i stk. 1 anvendes ikke, hvis husstandens økonomiske forhold efter kommunalbestyrelsens konkrete skøn gør det umuligt eller meget vanskeligt at betale huslejen i tilfælde, hvor kommunalbestyrelsen visiterer en person til en særlig bolig på grund af vedkommendes fysiske eller psykiske funktionsevnenedsættelse, og personen herefter anvises

1) en almen ældrebolig, jf. lov om almene boliger m.v.,

2) en almen familiebolig, jf. lov om almene boliger m.v., som ved tilsagnet om offentlig støtte tidligere har været forbeholdt (klausuleret for) ældre og personer med handicap, eller som med offentlig støtte efter bistandsloven er indrettet særligt til denne gruppe, og som udlejes efter tilsvarende retningslinjer, som gælder for udlejning af almene ældreboliger,

3) en ældrebolig, jf. den tidligere lov om boliger for ældre og personer med handicap, jf. lovbekendtgørelse nr. 316 af 24. april 1996,

4) en ustøttet privat plejebolig, jf. § 1, stk. 5, i lov om leje eller

5) en friplejebolig, jf. lov om friplejeboliger.

§ 15. Overstiger lejen halvdelen af husstandsindkomsten, skal kommunalbestyrelsen efter en samlet vurdering af husstandsmedlemmernes økonomiske og personlige forhold bestemme, om boligstøtte kan ydes. Det samme gælder, hvis særlige forhold, f.eks. i forbindelse med ansøgerens afståelse af sin hidtidige bolig og leje af den lejlighed, hvortil boligstøtte søges, sandsynliggør, at lejeaftalen er tilrettelagt med særligt henblik på opnåelse af boligstøtte. Kommunalbestyrelsen kan bestemme, at boligstøtte ydes med et nedsat beløb.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 21:23   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er de beløb der er nævnt i stk 1...altså det første du læser...de 62.600 som kan blive fordoblet...

Du skal bare vide at der er stor....endog meget stor forskel på hvad kommunen betragter som bevægelseshæmmede og så stærkt bevægelseshæmmede....

Nu ved jeg jo ikke hvad du går ind under....men det er da værd at klage over det afslag for at se om det kan lade sig gøre efter en anke...

Samtidig kan du vel slå på at du skal have et sted at bo...nu ved jeg igen ikke om du stadig bor med X eller om han er flyttet...

Men der må vel være en grund til at du skal have et nyt sted...

Skulle det sted så samtidig kunne være godt for dit helbred....hvad ved jeg...måske i form af ingen trapper osv osv....ja så burde det da også hjælpe på det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 21:40   #14
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
For dulan Hr. Webmaster - du er en knag ;-) Tak for svaret - så blev jeg det klogere, og eftersom jeg pr. dags dato har fået på SKRIFT at jeg går ind under "svært bevægelseshæmmet" - ifølge ydelseskontoret, så må det kunne bruges :-)

- håber jeg.

Jeg bor pt. sammen med min eks - og det gør vi nu på anden måned, og tja det er ikke videre skønt eller kønt. Han bliver i vores hus og jeg flytter ud - primært pga. at jeg ikke kan holde dette sted selv.
Den bolig jeg har søgt opfylder ALLE krav ifht. mit helbred - men ja, den er så desværre 63 % af min indkomst og det var så 13 % for meget....

Men kan jeg få fuld boligsikring, så siger de mit budget er glimrende - altså lige indtil de kom i tanke om den her tossede regel.

Jeg ved ikke rigtigt, for jeg overvejer at forhøre mig om hvorvidt de så kan finde en egnet bolig til mig - for det er ikke super let på det private marked, og slet ikke til kun 50 % af en kontanthjælpssats som maks loft på huslejen!

Men jeg må lige prøve at tale med dem i morgen (måske jeg bare skulle forsøge mig med en chef?).
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 00:32   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan jo være at de kan finde noget egnet til dig...

Men for dælen da....jeg kan blive rasende når jeg hører at en der bliver betegnet af kommunen som svært bevægelseshæmmet.....og som stadig er på kontanthjælp....

Det skal man altså ikke....være på kontanthjælp.....det lyder helt hen i vejret....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 07:53   #16
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Ja, det er vi flere der er enige med dig i - men desværre bliver de ved med at trække min sag i laaaangdrag (sikkert fordi jeg kun er i start 30'erne...), og det på trods af at samtlige lægeudtalelser er entydige - jeg kommer aldrig til at få det bedre!

Men ærligt, så er mit overskud til at kæmpe ved at være pænt meget i bund - som i ikke-eksisterende - men jeg håber det lykkedes at komme videre på et eller andet tidspunkt...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 08:37   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare fortsæt herinde, Carolines, så skal vi nok bakke dig op og støtte dig så godt vi nu evner det. INGEN bør stå alene med en sag ved kommunen - intet under at folk bliver mere syge af det!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 10:04   #18
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Ohhh happy days!

Har lige talt med den sureste ko ever!

"Jaja men det hjælper ikke du ringer igen. Du hører åbenbart ind under den paragraf da du jo er bevægelseshæmmet, men altså vi har også andre ting at ordne så du må vente til vi vender tilbage...."


Så hvad havde hun tænkt sig - at imens jeg venter på hun er færdig med at spise kanelsnegle og drikke kaffe, så kan en anden leje min (måske!) kommende lejlighed!

Ak, så sløve som de er dernede ender det med jeg skal blive boende sammen med min eks til evig tid. *tudefærdig*
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 10:14   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er tale om skattepligtig indkomst
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 09:24   #20
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Jubiiiiiiiii

En massiv ringen rundt til diverse borgerservicemedarbejdere, mennesker på ydelseskontoret - og til sidst et opkald til en chef for hele banden, en god omgang stress, tuden, vrede og det lykkedes endeligt

Jeg har netop fået dispensation og opnår derved fuld boligsikring, også selvom min husleje er 13 % højere end halvdelen af min indtægt, og jeg har fået et boligindskudslån - og jeg og min søn kan flytte ind i vores nye lejlighed den 1. oktober.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ønsker hurtig hjælp til enkelst ydelse boligindskud.. maja-bell Alt det andet 4 26-07-2011 13:24
hjælp flexjob/ledighed ydelse superkok Spørgsmål ang fleksjob 51 03-11-2010 23:43
Boligsikring/støtte/ydelse? i andelslejlighed Loppen Alt det andet 6 22-06-2010 11:58
boligsikring/ydelse knudsen Alt det andet 2 09-03-2009 13:23
KonStant-hjælp - eller midlertidig ydelse zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 25-11-2008 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension