K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 09:36   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
10 kg overvægt i dag, er jo ikke den store belastning - for ikke længe siden læste jeg, at rigtig mange vejer de der 8-10 kg for meget.

Jeg kunne bedre forstå dem, hvis vi talte overvægt på 20, 30-40 kg. Der er jo først der oppe af, at vægten for alvor har betydning for helbredet.
10 kg er jo mere et generelt velbefindende......og når dét så er sagt, så har jeg lige smidt 12 kg og kan overhoved ikke mærke nogen forskel. Mit piskesmæld er det samme, mine rygproblemer er som de plejer og min hofte driller også stadigvæk. Men jeg ser flottere ud!

Jeg synes du skal bede om at få PÅ SKRIFT hvor der står helt nøjagtigt hvor meget du skal tabe dig, over hvor længe, og hvem det er der har besluttet det, og hvilke mirakler de mener et vægttab på 10 kg kan afstedkomme. Samt af få på skrift, om du så må tage de 10 kg på igen, såfremt det ikke hjælper!!!

Havde det været mig, så havde jeg taget kraftig *** på dem!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 17:07   #22
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Helene - tillykke med det flotte vægttab *ss*

Der gav du mig lige en rigtig god ide til, hvordan jeg griber det an hvis det bliver vægttab de beder om

De skal få SÅ mange spørgsmål at de aldrig glemmer det.. Hahahaha
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 18:40   #23
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Med 30 kilo i overvægt kunne det jo være, det rent faktisk ville hjælpe på din ryg at smide de 10-20 kilo lægen skriver.
Desuden er der jo bonusen i den sidste ende selv om det måske ikke hjalp på ryggen så har alt andet i din krop gavn af det og du vil selv få et langt bedre velbefindende.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:35   #24
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Flexjober..

Hvis du henvender dig til Middelfart rygcenter - som forsker i Modic, findes der ingen forskning der viser at vægttab virker på Modicsmerter.. Kun som alle vel fungerende mennesker godt ved, at de råder til vægttab fordi det gavner kroppen..

Og så skal jeg sgu nok selv bestemme om jeg vil tabe mig!

Desuden ligner det sgida ikke noget, at de eneste forslag min læge har er vægttab og rygestop.. De to ting som alle læger bruger, når de ikke gider yde en ordentlig service overfor deres kunder og sætte sig ind i tingene.. En læge som desuden intet har haft med min sygdom at gøre..

Jeg takker for alle jeres svar i denne tråd.. Det var sødt af jer at hjælpe mig.. Jeg kan bruge en del af det, udover de sætninger der omhandler sundt med et vægttab for kroppens skyld/ forskellige kure osv som egentlig ikke var det jeg eftersøgte viden omkring..

Håber det bedste til mødet på jobcenteret i morgen..

Ha' en god aften:0)
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:50   #25
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Det var nu ingen bebrejdelse af dig blot en husker om du står i en win-win uanset om det hjælper på ryggen eller ej
Det kan da godt være der ikke findes beviser på det hjælper på modic smerter men findes der beviser på det ikke hjælper?? en ting er sikkert der findes tonsvis af beviser på at ryge stop og vægt tab hjælper på helbredet

Citat:
Oprindeligt indsendt af zen-q Se meddelelser
Flexjober..

Hvis du henvender dig til Middelfart rygcenter - som forsker i Modic, findes der ingen forskning der viser at vægttab virker på Modicsmerter.. Kun som alle vel fungerende mennesker godt ved, at de råder til vægttab fordi det gavner kroppen..

Og så skal jeg sgu nok selv bestemme om jeg vil tabe mig!

Desuden ligner det sgida ikke noget, at de eneste forslag min læge har er vægttab og rygestop.. De to ting som alle læger bruger, når de ikke gider yde en ordentlig service overfor deres kunder og sætte sig ind i tingene.. En læge som desuden intet har haft med min sygdom at gøre..
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 22:59   #26
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Det er meget muligt, at vægttab har en gavnlig virkning på kroppen generelt. Men som zen-q så fint skriver, skal hun nok selv bestemme, hvis og evt. hvornår hun vil tabe sig.
Og når det ikke engang er videnskabeligt bevist, at vægttab kan gavne hendes sygdom, fristes jeg til at sige som min gamle tysklærer: klappe halten mht. stadigvæk at opfordre zen-q til vægttab
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 09:20   #27
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Eller måske skulle nogen lytte til din gamle tysklære når de brokker sig over de er syge men ikke vil gøre et forsøg for at få det bedre. :-)

Men du har da ret det er op til Zen om der skal tabes vægt eller ej, nu er der jo i tråden blevet forklaret at et vægt tab er til det god og at en evt nægtelse af vægttabet formodentlig vil resultere i at KM sætter sagen på hold-KH da alle muligheder så ikke er udtømte.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 09:32   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
der er bare det med vægttab..som tidligere skrevet tabte jeg 4o kg over et par år..
og er man ikke selv parat og føler sig presset ud i det - duer det ikke..man skal selv være parat og motiveret...
men man får det bedre med sig selv på mange områder - ingen tvivl om det..ens selvtillid vokser også - ja der er en masse sidegevinster..

men jeg ka godt forstå trådstarter..det har jo ikke noget med sygdommen at gøre og det bliver trådstarter ikke rask af..ja hvorfor skal de så bore i det..
det var noget andet hvis det var alfa og omega for sygdommen - men det er der jo overhovedet ikke tale om..
jeg ville være blevet småsur og føle mig jagtet - på forkert grundlag,hvis jeg var trådstarter..nu står det i papirene og på en.el.anden måde vil det jo blive nævnt igen - og igen...
zen-q jeg synes du skal tage det helt roligt og evt svare - at det er du ikke parat til..og ka ikke finde movitationen..du synes der er mange andre ting der pt er vigtigere for dig..
det ville jeg ha gjort..jeg tabte mig jo ikke for andres skyld - men kun for min egen.....

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:45   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
Eller måske skulle nogen lytte til din gamle tysklære når de brokker sig over de er syge men ikke vil gøre et forsøg for at få det bedre. :-)
Gid det dog var så simpelt.

Fakta er jo bare, at når man kæmper med det sociale system har man sjældent overskud til ret meget andet.
Og ja, det kræver overskud hvis man skal tabe sig, og først når overskuddet er tilstede kan man begynde at gøre noget ved overvægten

Og hvis overskuddet ikke er der, så kan andre komme med nok så mange gode råd, det hjælper ikke en hujende fis.

Hvis systemet begyndte at behandle borgerne anstændigt, så ville der med stor sandsynlighed være flere syge borgere, som kunne arbejde i et eller andet omfang.

Men næ nej, det er da meget nemmere, at trampe på borgerne så man er sikker på, at de kommer helt ned i sølet.

Og jeg kan godt forstå hvis filmen knækker for nogen, når de så yderligere skal trampes på her inde på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dagens griner extra Alt det andet 4 06-09-2011 17:14
Dagens 12 beha Alt det andet 4 14-01-2011 01:09
Dagens vits Angel Dit og Dat 3 29-09-2009 23:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension