K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2011, 13:38   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Til Ricky M

Jeg kan kun se at en arbejdsprøvning giver mening hvis man prøver kræfter med den slags arbejde som arbejdsgiverne skal bruge personale til.
Formålet med arbejdsprøvningen er jo at finde ud af om folk kan klare et job og forsørge sig selv.
De ser osse hvor mange timer man kan arbejde og om skåne-hensyn er nødvendigt.

Er der noget krav til uddannelse for personalet der står for arbejdsprøvningen og regler for hvad de må udtale sig om ?

Jeg har beskrevet en anden meningsløs arbejdsprøvning her på K10 – har du en mening om den ?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17723


Til helenekr

Den sagsbehandler forstår ingenting.
Hvis folk i arbejdsprøvning/aktivering finder ud af at der findes spændende jobs så får de måske lyst til at søge arbejde.


Til Ida

Tak for flere eksempler som viser at jobfirmaer kan tjene mange penge på at fylde et lokale op med ledige der bygger spaghetti-tårne eller ’klippe klistre collage’.


Ekseleven
Der er jo ikke umddelbart krav til at en person som har borgere i arbejdsprøvning, skal have en socialfaglig baggrund.

Men der har tavshedspligt om private oplysninger, hvis det er det du mener?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 13:53   #22
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Til Ricky M
Til Ida

Tak for flere eksempler som viser at jobfirmaer kan tjene mange penge på at fylde et lokale op med ledige der bygger spaghetti-tårne eller ’klippe klistre collage’.
Ekseleven
Hmm... Hvis du læser beskrivelsen af forløbene, som der er linket til, så vil du se, at der ikke er tale om "spaghetti-kurser" i disse tilfælde. Den slags kurser er efter min erfaring ret meget billigere.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 14:22   #23
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hej Hans

Tak for hjælpen
Jeg tror at svaret på hvad revalidering koster kan findes i betalingsloven.

Ekseleven
Det er al uddannelse, som kommunen betaler, der fremgår af betalingsloven, og ikke kun revalidering, altså også hygiejnekurser, kørekort, HF-enkeltfag osv.

Kommunens betaling for en given uddannelse er den samme, uanset hvilken specifik skole, som borgeren tager uddannelsen på.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 12:16   #24
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Til Ricky M

Jeg tænker på om den som har borgere i afprøvning kun må udtale sig om borgerens evner inden for sit eget fag-område.
Har fx en bager en borger i arbejdsprøvning – må bageren så kun udtale sig om borgerens evner for bager-faget ?


Til Hans

Da jeg var elev på HKI blev folk vist rundt på værkstederne og kunne derefter vælge hvor de ville
arbejdsprøves.
Dengang havde jobfirmaet kun ’rigtige’ værksteder med uddannelse for elever fx skomager og snedker.
Nu har de osse fået ’opbevarings’ værksteder uden uddannelse for elever.
HKI kalder dem ”afklaringssted for borgere”.
http://www.hki.dk/omhkisvaerksteder/

Om det er billigere for kommunen hvis folk vælger arbejdsprøvning i HKI´s ’opbevarings’ værksteder kender jeg ikk noget til.

Spaghetti-kurser blev brugt til aktivering af ledige mens ’klippe klistre collage’ bruges til arbejdsprøvning på HKI.
Jeg tror stadig jobfirmaerne tjener mange penge på useriøs pjat.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad koster en speciallægeerklæring? Nightshade Alt det andet 11 16-05-2017 17:42
Hvad koster en FJ nu, og efter nytår? aid Spørgsmål ang fleksjob 5 26-10-2012 14:34
Hvad koster sagsbehandling? Vanilje Politik og Samfund 11 22-06-2012 17:48
Hvad koster førtidspension? Tante Ana Politik og Samfund 14 22-02-2012 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension