K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2011, 11:03   #1
englebasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
englebasse er ny på vejen
Lagerværdi - ægtefælle på kontanthjælp!!!

Hejsa,

Har søgt rundt på nettet og synes ikke lige jeg kan finde svar på dette, og håber nogen kan give et svar.

Jeg har haft virksomhed i et stykke tid, hvor lageret er vokset med årerne.

Min mand er kommet på kontanthjælp pga en skulderskade, og da der lige har været status, og jeg her har fået en lagerværdi ca. 50.000kr, bliver jeg pludselig lidt bekymret.

Vil min lagerværdi påvirke hans kontanthjælp?

Det siges at man på kontanthjælp kun må eje for 10.000kr af værdi.

Men jeg er jo nødt til at have mit lager for at kunne være konkurrence dygtig og kunne levere hurtigt.

Håber at nogen kender svaret.

Mvh

Englebasse
englebasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 12:13   #2
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Hejsa Englebasse

Jeg kender ikke reglerne for kontanthjælp til den ene part i et ægteskab.

Men jeg tror ikke du behøver bekymre dig om at dit lager påvirker kontanthjælpen til din ægtefælle.

Det bygger jeg på lagerværdi er "dødvægt", for rent skatteteknisk er lagerværdien/lagerkonto udenfor Resultatopgørelsen. Hvad du opskriver (indkøber til lager) og nedskriver din lagerværdi med, påvirker ikke din skattepligtige overskud på resultat opgørelsen.

Men når du sælger noget, indføjes værdien af lagerforbruget + omsætning af solgte produkter på resultatopgørelsen. Det du betaler skat efter.

Men jeg vil opfordre til, du/I skal søge viden ved det offentlge, for konthjælpsmodtageren skal helsikkert selvangive "tro og love erklæring".
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 12:44   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Når jeg ser sådanne et spørsmål og lindene,så tænker jeg er der ikke noget der heder sereje mere,kan man ikke have dette så den slags ikke rammer den anden part.

jeg har ikke taget stilling til og jeg syntes det er retfærdigt,bare tænt om ikke sereje kan være nyttig ved andet end bodeling ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 13:26   #4
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Når jeg ser sådanne et spørsmål og lindene,så tænker jeg er der ikke noget der heder sereje mere,kan man ikke have dette så den slags ikke rammer den anden part.

jeg har ikke taget stilling til og jeg syntes det er retfærdigt,bare tænt om ikke sereje kan være nyttig ved andet end bodeling ?
Særeje kan man godt have, alt det man vil. Men så længe man er gift er det totalt underordnet, da gensidig forsørgerpligt ikke har noget med et særeje at gøre. Så ægtefællen der har særejet, skal alligevel forsørge sin ægtefælle evt. ved at sælge/frigøre midlerne.

Så desværre, særeje er èn ting - gensidig forsørgelsespligt en anden.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 13:35   #5
englebasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
englebasse er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Hejsa Englebasse

Jeg kender ikke reglerne for kontanthjælp til den ene part i et ægteskab.

Men jeg tror ikke du behøver bekymre dig om at dit lager påvirker kontanthjælpen til din ægtefælle.

Det bygger jeg på lagerværdi er "dødvægt", for rent skatteteknisk er lagerværdien/lagerkonto udenfor Resultatopgørelsen. Hvad du opskriver (indkøber til lager) og nedskriver din lagerværdi med, påvirker ikke din skattepligtige overskud på resultat opgørelsen.

Men når du sælger noget, indføjes værdien af lagerforbruget + omsætning af solgte produkter på resultatopgørelsen. Det du betaler skat efter.

Men jeg vil opfordre til, du/I skal søge viden ved det offentlge, for konthjælpsmodtageren skal helsikkert selvangive "tro og love erklæring".
Tak for dit svar. Jeg forsøger at sende det hele ind, og håber at de ikke siger at han ikke er berettiget pga formue.
Synes bare ikke at dette ville passe ind under formue, da dette er mit arbejde, og netop kræver at jeg har lager....
englebasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 14:30   #6
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej
Jeg kan se, du har fundet herind nu. Velkommen!

Lige et råd fra mig:
Når I afleverer papirerne på kommunen, så skal I altid have dem i 2 eksemplarer.
I skal have et stempel trykt med afleverings datoen på begge hold papirer. Det ene giver I til kommunen, og det andet beholder I selv.
På den måde har I bevis for, at I har afleveret papirerne.
Det kan nemlig godt ske ind imellem, at nogle af ens papirer er blevet væk på kommunen. Det har vi selv prøvet.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 23:34   #7
englebasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
englebasse er ny på vejen
Det kan du tro.
Og tak for advarslen, dog kender jeg allerede til dette, efter at de allerede har påstået før, at jeg ikke har afleveret visse papirer, selvom jeg var ved skranken og afleverede dem. Dejlig måde at miste sin boligstøtte på i de 2 måneder
Krydser rigtig meget fingre for ikke at få en kæmpe bøde fra dem med tilbage betaling.
Afleverede papirerne i fredags, så forventer svar i næste uge.
englebasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når ægtefælle er selvstændig... heidi kastrup Dit og Dat 12 12-03-2012 22:30
Spørgsmål om forsørgelse fra ægtefælle når man er på kontanthjælp Bibijanni Alt det andet 4 11-08-2011 00:08
ægtefælle pension sushjer 1 Alt det andet 3 21-08-2010 19:39
Ægtefælle fradrag???? Susanne2412 Alt det andet 6 08-06-2010 07:59
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension