K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2011, 01:39   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Mit loft må jo være de der knap 3000 jeg ville kunne få hvis jeg ville have dem, hvilket jeg ikke vil fordi vi får det samme ud af at manden har hele mit fradrag, eller enligt mere, men det en helt anden udregning *gg*

Eller har jeg misforstået, hvad du mener med loft? For loftet kan jo også være det maks jeg ville kunne have fået hvis ikke manden tjente for meget. Ikke fordi jeg tvivler nu på det kan blive til 3000 eller mere med §34, men derfor kan man jo godt blive klogere

Min løn, da jeg for 12 år siden fik sådan en størrelse var temmelig høj, og udløste der ved højeste sats ved sygedagpengene, men det er jo altså mange år siden, og der var jeg jo ikke gift, eller havde børn, min situation er jo mile vit fra.

Gad vist om den udregnings tabel der bruges findes nogle steder??
Hum så skal jeg nok have fingre i en af de der geniale bøger der hedder xxx loven i praksis, for år tilbage indeholdt de en hel del af de der udregningstabeller.

Jeg kan heller ikke linke til deres afgørelser, så det skal du ikke være ked af så jeg plejer at give folk sags nr´et, det gør søgningen 100 gange nemmere for dem *ss* Men vil da lige prøve om jeg kan finde den.

redi... jeg sider lige og kommer i tanke om at jeg jo kan gøre i stilen med dig, hvor jeg så bare skriver en mail og spørger til udregnings tabellen, og så lige samtidig forsøge at få opklaret hvordan det ser ud med ægtefælder, hvor den ene ikke opfylder betingelserne (i og for sig med at han har fast job sååå) men den anden gør *ss*

Når man læser vejledningen fra 2.4.5 https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=87006#K4 Så står det heldigvis rimelig tydeligt hvad der tæller som netto bolig udgifter, man skal læse en del for at finde det hele, godt nok, men det står der.

Da jeg sad og læste på det tidligere så jeg kun delen omkring selve grund bolig udgifterne altså lån ejendomsskatter osv, nu opdagede jeg så lige at der et stykke længere nede står at el vand varme ol løbende boligudgifter sørme også tæller med, hvilket bare gør at jeg er blevet endnu mere overbevist om at der faktisk ER noget at hente for mit vedkommende, dog ser det ikke for lyst ud hvis det hele skal deles i 2.
Der står et sted noget om at ved husførelse med flere deles udgiften mellem antallet af næser, men der står det som om de mener kollektiv ol boform, men er det tilfældet for gifte hvor den ene ikke opfylder betingelsen for §34, så kommer det til at knibe for os, så at få opklaret den del er temmelig vigtig, men igen det må jeg jo bare forsøge at få opklaret

Ja jeg blev lidt klogere, men løb ikke tom for spørgsmål *lol*
Og ja du har fuldkommen ret, jeg har intet at tabe, men jeg vil have styr over tingene inden jeg gør noget, for den der med (med vilje) at udregne forkert for at spare penge, sådan en tur har jeg været i gennem en gang, og det gider jeg simpelthen ikke igen, det der pjat med at de bare giver afslag fordi de kan, og så går det jo nok, nej, de kan lige så godt få tingene serveret på et sølvfad, det vil også gøre en evt anke langt nemmere og hurtigere, så hellere gøre en masse forarbejde *ss*

Sidst redigeret af LUM; 23-09-2011 kl. 02:04.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 02:21   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Fandt den *ss* J.nr. 2100247-10

Man skal dog ned i begrundelsen for at læse: "Det er ikke en forudsætning, at der rent faktisk ydes hjælp til forsørgelse efter § 25."

Men husker jeg ikke helt galt står det altså også rimelig tydeligt i §34

Citat:
§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter § 25 få en særlig støtte.
Så den er jo for filan lige til højrebenet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 08:45   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemmerlig.

Men prøv at ringe til ministeriet. Og evt få dem til at lave en udregning, for at se hvad du kan få.

Det er dels nemmere, dels hurtigere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 08:54   #14
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Husk også at skrive under her:

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/




Fandt lige dette

http://www.retssal.dk/?page=emne&id=983&indexid=369


Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 09:13   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Pop ringe er jeg langt fra klar til endnu, tallene skal jo også findes frem og der er jeg nød til at få manden til at hive fingeren ud han sidder på alle papirerne
Jeg satser lidt på at lokke ham med at: hvis nu jeg laver en liste over de tal jeg skal bruge, så kan han nøjes med at finde dem, og så skal jeg nok gøre resten af arbejdet.

Dog får vi et problem i forhold til varmeudgifterne, for vi har stoga fyr, så vi har ikke nogen beviser på at vi bruger for så og så meget.

Tusinde tak for hjælpen *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 10:07   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Olieregning?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 11:03   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vi havde oliefyr for 10 år siden, så den tvivler jeg på går, og hvis den gør vil det ikke være til vores fordel *gg*

Men jeg har skrevet en mail til ministeriet hvor jeg spørger efter det, også det.
Jeg har spurt efter om beløbsgrænsen skal fordobles, om udgifterne skal deles i to (nu jeg er berettiget til §34 og han ikke er)
Om de har et udregningsskema (ligning)
Hvordan udregningen foregår i forhold til børn: Der er grænsen 3600 den skal så nedsættes med 650 pr barn, men spørgsmålet er om det første barn er MED i de 3600 eller om man skal gange de 650 med antallet af børn og så trække fra de 3600 (jeg har formuleret mig på en anden og mere tydelig måde i mailen)
Og så kunne det ikke være så skidt at vide om udbetaling af §34 har betydning for fripladsordningen (vi betaler omkring 600 kr for en børnehaveplads, det vil ikke være så skidt at vide på forhånd hvis det vil ændre sig)

Og så har jeg lavet en finer liste til gemalen, med de tal jeg skal bruge, når de er i hus, vil jeg forsøge at lave min egen udregning (lige så meget fordi det kunne være morsomt at se om jeg har ramt rigtigt) og der nest ringe til ministeriet, for at få dem til at regne lidt på det, hvor jeg satser på at bede om at få udregningen pr mail, som jeg jo så naturligvis vil bruge i min ansøgning, en ansøgning jeg i øvrigt ikke lige ved hvor jeg skal sende hen i det jeg jo er ude af systemet, men skidt pyt så smider jeg den bare af, og så må kommunen selv rode med den side af sagen
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 09:17   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg ved ikke om jeg helt forstår?

Du er gift, med hvor mange børn under 18år?

§34 er skattefri, men mod tilbagebetaling ved ejerbolig.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 09:24   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
3 rollinger *ss* men som sådan er det et fedt om der er tale om 2 eller 10, spørgsmålet går på om 1. barn er med i de 3600 eller ikke er.
Nu antager vi der er tale om 2 børn:
Om beløbet (3600) skal nedsættes med 650 (for et barn) eller med 1300 (for 2 børn)

Jeg er klar over at det er skattefrit, men derfor tæller det vel stadig som en indtægt, og så er der risiko for at det har betydning for friplads beløbet, og det er jo så noget af det jeg har spurt om i mailen til ministeriet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 18:37   #20
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Måske kan man få lidt oplysninger her:

www.Retsinformation.dk

Jeg søgte på "Reelt enlig"...
Her er et par sager:

https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=28082
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgelsespligt! Lotus Politik og Samfund 73 10-12-2013 17:58
Gensidig forsørgelsespligt..... Chas Politik og Samfund 32 30-05-2012 00:50
Artikel på EB om Gensidig forsørgelsespligt Ragdoll Politik og Samfund 9 14-05-2012 11:58
Gensidig forsørgelsespligt! FrkSilverfox Politik og Samfund 29 23-12-2011 11:09
Gensidig forsørgelsespligt Hammershus Politik og Samfund 35 09-12-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension