K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2009, 10:21   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu må de sgu' tage sig sammen!

http://www.bt.dk/politik/her-er-helles-ministerhold

Ja hversesgo'! ... Helle vil have Margrethe Vestager ind som Beskæftigelsesminister, hvis de vinder valget i 2011... altså skal vi IGEN trækkes med det tættest på højre fløjen hvis det sker...

OK, indrømmet, så er jeg noget mere rolig ved hende end Støjberg, men de kunne sgi' da i det mindste have fundet enten en SF'er eller en S'er til den post!

Radikale var jo dem der ville have kigget på arb. markedskommisionens forslag om sværere tilgang til pension, så det er vel det vi kan forvente fra Vestager så... FLOT!

Men det viser jo bare, at min tvivl om Helle og S er godt på vej til at blive en realitet...
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 10:36   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
En ting er hvad Helle Torning siger nu, noget andet er hvad realiteterne bliver efter et valg.

Jeg vælger at tolke det som, at alle kort er i spil og ja, uanset om det er den ene eller den anden fløj, så er spillet altså beskidt. Alt gælder jo op til og i en valgkamp, det har de jo alle bevist utallige gange. Du kan jo bare se nu hvordan DF pludselig godt vil samarbejde med S-SF, hvis de danner regering. Det er sgu da en kovending der vil noget.

Men jeg er enig i, at det er smagløst at komme ud med, at Vestager skal være beskæftigelsesminister.

Jeg tror - og håber på - at vi får en S-SF regering efter næste valg (er så ikke S'er og havde da helst set Villy på über-taburetten), men... jeg tvivler på at de slipper for at alliere sig med enten et eller flere partier for at få flertal og så er valget jo faktisk kun mellem de radikale og DF... hvad vil vi helst have?

Jeg må dog indrømme, at jeg synes Helle Torning og Villy Søvndal skal passe lidt på med at snakke for højt om radikalt samarbejde, for der er mange S'ere og SF'ere der ikke er SÅ vild med de radikales noget forvirrende og ustabile balancegang i midten.

Og det var så min ydmyge 50-øres mening i denne omgang
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 29-08-2009 kl. 10:38.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 10:41   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
En ting er hvad Helle Torning siger nu, noget andet er hvad realiteterne bliver efter et valg.

Jeg vælger at tolke det som, at alle kort er i spil og ja, uanset om det er den ene eller den anden fløj, så er spillet altså beskidt. Alt gælder jo op til og i en valgkamp, det har de jo alle bevist utallige gange. Du kan jo bare se nu hvordan DF pludselig godt vil samarbejde med S-SF, hvis de danner regering. Det er sgu da en kovending der vil noget.

Men jeg er enig i, at det er smagløst at komme ud med, at Vestager skal være beskæftigelsesminister.

Jeg tror - og håber på - at vi får en S-SF regering efter næste valg (er så ikke S'er og havde da helst set Villy på über-taburetten), men... jeg tvivler på at de slipper for at alliere sig med enten et eller flere partier for at få flertal og så er valget jo faktisk kun mellem de radikale og DF... hvad vil vi helst have?

Jeg må dog indrømme, at jeg synes Helle Torning og Villy Søvndal skal passe lidt på med at snakke for højt om radikalt samarbejde, for der er mange S'ere og SF'ere der ikke er SÅ vild med de radikales noget forvirrende og ustabile balancegang i midten.

Og det var så min ydmyge 50-øres mening i denne omgang
Ja det er vidst lidt forvirrende pt... men når det er kommet fra Helle Thornings mund, så er det nok den konstellation der er mest sikker... jeg kan bedre lide Kvortrups gæt (også fra BT), hvor det er Ole Sohn der bliver beskæftigelsesminister må jeg indrømme...

Jeg synes SF burde beside en hel del af velfærds-beslægtede ministerier i en evt. regering.
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 10:42   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
En ting er hvad Helle Torning siger nu, noget andet er hvad realiteterne bliver efter et valg.

Jeg vælger at tolke det som, at alle kort er i spil og ja, uanset om det er den ene eller den anden fløj, så er spillet altså beskidt. Alt gælder jo op til og i en valgkamp, det har de jo alle bevist utallige gange. Du kan jo bare se nu hvordan DF pludselig godt vil samarbejde med S-SF, hvis de danner regering. Det er sgu da en kovending der vil noget.

Men jeg er enig i, at det er smagløst at komme ud med, at Vestager skal være beskæftigelsesminister.

Jeg tror - og håber på - at vi får en S-SF regering efter næste valg (er så ikke S'er og havde da helst set Villy på über-taburetten), men... jeg tvivler på at de slipper for at alliere sig med enten et eller flere partier for at få flertal og så er valget jo faktisk kun mellem de radikale og DF... hvad vil vi helst have?

Jeg må dog indrømme, at jeg synes Helle Torning og Villy Søvndal skal passe lidt på med at snakke for højt om radikalt samarbejde, for der er mange S'ere og SF'ere der ikke er SÅ vild med de radikales noget forvirrende og ustabile balancegang i midten.

Og det var så min ydmyge 50-øres mening i denne omgang
Hej
Det har du ret i , syntes også s har snakket for meget om samarbejde med de radikale, som i min termologi er vendekåber alt efter hvem der har flertallet, nej lad os få enhedslisten ind igen.

thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 10:49   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og hvad angår DF's kovending, så var det ventet... jeg har set det komme for længe siden. DF er et parti, der udmærket godt ved, at de altid vil side udenfor en evt. regering hvis de andre partier kan undgå det... det er fedt-politik DF fører, for at få indflydelse...

Det er der jo heller ikke noget galt i... at man vil have indflydelse... men det er bræksomt, at man ikke tør tale åbent om det... og det er tydeligt, at det er fordi DF nu har spottet, at HVIS de skal have en finger med i spillet efter næste valg, så skal de til at skifte baggrund for deres kameleon, ellers vil vi se Pia side rygende i den anden ende af salen efter næste valg over at hun ingenting får gennemført fordi den røde fløj fejer alt af bordet.

Jeg håber faktisk også det er sådan det bliver... invandrerpolitiken må gerne være stram, men den skal være human... hvilket også er hvad jeg fornemmer S og SF ønsker... men de slige umenneskelige lovtiltag Pia har fået igennem med sit samarbejde med V og K skal bare stoppes.... her tænker jeg på bla.a. Starthjælpen, 450 timers reglen, kontanthjælpsloftet osv. som ALLE er blevet skrevet under på af Pia (trods de bryster sig af at være de svages parti) fordi det rammer en masse invandrere.... hvad end de er kriminelle eller ej.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
Hej
Det har du ret i , syntes også s har snakket for meget om samarbejde med de radikale, som i min termologi er vendekåber alt efter hvem der har flertallet, nej lad os få enhedslisten ind igen.

thelma.
Jeg håber lidt på, at Enhedslisten vil storme frem, og at de Radikale ryger under spærregrænsen... det kunne være hylende morsomt, for så vil Enhedslisten komme til enten at skulle med i regeringen, eller også vil de stå nøjagtigt som DF gjorde det overfor V og K

ønsketænkning?... JA!

Sidst redigeret af Stezu; 29-08-2009 kl. 14:04. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 10:56   #6
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ja det er vidst lidt forvirrende pt... men når det er kommet fra Helle Thornings mund, så er det nok den konstellation der er mest sikker... jeg kan bedre lide Kvortrups gæt (også fra BT), hvor det er Ole Sohn der bliver beskæftigelsesminister må jeg indrømme...

Jeg synes SF burde beside en hel del af velfærds-beslægtede ministerier i en evt. regering.
Jeg er helt enig i, at SF burde placeres på en del af de velfærdsbeslægtede ministerier, hvis det ender med en S-SF regering. Og ja... Ole Sohn som beskæftigelsesminister, det var en rigtig god ide.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
Hej
Det har du ret i , syntes også s har snakket for meget om samarbejde med de radikale, som i min termologi er vendekåber alt efter hvem der har flertallet, nej lad os få enhedslisten ind igen.

thelma.
Enhedslisten? Ja, men det kræver jo ligesom at de får bare lidt flere mandater end de fire de har på nuværende tidspunkt før det rigtig batter noget.

Man kan jo altid ønske, at de radikale vælgere er blevet trætte af deres partis uendelige interne problemer og mangel på struktur og - i mine øjne - seriøsitet, at der kan blive rykket rundt på en HEL del stemmer ved næste valg. Så kunne man jo - i et rent drømmescenarie - håbe på, at de radikale ikke klarer spærregrænsen og Enhedslisten får fordoblet sine mandater og S og SF ellers går godt og grundigt frem
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 11:32   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Må lige indskyde....

....at det ikke er Helle Thornings bud på et ministerhold, men hvad journalisten HELLE IB, kunne forstille sig at det kunne blive.

Så det er ren spekulation fra journalistens side.

Hvem ved måske vælger de at arbejde sammen med EL. Og Line Barfod bliver beskæftigelses minister



Ragdoll

KLIK HER OG SE HELLE IB'S BUD PÅ HELLE THORNINGS MINISTERHOLD
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 29-08-2009 kl. 11:40.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 12:10   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....at det ikke er Helle Thornings bud på et ministerhold, men hvad journalisten HELLE IB, kunne forstille sig at det kunne blive.

Så det er ren spekulation fra journalistens side.

Hvem ved måske vælger de at arbejde sammen med EL. Og Line Barfod bliver beskæftigelses minister



Ragdoll

KLIK HER OG SE HELLE IB'S BUD PÅ HELLE THORNINGS MINISTERHOLD
Gud ske lov da... så kan jeg godt tørre sveden af panden, og vente og se hehe
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 14:14   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg kan da ikke se noget galt i hvis DF og S-SF kan danne fleretal for nogle ting, hvis de radikale bliver for kæphøje.
bare vi snart kunne slippe for at høre på jelved og hendes høj moral.
hun skifter holdning som jeg skifter underbukser. Ja jeg skifter mere en gang om månden.
hun fortryder alt hvad hun har stemt for i folketinget.
Men hendes lærlling Margrethe vestager er desværre en klon.
De radikale er nemlig nøglen til at rigtig mange stemmer på s-sf. inklusiv mig selv, hvis de radikale kunne holdes ude for det meste.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 14:53   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg kan da ikke se noget galt i hvis DF og S-SF kan danne fleretal for nogle ting, hvis de radikale bliver for kæphøje.
bare vi snart kunne slippe for at høre på jelved og hendes høj moral.
hun skifter holdning som jeg skifter underbukser. Ja jeg skifter mere en gang om månden.
hun fortryder alt hvad hun har stemt for i folketinget.
Men hendes lærlling Margrethe vestager er desværre en klon.
De radikale er nemlig nøglen til at rigtig mange stemmer på s-sf. inklusiv mig selv, hvis de radikale kunne holdes ude for det meste.
Df skal være velkommen, hvis de kan finde ud af at føre en anstændig socialpolitik... det betyder desvære bare, at de ikke kan ramme invandrere på overførselsindkomster, som de har gjort det hele tiden sammen med VKO, så jeg tvivler... det var DF der øgede 300 timers reglen til 450, og den regel skal afvikles så snart S-SF kommer til magten, så den kamel kommer DF også til at sluge...

nej... helt og holdent synes jeg bare DF skal holde sig langt væk... deres kamelæon politik er afsløret, og de skal under alle omstændigheder uden for indflydelse i forhold til deres stemmeprocent... altså ca. 14% (eller hvad den nu blir' efter næste valg).
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bo sammen??? med sin mor jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-05-2012 14:00
Bo sammen ??? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2011 16:02
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Hej alle sammen. Frk. Horsens Dit og Dat 1 07-11-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension