K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2008, 10:56   #1
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
Question Det kræver næsten en Ph.D......

......at føre sin sag mod kommunen

Jeg er ny på sitet, og er glad for at jeg har fundet jer, for jeg begyndte at føle mig ret alene og underlig....


Min historie er i lighed med mange af jer andre, meget lang, kompliceret og fyldt med frustrationer over både kommune og sagsbehandler(e).

Og surprise sursprise....Det er selvfølgelig Odense Kommune vi taler om


For lige nu at gøre det meget kort, så er jeg (endnu) hverken flexjobber eller førtidspensionist. Jeg formoder at hele denne sag munder ud i et flexjob, men det skal kommunen selv finde frem til....

Jeg er 34 år og har indtil juni 08 troet at jeg kun havde en medfødt hørenedsættelse. I juni fik jeg konstateret Ushers Syndrom type 3, som er et kombineret syns og hørehandicap. Jeg er døv på højre øre og næsten døv på venstre. Jeg er ikke blind, men jeg har begyndende synsfeltsindskrænkning, som ad åre ender med tunnelsyn. Jeg har nedsat kontrastsyn, er farve og natteblind, lysfølsom og har problemer med balancen. Altsammen er helt i tråd med syndromet.

Jeg har cyklet rundt i systemet i flere år nu og kommunen forsøger med alle midler at få mig ud på det ordinære arbejdsmarked. Målet er at jeg bliver selvforsørgende og arbejder 37 timer. Jeg har flere dokumenter og praktikker der bevidner at jeg max klarer 20-25 timer førend jeg klasker helt sammen.
Der er ikke noget jeg ønsker mere end jeg kunne arbejde og være selvforsørgende. Ville ønske at jeg ikke havde brug for kommunens hjælp. Men det har jeg altså,- jeg skal have en del hjælpemidler med mig.

Jeg er uddannet pædagog. En uddannelse jeg tog før min hørelse skred helt. Mit ønske og mit håb er at jeg kan fortsætte i det spor. Ikke som klassisk pædagog, men måske mere over i konsulentfunktionen.

jeg har været i en virksomhedspraktik som jobkonsulent og jeg blev opfordret til at søge et job der. de var indforstået med mine vanskeligheder og havde allerede nogle ideer til hvordan det rent praktisk kunne løses.
Jeg vendte glad tilbage til min sagsbehandler og sagde at nu var det klaret og resten måtte være formalia.

Men jeg skulle blive klogere. Jeg var ikke afprøvet bredt nok og bla bla.

Nu er jeg visiteret ud til anden aktør som skal afprøve mig bredt og hans(sagsbehandleren) mål er jeg skal afprøves indenfor ufaglært beskæftigelse....her nævner han(sagbehandleren) produktion, lager, gartneri mm. Men ingen af disse steder kan matche mine skånebehov.

Nu spørger jeg jer; kan man godt tilsidesætte det faktum at jeg har en uddannelse?

Kan de godt bare uden videre sende mig ud i ufaglært beskæftigelse?

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor det står skrevet om de kan gøre det eller j.

Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe.

Jeg skal lige danne mig et overblik over sitet her, så skal jeg nok fortælle noget mere.

Fortsat god dag til alle

Venligst Hutti
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 12:22   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
hej

og velkommen

Kan ikke lige hjælpe dig med det faglige.


Men vil lige smide denne besked. Anna Rytter fra EL vil meget gerne høre fra Odense-borgere som har problemer i sygedagpenge afsnittet ell. lignende. Kun hvis hun kan henvise til flere sager kan hun blive ved at rejse spørgsmål mv.

Hun er super sød at tale med. I behøver ikke støtte EL - personligt har jeg aldrig tilkendegivet min politiske holdning overfor hende. http://www.odense.dk/Topmenu/Politik...udmag%20Ø.aspx

Held og lykke

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 12:53   #3
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej Hutti.
Jeg bor også i Odense kommune,og føler også at jeg er i krig med dem. Er på sygedagpenge, som blev stoppet, hvorefter jeg ankede og fik medhold. Så nu er de nødt til at betale mig tilbage med tilbagevirkende kraft. Jeg tor, at de er s.... sure over det, så nu er krigen begyndt forfra, idet jeg atter blive modarbejdet. Jeg har fået utrolig meget hjælp herfra denne side, og håber også, du vil bruge den rigtig meget.
Lad os kæmpe !!!
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 13:01   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hutti.
Hjertelig velkommen.
Der er mange raske familier der får sig lidt af en overraskelse når sygdom banker på døren. De kender ikke konsekvensen af de beslutninger der blev vedtaget tilbage i januar 2003. Men begynd med dette: http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

Husk de almindelige begynderråd.
Alt foregår skriftligt.
Aktindsigt i alle relevante papirer. Incl hospitalsjournaler.
Ressourceprofil, updatet og godkendt af dig.
Alle ankefrister SKAL overholdes.
Mange hilsner Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 13:07   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Hutti og velkommen til

Citat:
Nu spørger jeg jer; kan man godt tilsidesætte det faktum at jeg har en uddannelse?
Jeg vil anbefale dig at inddrage din fagforening, for nu er du vist trukket rigeligt rundt i manegen af din kommune.

Ved fleksjob skal man stå til rådighed for ALLE job.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 13:07   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Hutti og velkommen til!
Jeg mener, at arbejdsevnen skal være afprøvet i "ethvert erhverv", men at arbejdsprøvningerne også skal være "relevant" og individuelt tilrettelagt med hensyntagen til den enkelte og dennes (skåne-)behov. Fx. går den ikke at sende en montrice med slidgigt i arme/skuldre ud i en arbejdsprøvning som syerske. Har pt. samme kamp med kommunen, idet de ikke kan arbejdsprøve mig i et individuelt tilrettelagt forløb, med hensyntagen både til min uddannelse og mine skånebehov...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 17:07   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hej Hutti og velkommen til!
Jeg mener, at arbejdsevnen skal være afprøvet i "ethvert erhverv", men at arbejdsprøvningerne også skal være "relevant" og individuelt tilrettelagt med hensyntagen til den enkelte og dennes (skåne-)behov. Fx. går den ikke at sende en montrice med slidgigt i arme/skuldre ud i en arbejdsprøvning som syerske. Har pt. samme kamp med kommunen, idet de ikke kan arbejdsprøve mig i et individuelt tilrettelagt forløb, med hensyntagen både til min uddannelse og mine skånebehov...
Så er det altså tåbeligt at sende mig, der har Raynauds syndrom, gigt og seneskedehindebetændelse i begge hænder ud i arbejdsprøvning på jobcenters montageafdeling??

Det siger jeg pænt nej tak til??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 17:19   #8
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Maj-Britt!
Prøv og læs, hvad Ankestyrelsen har skrevet i en af deres meget interessante Praksisundersøgelser:
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Pu_Fø...2007_10_59.pdf
Specielt afsnit 4.3 (side 23ff) med omtale af sagerne 030 og 060. Eventuelt kan du også bruge søgefunktionen på søgeordet "individuel" i dokumentet.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 18:33   #9
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.
Jeg vil gerne lige fortælle lidt om min arbejdsprøvning.
Jeg kom i arbejdsprøvning inden for mit fag. Skulle lave nogenlunde det samme, som da jeg var på arbejde. Det virker helt åndsvagt, for jeg er jo ikke blevet rask, og blev jo netop sygemeldt, fordi jeg ikke kunne holde til mit arbejde.
Jeg mødte op hverdag til aftalte tid og der var meget tydeligt, at jeg ikke kunne udfylde en plads på arbejdsmarkedet.
Det blev så konstateret at jeg ikke havde nogen arbejdsevne af betydning tilbage, og at det ville blive meget svært at få mig tilbage til arbejdsmarkedet.
Men så var jeg arbejdsprøvet og det var lige det der manglede, samt lige et par lægeerklæringer mere. Nu skulle sagen så være klar til afgørrelse, men, men, men,,, der sker bare ikke en skid.

Jeg var en af dem der sprællede imod en arbejdsprøvning som en fisk på land, men der var ingen vej udenom. Fagforeningen var virkelig en stor støtte her. Bare det at der er en der holder øje med hvad jobcentret har gang i, og at love og regler bliver overholdt.

Kan det ikke være anderledes, så tag den arbejdsprøvning. Tænk på det, som en periode i dit liv der skal overståes. Det var det jeg tænkte og jeg følte. At jeg gjorde det under tvang. Havde en aftale med fagforeningen og familien om, at dette blev det sidste jeg ydede i denne sag.

Jeg tænkte hver dag, "Hvad laver jeg her". Syntes og synes stadig, at det var totalt tidspilde fra begge sider. Skal så lige sige, at dem jeg skulle være sammen med, var utrolig søde og forstående. Tog hånd om mig. Når jeg ikke selv fik sagt fra, var de hurtig til at tjekke om jeg var ok, og flere gange sagde de, at de kunne se at jeg havde det dårlig, og de syntes jeg skulle stoppe for den dag.

Det var en sej omgang, men selv om jeg syntet det var det mest åndsvage jeg har prøvet, så endte det dog med, at da jeg var færdig, måtte erkende at det også havde været lærerigt. Jeg lærte mig selv bedre at kende. Fik afprøvet hvad jeg kunne og især hvad jeg ikke kunne. Forløbet var med til at give mig større forståelse for min sygdom. Det er svært at erkende, at der pludselig er ting men ikke kan mere, men det fik jeg ind på den hårde måde. Jeg har været længe om at erkende mine begrænsninger.

Men nu sidder jeg altså her igen og venter. Venter og venter.. Rykker for en afgørelse. Ja men det kommer nu, vi har det næsten helt færdigt nu. Sådan er der så lige gået næsten 2 måneder.

Det er hårdt at være syg, men læs, lyt og spørg her på k10. Her er megen nyttig viden og du er i hvert fald ikke alene. Altid en venlig sjæl det lytter støtter og forstår dig.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 20:18   #10
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
hej igen

tusind tak for jeres velkomst. Det er dejligt at se at så mange gider at skrive.
mht. at inddrage fagforeningen, så har jeg lidt svært ved at gennemskue hvad de kan bidrage med, for jeg kan jo ikke vende tilbage til pædagogfaget i klassisk forstand.

med hensyn til arbejdsprøvning gør jeg det jeg bliver bedt om, selvom jeg ikke forstår at man ikke bruger de oplysninger der allerede ligger. mine skånebehov drejer sig bla. om minimalt støjniveau, kommunikation med få mennekser ad gangen, samt gode lysforhold......allerede her mener jeg at produktion er at omgås disse skånebehov.

Men som min forrige sagsbehandler sage; du kan da tage arbejde som rengøringskone i en bank efter lukketid. Der er ingen kommunikation og du kan tænde alt det lys du har brug for(kan ikke finde den smiley der skal sidde her og ligne et undrende fjæs)

Lige nu venter jeg på at kommunen skal holde stormøde med en masse inviterede. min sagsbehandler ville ikke have mig med, så det bliver spændede at se hvad de kommer frem til.....

fortsat god aften!
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Næsten døv, bipolar og smerter i led Lotte37 Spørgsmål ang fleksjob 12 21-09-2013 16:13
Drømmejobbet er næsten i hus Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 5 16-10-2012 22:59
Helbredende behandling for næsten alt? Jørgine Et godt link! 6 05-01-2012 17:51
Har næsten fået fleksjob :-) andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 2 11-09-2008 11:58
Næsten i mål phiselknast At søge førtidspension 15 22-08-2008 02:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension