K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 20:43   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har ikke så meget af bidrage med som ikke er skrevet.
er jo selv igen med en sag og har haft 2 sagsbehandler.
altid været rar og søde og behagelige.
den første sagde ja jeg kan se du er lige til kirkegården, men vi må heller sende dig i arbejdsprøvning først. Sagt med et stort smil

så husk det er ikke dig som der er noget galt med, det er din sagsbehandler som burde komme på et opdragelse kursus i hvordan man behandler sine med mennesker.
man bliver alså sagsbehandler for at hjælpe andre mennesker og ikke en menneske hader. fy for den

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2010 kl. 20:47.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 22:35   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser


Og jeg sagde til min sagsbehandler i sidste uge, at jeg syntes hun skulle få indhentet de lægelige dukomenter fra den læge jeg var hos.
Det gad hun absolut ikke at gøre. hmm siger jeg bare
Husk, at du har ret til selv at få kopi af ALT hvad lægerne har om dig, kontakt din egen læge og hør hvad han har, og ellers den/de speciallæge/-læger du har været hos, sådan at du selv har kopi af alle lægepapirer (bl.a. røntgenbeskrivelse (og scanninger) og speciallægeerklæringer).

Det er er en god fornemmelse selv at have styr på tingene, og så har du dem selv hvis de skulle forsvinde andre steder.

Når du så har kopi af div. lægepapirer tager du kopi af det og afleverer et eksemplar på kommunen, MEN du skal bede om at få en kvittering på at de er afleveret, og skriv på hver eneste at de skal lægges i din sag.


Lige fra første gang jeg så min egen læge sidde med en røntgenbeskrivelse af min ryg har jeg fået kopi af både røntgenbeskrivelser og spec.lægeerklæringer, og afleverede selvfølgelig en kopi på kommunen, men mange år senere fandt jeg ved aktindsigt ud af, at alt hvad jeg selv havde afleveret var væk.

Men så var det jo ganske enkelt at gå hjem og lave en ny kopi, og denne gang blev de selvfølgelig afleveret mod kvittering.

Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 08:29   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
tije:
Citat:
hopper du virker stadig som om du er lidt i tvivl om hvad du skal gøre, på trods af alle de gode råd. Hvis jeg var dig ville jeg klart gøre som Heidien skriver
Ja du har i bund og grund ret, Jeg ved godt hvad jeg vil gøre, men der går bare så mange ting igennem mit hoved hele tiden, at jeg er ved at gå fuldstændig ned med flaget, jeg kan bl.a ikke sove tænke tænke tænke hele tiden.

Mig og Buster skriver pt. sammen privat, så dig springer jeg lige over i den her omgang ;-)
Men du har allerede været til meget hjælp. tak for det ;-)

hr.luko:
Citat:
Du må endelig ikke blande de 2 sammen. Du har aktindsigt hos arbejdsskadestyrelsen, men ikke hos kommunen (sådan som jeg læser det) og der er tale om 2 forskellige offentlige myndigheder.
Så det er bare med at få søgt om aktindsigt hos kommunen også.
Tror du tager fejl her ;-) ikke ondt ment.
Men arbejdsskadestyrelsen, indhenter aktindtægt ca. 2 gange om året hos kommunen, indtil min afgørelse bliver varig.
I de aktindsigter, kan jeg se alt hvad jobcenteret siger og gør.

MTVRV1:
Citat:
er jo selv igen med en sag og har haft 2 sagsbehandler.
altid været rar og søde og behagelige.
Er det Sorø jobcenter du har?
Hvis ja, kan du så ikke lige pm mig, om hvad de sagsbehandler hedder?

Trold
Citat:
Husk, at du har ret til selv at få kopi af ALT hvad lægerne har om dig, kontakt din egen læge og hør hvad han har, og ellers den/de speciallæge/-læger du har været hos, sådan at du selv har kopi af alle lægepapirer (bl.a. røntgenbeskrivelse (og scanninger) og speciallægeerklæringer).
Jeg har en kæmpe mappe med alle Speciallæge dukomenter mm.
Og dem har min sagsbehandler fået.
Jeg skal ringe til min læge idag, og der vil jeg samtidig bede om de lægepapir der ligger påp mig.
Nu har jeg ikke været så mange gange hos min egen læge (Tror kun det er ca. 15-20 gange de sidste 7 år der har haft med min skade at gøre.)
Men vil da gerne have de papir alligevel.
Tak for rådet ;-)


Har lige et spørgsmål mere:
Min svigerinde har en fuldstændig identisk sag.
Hun fik også en skade for 6 år siden, hendes sagsbehandler har så lige sagt at det er fp hun skal have.
Så vi har snakket meget sammen, og har udvækslet erfaringer, og bakket hinanden op.
Men hun sagde på et tidspunkt, at man også har en sagsbehandler på kommunen, man kunne få en aftale med, og så fortælle hele forløbet til hende.
Kan man det? og vil det gavne min sag?

Jeg mener at hun selv tog kontakt til den sagsbehandler, og den sagsbehandler sagde: "Jeg syntes de 6 år det har taget, er alt for lang tid, der skal ske noget nu"

Jeg er glad for den bakup jeg har fået herinde.

MVH Casper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 12:49   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hopper, SKYNDER mig lige at opfordre dig til HURTIGST muligt at søge aktindsigt i din sag i kommunen FORDI:
du kan overhovedet ikke være sikker på at ASK fx har AllE oplysninger!!

Siger dette for det var netop hvad vi oplevede: der manglede rigtig mange faktuelle oplysninger i min mands sag hos ASK= læs: sagsbehandleren havde "glemt" at videresende visse vigtige oplysninger: FUSK OG BEDRAGER -var hun, ja undskyld sproget!

Hm, om man har en anden/speciel sagsbehandler skal jeg lade være usagt, men hvorfor ikke prøve at spørge?

Kan kun sige at i vores sag var der ca 20 personer indover(og så har jeg sikkert glemt nogen) og ikke én eneste af dem kunne/ville arbejde tværfagligt og det var absolut ikke nogen hjælp, tværtimod!

Vi snakkes
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 12:54   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser


Trold

Jeg har en kæmpe mappe med alle Speciallæge dukomenter mm.
Og dem har min sagsbehandler fået.
Har du fået en kvittering på at de er afleveret, sådan at du kan bevise at du har afleveret dem.

Jeg er vist ikke den eneste der tidligt i forløbet har været naiv og aflevere noget uden kvittering, for senere i forløbet at konstatere at de pågældende papirer ikke findes i kommunens regi.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 14:35   #16
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Siger dette for det var netop hvad vi oplevede: der manglede rigtig mange faktuelle oplysninger i min mands sag hos ASK= læs: sagsbehandleren havde "glemt" at videresende visse vigtige oplysninger: FUSK OG BEDRAGER -var hun, ja undskyld sproget!
Skal jeg tage op i borgerservice og få aktindtægt?
For så vil jeg gøre det i morgen ;-)

Jeg har lige snakket med arbejdsskadestyrelsen, jeg plejer gerne at tage dem med på råd.
Jeg fik forklaret dem hele sagen, og de forstår heller ikke udfra det jeg siger, hvorfor de ikke indstiller mig til fp.
Jeg har en rigtig god dialog med dem, de er altid gode at snakke med.
Hun sagde i øvrigt, at de tager sagen op i dag, og idag har de bedt om aktindtægt.
Så det kan da ikke gå hurtigt nok med at få fat i den selv.

Jeg har også snakket med fagforeningen, forklarede også den dem det hele, og de fik skrevet hele min forklaring ned.
Jeg får så en fast sagsbehandler, som jeg skal have nogle snakke med, og som også skal med til nogle af møderne med sagsbehandler på jobcenteret.


Citat:
Har du fået en kvittering på at de er afleveret, sådan at du kan bevise at du har afleveret dem.
Det har jeg desværre ikke, men vil huske det fremover, tak for oplysningen.

MVH Casper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 18:59   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
du "hopper" da lige på Borgerservice i morgen med en aktindsigts erklæring:
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

(der er mange rigtig gode ting at finde i bjælken under: nyttige links)

-og nå ja, husk lige at få en kvittering på at du har afleveret den

Det lyder da som om du er ved at få styr på en masse ting, godt for dig og så er der også lige det sidste(hvis ikke du allerede har gjort det) lav en mappe fra den dag du har alle papirer for du for brug for at holde styr på det hele.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 22:15   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser

Det har jeg desværre ikke, men vil huske det fremover, tak for oplysningen.

MVH Casper
Så er det godt at du får aktindsigt, og der må du så lige være obs på om der er hvad der skal være, og ellers afleverer du en ny kopi til kommunen, mod kvittering.

Held og lykke
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 23:34   #19
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
du "hopper" da lige på Borgerservice i morgen med en aktindsigts erklæring:
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
Jeg viste ikke lige man skulle have en erklæring for at få aktindsigt.
Men det ved jeg nu ;-)
Jeg har styr på papire, men tror snart jeg skal have en mappe til, der er meget at holde styr på ;-)

Citat:
Så er det godt at du får aktindsigt, og der må du så lige være obs på om der er hvad der skal være, og ellers afleverer du en ny kopi til kommunen, mod kvittering.
Jeg går ned i morgen og får styr på det.
Så skal der læses ;-)
Får man egentligt aktindsigten med det samme?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 00:18   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ikke med det samme altid, men der må højst gå 10 dage.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension