K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 13:44   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Max dosis for cipralex ?

Hej,

Jeg er pt. på 40 mg. cipralex/seroplex om dagen, jeg troede at det var max dosis, men nu siger min psykiater at det er det ikke så hvis jeg føler behov for mere så "gør vi bare det". Sp bliver jeg råvild, skal jeg det ?.Jeg går til psykolog, men det vil jo ikke indvolvere sig i det medicinske og psykiaterne, de bliver nok betalt af medicinal firmaerne !!

Jeg har fået det langt bedre efter at være startet på medicinen igen og psykolog. Jeg har være på 40 mg. i en måned nu, men når banditten (psykiateren) siger til mig at jeg kan få mere, så bliver jeg sku i tvivl !!

Hvad har I andre af erfaringer herved og hvilke bivirkningerne / forbedringer har I oplevet ved højere dosis eller evt. tillægs præparart.

Jeg lider at generaliseret angst og udbrændtheds depression.

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh. Enteneller
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 14:36   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
En psykolog kan ikke involvere sig i det medicinske, da en psykolog ikke - i modsætning til en psykiater - er uddannet læge.

Under alle omstændigheder synes jeg, du skal holde fast i, at du har fået det meget bedre efter opstart med medicin og psykolog! Det må da være et plus?!

Det er svært at sige noget helt generelt om max dosis, da det kan svinge meget fra patient til patient og lægerne kan have gjort sig nogle erfaringer om, hvor høj en dosis må være. Mon ikke din tilstand og dine symptomer bestemmer, hvor meget medicin der er godt?

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 23:36   #3
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Thumbs up

Jeg syntes du skal stole på, at din psykiater ved hvad han / hun taler om. Og hvis jeg var dig, ville jeg heller ikke så meget som overveje, at de skulle være betalt af medicinal-firmaer.
40 mg ER meget Cipralex, men hvis du har brug for mere og lægen siger "go for it", så prøv det! Du kan altid trappe ned igen,- men husk at det skal være sammen med psykiateren! Hvis du ikke kan få tæt lægelig monitorering ved op og nedtrapning, så aftal på skrift, hvad du selv skal være opmærksom på -og hvordan du i givet fald skal agere.

Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 08:33   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej med jer,

Tak for jeres svar.

Det var nok nemmere hvis det var tandpine, så at tage noget smertestillende og vide om det var nok. I et tilfælde som mit hænger det jo meget sammen med hvordan man ellers lever og løser ens problemer og tankevirksomhed ikke mindst !!.

Jeg dyrker en del motion og det giver også en masse og jeg tror ikke at man vil få det helt godt bare ved at tage mere medicin. Jeg er bare hunderad for at gå ned med flaget igen, jeg er midt i en førtidspensions sag, prøver at få mine unger til mig igen efter at de har været hos deres far under mit sammenbrud, så der sker også så meget nyt og man skal hele tiden mærke efter. Jeg skal nok give det noget tid og stole på at det nok skal gå. Der er vel også bivirkninger ved at tage for meget medicin !?

Ellers nogen der har erfaringer med behandling af angst ? - mit viser sig meger i spændinger og smerter, specielt om morgenen. Jeg kan bla. anbefale meditation, hvor man bare for ro på. Jeg troede aldrig at det skulle virke for mig, men det er bare dejligt at få "dyrket" også.

Mvh. Enteneller
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 10:13   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej Enteneller

jeg får selv cipralex får 20 mg som lægemiddelstyrrelsen betegner som den helbredsmæssigt sikre max-dosis


ligger lige link ind

http://209.85.229.132/search?q=cache...ient=firefox-a

http://ocd-foreningen.dk/debat/showthread.php?t=510

http://www.pharmacodane.dk/data/imag...ipralexpil.pdf
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 13:10   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Peacock,

Tak for linksene, de giver megen god info. Jeg vil holde mig på 40 mg. det har jeg ikke nogen bivirkninger ved umiddelbart. Jeg ville være bange for at gå ned endda til 20 mg. det tror jeg er for lidt til mig. Det var bare også hårdt at få at vide at 40 mg. ikke engang er max dosis, og tvivlen kan hurtigt få en til at føle at man måske kunne tåle noget mere !!

Jeg må se det an indtil næste møde med psykiater og samtidig drage nytte af indiviuelle psykolog behandlinger.

Der er ikke andet for at tage en dag ad gangen som det siges.

Mvh. Enteneller
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 18:28   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg vil ikke selv gå længere op end de 20 som lægemiddelstyrrelsen betegner som den helbredsmæssigt sikre max-dosis

hvad så de mener med dette

ved med disse her lykke piller at der går tid før de virker som de skal
nu hvor du har været på de 40 mg i en måned skal du nok regne med en til to mere før du kan se om den dosis passer til dig , men ved at man kan få noget der hedder serotonin syndrom hvis man får for meget cipralex
og det minder om angst anfald

http://www.produktresume.dk/docushar...ent-19042/html

har lige et link til angst foreingen hvis du ikke kender dette forum http://www.angstforeningensforum.dk/phpBB2/

og til forsiden http://www.angstintern.dk/angstforeningen.dk/
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 21:19   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Enteneller

Det er svært at værer patient i disse "syntetiske " tider, med medicin noget virker på en, andet på en anden. Der er kun dig til at føle, om du har fået det bedre med den medicin du får nu og det er det der tæller, så har psykriateren også noget at arbejde ud fra. Lad medicinen som du får nu, få en chance, da der kan gå flere uger før den virker optimalt, så kan du se om den skal øges.

Jeg ved fra mig selv og jeg er meget utålmodig, det skal virke her og nu men sådan er det ikke med den medicin.

En god kombination med psykolog og psykriater. Et forløb jeg selv har været i, og stadig er i.
En står for medicinen en anden hvor man rigtig kan vende alt med. Når jeg går fra min psykolog, føler jeg mig 10 kg. lettere.

Mange bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 00:31   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bmdc og Peacock,

Jeg tror også at jeg holder mig på de 40 mg. Puha jeg kan faktisk godt nikke genkendende til de der angst anfald der kan komme ved for meget cipralex !!?. Men måske kommer det også fordi man hele tiden "tester" sig selv for om man har fået det bedre !!.

Peacock, mon ikke lægemiddel styrelsen, med den "sikre max dosis af 20 mg"., mener at det er det man som minimum skal op på for at man kan mærke bedring omkring sin sygdom, hvad den nu måtte være for behandling med præparatet !

Bmdc jeg giver dig ret mht. psykologen, jeg har gået hos hende jeg går nu, sidste år også og vi kender hinanden godt. Det er rart at få afklaret en masse ting hos hende, jeg syntes dog at det indimellem kan være hårdt at skulle have det hele med. Ofte spreder man sig over meget og søger i flæng om hvad der kan være "roden til alt ondt". Forhåbentlig finder man den røde tråd hen ad vejen.

Takker for afklaringen fra alle, rart med nogle erfaringer, det er nogen gange svært at finde ud af hvad der er rigtigt og forkert, men det kender I sikkert også.!!

Mvh. Enteneller
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 11:26   #10
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg gør faktisk det at jeg skriver dagbog, så kan jeg bedre huske hvad det er jeg skal have vendt med psykologen, da min hukommelse er som en si.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
Anti-depressiv medicin - daglig dosis. Enteneller Alt det andet 56 05-02-2010 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension