K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2009, 19:50   #1
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Ressourceprofil eller kompetence- og erhvervsprofil.

Der er blevet skrevet rigtig meget om vigtigheden i en opdateret ressourceprofil. (Heidien)
Jeg er p.t. hos anden aktør og har her fået lavet en kompetence- og erhvervsprofil.

Er det egentlig det samme som en ressourceprofil?

Hvis det er det samme, får kommunen så automatisk denne profil fra anden aktør?

Hvis ikke det er det samme, hvordan finder jeg så ud af, hvor min ressourceprofil befinder sig og om den er opdateret?

Hvordan får i givet fald oprettet/lavet en ressourceprofil?

Mange spørgsmål og jeg ved, at der er nogen der kan og vil svare.
Sådan er K10.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 19:55   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ressourceprofilen indeholder dybt fortrolige ting, som andre aktører ikke bare må beskæftige sig med... eks. dine helbredsproblemer, din privatøkonomi, osv.

En kompetenceprofil bør vel indeholde noget om din uddannelse, din erhvervserfaring, kurser... altså vedrørende dit cv.

Hvor meget skal der udfyldes hos din private aktør?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 20:19   #3
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Citat:
En kompetenceprofil bør vel indeholde noget om din uddannelse, din erhvervserfaring, kurser... altså vedrørende dit cv.
Det gør den også hos den private og ligeledes beskriver den min arbejdsmæssige formåen, men der er ikke nogen lægelige oplysninger, så noget siger mig, at jeg lige skal have fulgt op på ressourceprofilen, som formodentlig befinder sig hos kommunen.
Da jeg er visiteret til fleksjob, der jo foreligge en ressourceprofil.

Jeg vil straks på mandag kontakte kommunen.
Tak for hjælpen.
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 21:40   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
kompetenceprofil

Jeg er også visiteret til fleks job og har også 2.aktør på. Det er en privat person som kommunen har hyret til at hjælpe mig med at finde et relevant job til mig. Hun har ca.20 timer til det.
Indtil videre har hun været hjemme hos mig en gang og spurgt ind til min uddannelse og hvor jeg har arbejdet. Min helbredstilstand og om jeg drikker og hvad og hvor meget. Om jeg tager euforiserende stoffer, desværre reagerede jeg ikke umiddelbart på de sidste spørgsmål, men har sidenhen tænkt, at jeg burde klage over dette. Fordi man skal på fleks job behøver man jo ikke at drikke og tage stoffer. Jeg kunne fortælle hende at jeg drikker meget få genstande om ugen, har aldrig røget hverken det ene eller det andet.
Der er ikke kommet noget konstruktivt ud af det endnu, jeg har selv søgt uopfordret job og sat en annonce i avisen, men har ikke fået nogen henvendelser. Jeg er blevet rost for dette af kommunen og 2.aktør, at jeg er aktivt arbejdssøgende.
Så nu afventer jeg spændt hvad det er hun kan være behjælpelig med.
Jeg mener jeg havde været bedst tjent med en pension de sidste 3 år jeg har tilbage på arbejdsmarkedet,på grund af mit helbred, men blev flekset til 12 timer.

Sidst redigeret af rose; 25-04-2009 kl. 21:43.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 22:42   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Rose, det blev jeg også spurgt om da hun skulle skrive ned til ressourceprofilen!

Jeg er ædru alkoholiker og har været ædru 9 år nu. Og som hun kunne læse af mine papirer, så har jeg også øget lidt hash i mine unge dage, men aldrig prøvet/taget andre stoffer......når man lige ser bort fra de ca 17 år på medicin, hehehe...

Tror det er sådan noget de SKAL spørge om, suk...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 22:49   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er ikke noget der rager en privat aktør....

Det er noget der kan komme med i ens ressourceprofil....men den skal som sagt laves af en sagsbehandler og ikke af en privat aktør...

Personligt ville jeg klage over det hvis en privat aktør stillede mig sådanne spørgsmål...og jeg ville bestemt ikke svare på dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 22:54   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåå ja! Det er jo en privat aktør i taler om, sorry. Jeg taler om min sagsbehandler.

Enig med Webmaster, det ville jeg heller ikke svare på hvis aktøren er privat. Dette gælder også spørgsmål om privat økonomi, seksuelle orientering osv!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 11:15   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du skal gøre kommunen opmærksom på at du ikke har haft mulighed for at læse og komme med kommentar til din ressourceprofil.
Det skal du have mulighed for før den må bruges, lige som at du skal skrive under på den.

Her er et par tråde som omhandler ressourceprofil og brug af ekstern aktør
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6980
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1103

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 13:41   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toullouse Se meddelelser
Det gør den også hos den private og ligeledes beskriver den min arbejdsmæssige formåen, men der er ikke nogen lægelige oplysninger, så noget siger mig, at jeg lige skal have fulgt op på ressourceprofilen, som formodentlig befinder sig hos kommunen.
Da jeg er visiteret til fleksjob, der jo foreligge en ressourceprofil.

Jeg vil straks på mandag kontakte kommunen.
Tak for hjælpen.
Man skal lige være opmærksom på at ressourceprofiler først kom til i 2003 så er man visiteret før 03 så er det ikke sikkert at der er lavet en sådan ....

Først i det øjeblik hvor der sker forandringer skal der laves en ressourceprofil/arbejdsevnevudering...
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 18:16   #10
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
Nøj, nu har jeg siddet og læst og læst, så jeg er helt rundforvirret, men det fortæller mig, at jeg da vist lige skal have ringet til kommunen og få en snak om min ressourceprofil, for jeg tror ikke der er lavet nogen, siden jeg blev visiteret til fleksjob og fik job i marts 2007.
Stoppede, grundet helbredet, januar 2008 og er siden blevet opereret i venstre knæ, men uden at det hjalp.
Har været i revalideringsjob i 1½ uge, og måtte så sygemeldes. Har også fået ny sagsbehandler, som jeg ikke har hilst på, så mon ikke det er på tide med en kontakt til kommunen.

Alt den læsning, får skisme mit hoved til, at opføre sig som kuglen med bolde til lotto - og indholdet i hovedet, er boldene.

Jeg takker for hjælpen
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
definition på ressource og kompetence og barriere sane Alt det andet 4 01-11-2009 13:09
Nævnets kompetence - afgørelse om anden lov zuza Nyt om loven 2 09-08-2008 19:13
Når lægekonsulenten mangler kompetence! Ninja Alt det andet 16 06-08-2008 15:58
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension