K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2009, 12:50   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ayla Se meddelelser
Hmn "snagesedler" - hvad er lige det?
Det er den seddel der kommer dumpende hver 3. måned, med "snagende" spørgsmål, m.h.t. om der er sket ændringer i økonomi, bolig, job, kurser m.m.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 10:38   #12
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Nu kan reglerne selvfølgelig være ændret en del siden 2005.
Dengang prøvede jeg på at få vedlagt papirer fra en alternativ behandler til min pensionssag, men det kunne ikke lade sig gøre.
Det svar jeg fik dengang var at det var kun udtalelser fra offentlige godkendte behandlere, altså dem som modtog dækning fra sygesikringsgrupperne at kommunen vil acceptere som gyldige.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 11:22   #13
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Dokumentation

Der er ingen der kan forhindre dig i at betale/søge andre speciallæger end dem kommunen peger på.

Hvis du spørger om de kan indgå, kan du risikere at få nej.

MEN...... Hvis du sender dem til sagsbehandler og samtidig beder om at få dem vedlagt sagen, ja så er de jo pludselig en del af sagen/korrespondancen, og derved indgår de. Om sociallægen så efterfølgende vægter dem er jo desværre op til kommunen, men skulle sociallægen være lodret uenig, så SKAL det jo begrundes!

Belært af erfaring gælder det altså om at være fremme i skoene, og gøre hvad DU har det godt med!!!

nb. Ovenstående fremgangsmåde gjorde, at jeg f.eks. fik fysioterapeuts status med. Ifm. arb. prøvning søgte jeg egen læge hver gang min krop sagde fra - referat fra disse konsultationer blev ligeledes sendt, - desværre "forsvandt" de undervejs.

Så.......
Send alt til sagsbehandler hvad DU mener der skal med, og sørg for aktindsigt INDEN f.eks. en §17 eller anden afgørelse, så du er sikker på de er der!

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 11:48   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan jo også bruge den mulighed at skrive det ind i ressourceprofilen, hvor borgeren må komme med egne kommentarer.

Så ligger der jo noget i sagen på det.

Men hvordan det videre sagsforløb ender, er en anden sag, men så er det jo nævnt i sagen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 18:47   #15
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
I Danmark kører man med vores egne diagnosesystemer, og det er dem de bruger til både fleks og førtidspension. De vil ikke have noget at gøre med udenlandske læger, speciallæger eller fagfolk, og alle disse papirer og udtalelser ser de faktisk slet ikke på. Med andre ord, de er ugyldige og kan ikke bruges i vores eget diagnosesystem.
Så den vej skal man bestemt ikke gå (jo hvis de kan helbrede en på det personlige plan), men kan ikke bruges i en sag.

Vores diagnosesystem hedder ICD-10, du kan google lidt på det.
Når jeg googler ICD-10 står der International Classification of Diseases, så det kan ikke være vores eget diagnosesystem. (Ydermere omhandler det jeg har kunne google kun psykiatrien - men det må være en tilfældighed!). Klassifikation og diagnosticering er vel heller ikke det sammen – herudover kommer der så hvilke behandlinger, der tilbydes og accepteres. Men der må jo selvfølgelig være et overordnet nævn med bestemmelser omhandlende hvad man godtager i Danmark!


Citat:
inger Nu kan reglerne selvfølgelig være ændret en del siden 2005.
Dengang prøvede jeg på at få vedlagt papirer fra en alternativ behandler til min pensionssag, men det kunne ikke lade sig gøre.
Det svar jeg fik dengang var at det var kun udtalelser fra offentlige godkendte behandlere, altså dem som modtog dækning fra sygesikringsgrupperne at kommunen vil acceptere som gyldige
Jeg tror det er nogenlunde sådan, det forholder sig - selvom jeg kunne forestille mig en situation, hvor en person er opereret på privathospital - journal herfra vil jeg da tro, de godtager!

Odenseaner og zuza - rigtig godt råd. Så mangler jer lige pengene til at kunne købe de svar, jeg ønsker at høre om mit helbred a la kommunens metode
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - Egen læges indflydelse ? blæst Spørgsmål ang fleksjob 9 13-08-2013 15:00
Gamle undersøgelser fra skoletiden hjælp Supercarla Dit og Dat 13 22-02-2012 10:26
Egen økonomis indflydelse på indstilling til FP Nalle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2011 15:26
Skintigrafi undersøgelser! Indiansummer Dit og Dat 4 18-01-2011 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension