K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2016, 23:25   #1
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Ryger jeg videre i systemet

jeg har selv været igennem min arbejdsskade på 4 år. Har første gang mødt min sagsbehandler idag fra ressourceforløb til at underskrive noget papir som sundhedsvæsenet kan indhente diverse oplysninger. Har for 1 mdr tidligere været til en speciel psykiater. Ifølge SB så vil der gå 2-3 uger, så vil jeg bliver indkaldt til møde med rehabiliteringsteamet. Fik at vide af SB at ifølge psykiater at der er ikke mere der kan gøres for mig. Spørgsmålet kommer så her: Hvad vil det sige? Ryger jeg videre i systemet til flexjob/førtidspension eller skal jeg forbliver i uvisheden og modtager ressourceforløb resten af livet.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 23:32   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har flyttet dit spørgsmål til egen tråd...da du hurtigt kan afsporer andres tråde når du stiller dine spørgsmål der..

Ang dit spørgsmål...

Så er det rigtig svært at svare på da man ikke kender sagen...

Vi ved dog at de er mere end glade for at holde folk i ressourceforløb...

Alle ting siger at hvis man er stationær og der ikke er nogen behandlingsmuligheder ja så skal man have fleksjob eller pension...men men det er desværre ikke altid at kommunerne gør som de burde..

Nu ved jeg ikke hvad det er du selv ønsker...fleksjob eller pension..

Er det pension...så har du altid muligheden for at søge pension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag ifølge lov om social pension..

Hvis du selv søger så gør det skriftligt og når du aflevere det på kommunen eller jobcenteret så bed om en kvittering på at du har afleveret ansøgningen så du har dokumentation på det...

Har du flere spørgsmål...så stil dem i denne tråd så folk der svare ikke mister info om det du har skrevet i forvejen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 23:34   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg vil tro at det betyder at du er stationær. Altså får den behandling der kan tilbydes og at der ikke kan gøres mere for at du får mere arbejdsevne.

Når du er stationær kan kommunen tage stilling til om du skal visiteres til fleksjob eller førtidspension. Eller de kan mene at de gerne vil forsøge at udvikle din arbejdsevne gennem et længere praktikophold på ressourceforløb.

Du har været i virksomhedspraktik? Mener du din arbejdsevne er afklaret indenfor flere erhverv?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 23:47   #4
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
hejsa. ja jeg har været igennem 3 praktik, hvor de 2 første ikke levede op til skånehensyn. Den sidste praktik er jeg stadig, men har fået flere sygedage pga optrap i timer, startede med 10t ugentlig, men nu 15t. Når jeg kommer hjem er jeg helt FÆRDIG og ingen social samvær med min datter og min kone.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 23:57   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Pas på med at bare melde dig syg...for så vil kommunen bare sige at de ikke har kunne måle din arbejdsevne i den arbejdsprøvning...

Man bør møde op hver evig eneste dag også selvom man ikke kan arbejde den dag (forudsat at det er fysisk muligt)...

Du skal vise dem så de ved selvsyn kan se hvordan du har det...

Problemet med det hvis de siger at de ikke kan måle din arbejdsevne i den arbejdsprøvning pga for lav deltagelse fra din side....ja det er at du bare skal igennem en ny arbejdsprøvning....og det vil forlænge din sag rigtig meget...

Så hvis det overhovedet er muligt for dig...og for din egen skyld...så mød op hver dag....også selvom du ikke kan arbejde....det må du så bare vise dem og sådan at de selv kan se at du har det dårligt..

På den måde vil de ikke kunne undskylde sig med at du ikke har deltaget
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:00   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis din sagsbehandler mener du er afklaret nok mht arbejdsevne til at I går i rehabiliteringsteamet igen, er det velsagtens mhp fleksjob. Du får ikke pension, hvis du kan arbejde ml 10 og 15 timer om ugen.

Og ja, som web siger så skal du møde op på arbejdspladsen så meget som muligt. Hvis du ikke kan klare de 15 timer skal du tale med jobkonsulenten om at blive sat ned i timer til de 10 igen.

Sidst redigeret af Akvamarin; 28-01-2016 kl. 00:02.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:13   #7
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
webmaster. Lidt om min sag. I marts 2012 blev jeg presset af min chef til at vejede fisk op i 9 store kar alene ( normalt 2-3 mand om det), fiskenes samlet vægt lød på næsten 2 tons som skulle vejes (fisk op af karet og tilbage igen), jeg havde 5 minutter til hvert kar ellers dør de af iltmangel. Højden på karet var 1,5 m. Efter jeg nået til kar 8, gav et knæk i min ryg samt højre skulder. Jeg forsøgte langtsom at gennemfør de sidste kar. Tog derefter hjem fra arbejdet uvidende om at det bare var anstrengelse, men det viste sig da jeg kom hjem at det var helt galt med ryggen og mine skulder. Jeg ringede til min chef og fortalte ham det og dagen efter tog til akutlægen. Han sagde bare at det bare var overanstrengelse af tunge løft, men jeg påpegede at det ikke var. Chefen indberettede skadeanmeldelse til firmaet og videre i systemet, men der var fyldt med fejl i indberetning. den første måned derefter fik jeg skånejob men måneden efter tilbage i tungt belastende arbejde, selvom jeg ikke har fået den hjælp til at forbedre min ryg. Sagen blev desuden sendt til arbejdsskadestyrelsen. Efter 6 måneder fra den dag jeg kom til skade kunne min ryg ikke mere, så jeg sygemeldte mig helt, 1 måned efter fik jeg fyreseddel, begrundelse pga omstrukturering. Arbejdsskadestyrelsen anerkendt det som en arbejdsskade men mente at mengrad var under 5% og erhvervsevnetab under 15%. Jeg ankede det videre og det gjorde forsikringselskabet også. (Min månedsløn lå mellem 35-45000kr pr mdr.). Ankestyrelsen omstøbte kendelsen og sendte sagen til arbejdsskadestyrelsen med henblik på køre sagen som erhvervslidelse. Men her underkendt de det, så jeg ankede det til ankestyrelse, som gav arbejdsskadestyrelsen medhold. Gøres lige opmærksom på at jeg samtidig skal slås med jobcenter samtidig. Efter 1 år hvor jeg mange gange kæmpede mig med min egen læge (samlet lægehus), så blev jeg henvist til en reutomalog og derefter til en MR scanning. den vist at jeg har degenativ forandring i min rygsøjler og det er kronisk. Jeg har hverdag måtte bide den mega smerter i mig for ingen medicin hjalp fra lægen, sover dårligt, kan ikke sidde langt tid, stå lang tid, ligger i samme stilling, løfter armen over skulderhøjde. Nåh men jeg opsøgte en advokat, hvor jeg blev klog på at den samlet løftemængde som den dag jeg pådrog var forkert, idet jeg skal lægge hvert enkelt løft sammen, så endt tallet lige op på ca 9 tons løft på cirka 3 timer den dag. Jeg har fået friproces til at køre retssagen mod ankestyrelsen og håber at det snart er slut så jeg kan komme videre med mit liv. Og også med hensyn til jobcenteret. Håber det er med til at få lidt indblik i min sag.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:18   #8
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
ja min lidelse er stationær. Jeg prøvede også at komme hverdag. Som de gange hvor jeg skulle møde til samtalen med SB så kan hun også se at jeg har det dårligt. Og det er mit første møde med rehabiliteringsteam, så jeg ved ikke hvordan det går og evt. om hvor mange gange man skal til det møde med dem før man komme videre.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:28   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Man kan sagtens blive indstillet til fleks ved det første møde med rehabiliteringsteamet.

Grunden til jeg skrev "igen" var at jeg havde forstået du var i et ressourceforløb allerede, men det forstår jeg du ikke er.

Pøj pøj med mødet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 00:29   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du vil have flest mulige til at læse dine indlæg...så bør du lave afsnit i dine indlæg..

Vi er mange som ikke kan koncentrere os om at læse så meget tekst der kommer i en lang smøre...

Det er bare et tip...

Jeps det hjælper på forståelsen at du har givet lidt mere info..

Det ser ud til ud fra det du skriver at du har de lægelige papirer i orden...hvilket er fint..

Det der mangler....som jeg kan se det...det er målingen af din arbejdsevne...og det er den vigtigste...

Det er nemlig ud fra den at de kan afgøre hvad der skal ske videre...

Man skal som skrevet af @Akvamarin afprøves inden for alle erhverv...så man kan se hvad du kan og ikke kan...

Det bedste du kan gøre...det er at vise dem hvad du kan og ikke kan....det vil gøre at de kan komme med en afgørelse...evt til et fleksjob...

Det er helt korrekt at man med 10 eller 15 timer aldrig vil komme i nærheden af en pension...ja selv et lavere timetal vil det være svært...man skal helt ned under en time og det skal bevises at man ikke kan komme op derfra...

Men ud fra det du skriver...ja så vil et fleksjob passe dig rigtig godt...med de rette skånehensyn og timetal...

Så læg al din energi i at vise din arbejdsevne sådan at de kan få det afklaret....det er din nemmeste vej til at de kan afgøre om du skal visiteres til fleksjob...

Håber din sag mod ankestyrelsen kommer til at gå godt...de (ankestyrelsen) taber rigtig mange sager for tiden...

Ja det er rigtig opslidende at være syg i dagens Danmark...men hæng i...for det er den eneste løsning...

BTW

Jeg havde også forstået at du var i ressourceforløb....er du det eller har du ikke været i det endnu...er lidt forvirret om du er eller ikke er i det ressourceforløb..

PS...hvor gammel er du...du behøver selvfølgelig ikke oplyse det hvis du ikke ønsker det...men der er forskellige regler ang ressourceforløb alt efter om man er under eller over 40 år..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension