K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2016, 08:23   #1
loppeinde28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
loppeinde28 er ny på vejen
i tvivl omkring lægeerklæring

Hej.

Jeg står i den situation at jeg er gravid 22 uger henne, hvor der desværre er nogle komplikationer.

Jobkonsulenten i kommunen bad så om lægelig dokumentation omkring jeg ikke kan holde til at være ude i praktik hvilket også er okay.

Jeg kan så først få en tid ved min læge i morgen torsdag den 14. Jeg sender så en mail til jobkonsulenten i mandags omkring lægetiden om dette var ok?
Hun skriver så tilbage at sagsbehandleren har bedt lægen om en lægestatus.

Her til morgen får jeg så en mail fra min sagsbehandler omkring at det ikke er hende der har bedt mig om en konsultation ved min læge den 14 hun har bare bedt om en lægestatus.

Mit spørgsmål er så risikere jeg at skulle betale for en lægeerklæring eller ?

Håber i kan hjælpe mig da jeg er helt rundt på gulvet
loppeinde28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 08:44   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du sagde til lægen (sekretæren), at du skulle bruge en tid for at få lavet en lægeerklæring, så vil jeg tro, at du kan risikere, at få lov at betale, men jeg ved det ikke.
Men ring til lægen (evt. sekretæren) og spørg, du kan jo nå at aflyse tiden.

Når din sb har bedt om en lægestatus, så fortæller lægen hvornår du har været hos denne, og hvad dine problemer handlede om.
Og det er lige præcis derfor man skal kontakte sin læge hvis man har helbredsproblemer, også selvom man ved, at det er noget lægen ikke kan gøre noget ved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 08:58   #3
loppeinde28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
loppeinde28 er ny på vejen
Jeg takker for svar. Så lægelig dokumentation er en læge status og ikke nødvendigvis en læge erklæring ?
loppeinde28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 09:03   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af loppeinde28 Se meddelelser
Jeg takker for svar. Så lægelig dokumentation er en læge status og ikke nødvendigvis en læge erklæring ?
Ja, ofte kan en statusattest opfylde kommunens krav.

I en statusattest skriver lægen hvornår du har været i kontakt med lægen, og om hvad, ofte er en statusattest meget udførlig.

Så vidt jeg ved er en statusattest en del billigere, sandsynligvis fordi den ikke kræver at lægen ser patienten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 12:06   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skal ikke selv betale for lægeerkæring
Aktivloven: "§ 99. Kommunen afholder endeligt udgifterne til vejledning, sagsbehandling, opfølgning og til administration i øvrigt, herunder lægeerklæringer m.v. "

(Gælder nok kun de ydelser der står i aktivloven, så hvis det ikke er kontanthjælp, uddannelseshjælp, ledighedsydelse, ressourceforløbsydelse eller revalidering du får, så sig lige til)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 21:49   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Du skal ikke selv betale for lægeerkæring
Aktivloven: "§ 99. Kommunen afholder endeligt udgifterne til vejledning, sagsbehandling, opfølgning og til administration i øvrigt, herunder lægeerklæringer m.v. "
Ja, hvis kommunen har bedt om det, eller selv indhenter det.

Men, læs:

Citat:
Oprindeligt indsendt af loppeinde28 Se meddelelser
Her til morgen får jeg så en mail fra min sagsbehandler omkring at det ikke er hende der har bedt mig om en konsultation ved min læge den 14 hun har bare bedt om en lægestatus.

Mit spørgsmål er så risikere jeg at skulle betale for en lægeerklæring eller ?
Jeg forudser, at det kan blive svært for loppeinde28 at bevise, at det er kommunen der har bedt om en lægeerklæring.
Og hvis man selv beder lægen om en lægeerklæring, så er jeg sikker på, at man selv kommer til, at betale.

Derfor mener jeg stadig, der er klogest, at aflyse tiden, hvis den er bestilt til en lægeerklæring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 13-01-2016 kl. 21:52.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 13:39   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja, den der bestiller musikken, betaler. Men du kan da sikkert få aflyst aftalen. Prøv endelig
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension