K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2011, 00:47   #1
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Skånejob uden pension

Jeg har besluttet mig for at prøve at søge et skånejob
Problemet er bare, at jeg ikke er førtidspensionist, men såkaldt "selvforsørger".

Kan det lade sig gøre?

Jeg nægter at acceptere denne tvungne passivitet længere, men da jeg har en pænt begrænset funktionsevne vil jeg under ingen omstændigheder kunne indtræde på det ordinære arbejdsmarked

"Job" er måske også så meget sagt. Jeg mangler desperat noget meningsfuldt at lave i de få timer jeg forventer at kunne holde til det, og med de absolutte skånevilkår, som jeg har brug for. Hvis jeg selv var arbejdsgiver ville jeg ikke ansætte mig, så det kræver jo netop et sted, der gerne vil ansætte skånejobbere.

Men hvordan gør jeg? Er det fuldstændig umuligt? Skal det kaldes noget andet? Hvordan får jeg foden indenfor så jeg kan forsøge at udnytte min restfunktionsevne - uden at have systemet i ryggen?
Jeg er sådan set i princippet ligeglad med om jeg får løn - bare jeg får noget meningsfuldt at lave engang i mellem
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 02:36   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Som "selvforsørger" er du i den privilegeret situation, at du har "frihed" til selv at definere dit helt eget "skånejob".

Du må så pejle dig lidt i retning af, hvad et sådan "skånejob" kunne dreje sig om ud fra de kvalifikationer du har og hvad du kunne tænke dig at "jobbe" med.


Jeg tænker, at der kan være en del frivillige organisationer, patientforeninger, interessegrupper eller whatever, der måske kunne bruge dig i én eller anden funktion.

Google kan evt. være din ven i processen med at finde et sted at lande dit overskud.

Ellers kik på fx: http://www.frivillighed.dk/
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 09:01   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan jo arbejde uden løn, det kan kommunen ikke gøre noget ved
men skånejob hjælper kommunen ikke med, uden en pension

kan udmærket forstå din situation, men hvis du er i gang med at søge pension
så kan kommunen vurdere dig til fleks, når du udviser overskud.

er du ikke i gang med at søge pension? eller har du sat det på standby
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 11:30   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Som "selvforsørger" er du i den privilegeret situation, at du har "frihed" til selv at definere dit helt eget "skånejob".

Du må så pejle dig lidt i retning af, hvad et sådan "skånejob" kunne dreje sig om ud fra de kvalifikationer du har og hvad du kunne tænke dig at "jobbe" med.


Jeg tænker, at der kan være en del frivillige organisationer, patientforeninger, interessegrupper eller whatever, der måske kunne bruge dig i én eller anden funktion.

Google kan evt. være din ven i processen med at finde et sted at lande dit overskud.

Ellers kik på fx: http://www.frivillighed.dk/
Kære Tassi!

Føler med dig! Det er en super super svær situation, at befinde sig i! Det at, man på den ene side ved 100 % med sig selv, at man umuligt kan klare hverken ordinært arbejde eller fleksjob, men på den anden side er ved at gå til over, ikke at ha noget særlig at stå op til!

Tror, godt nok ikke man kan visiteres til skånejob, uden at være ftp. berettiget, men der findes flere steder, derude i periferien, hvor man kan gøre en forskel! Vel og mærke, som frivillig!

Røde kors var måske en mulighed, frivillig besøgsven, for unge som for ældre, prøv dig frem.

Good Luck! Mange knuz fra Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 17:26   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Måske var det en idé at se dig omkring i dit nærområde og se om der er noget du gerne vil der. På den anden side skal du også passe på ikke at involvere dig i noget du ikke kan holde til, jeg taler af erfaring.

Alternativt kan jeg anbefale et trænings center hvor du kan gå til spinning, yoga eller styrke træning på hold. Det giver mig rigtigt meget i en tung hver dag

Held og lykke med det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 23:01   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du ikke modtager nogen sociale ydelser, er du jo fritstillet, og kan gøre som det passer dig, kan du finde et sted hvor de vil og kan give dig mindstelønnen (for den skal jo overholdes) for 3 timer om ugen, jamen så er det det s q da fedt nok.

Men som en anden nævner tænk over hvad det kan have af evt kon sekvenser i forhold til en syge-sag, uanset om du har noget kørende nu eller måske får det ude i fremtiden, hav i hvert fald dokumentationen i orden, både med arbejdsgiver og din læge, også selv om at du foretager dig noget ulønnet.

Selv vil jeg i januar så småt starte på noget i gennem en veninde, hvilket jo bare gør det endnu mere vigtigt at ALT er aftalt, og alle evt ændringer (som jeg så helst skal have nogle af) lige så skrives ned detaljer aftales og jeg husker konstant at have min læge med på hvad der foregår og hvad der sker med mig.

Samtidig er jeg personligt, på ingen måde tilhænger af at man arbejder gratis på en måde så en anden ikke kan få jobbet, altså fint nok hvis man får løn for det, men ikke gratis arbejdskraft, det SKAL være sådan at man kan ringe 5 min før mødetid og sige ikke i dag eller 2 timer senere ell, og reaktionen så er okay så ses vi efter weekenden (eller hvornår man nu har aftalt) og de så IKKE ringer efter en afløser, eller endnu værre en ansat stopper og der så ikke kommer en ny til inden for en rimelig tidsramme.

Altså naturligvis med mindre alle er der ulønnet *ss* i beredskabet kunne jeg aldrig finde på at bede om løn (men der får vi så også dækket transport, den sjælden gang vi skal køre selv, gældende fra stationen af, transporten der til er for egen regning, lige som vi får kost og logi mens vi er der, dvs vi tager gratis udd´er, men vi får så heller ikke noget for det) i beredskabet er det altså kun de høje hatte der får løn, og har vi taget udd nok kan vi jo også bare søge de stillinger, og der ved få løn det er helt op til os selv, ingen på mit niveau får løn, MEN der er så heller ingen der bliver sure hvis man går midt i det hele, eller siger at man ikke har lyst til at lave noget bestemt, dog kan vi risikere at mangle en mand og så ringer vi naturligvis kan du?? men hvis vi finder en får de altså heller ikke så meget som en rød reje, og også der er der ofte nogle hensyn der skal tages.
Det har langt langt de fleste forplejningsfolk, nogle kan ikke løfte, nogle kan ikke tåle stress, nogle skal have mange (lange) pauser, nogle kan ikke det ene og andre kan ikke magte det andet, sådan er det bare og det får vi fint til at fungere, for det jeg ikke kan gør en anden, og så dækker jeg måske en 3. som har et eller andet, hvor jeg så godt kan, at vi så nogle gange er 2-3 mand mere end vi ville have behøvet være hvis ingen havde skånebehov eller særlige ønsker, skidt pyt med det, så er vi bare det flere til at hygge
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 23:58   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tak for alle jeres input

Jeg ved faktisk ikke hvor min sag er i kommunen. Jeg er jo røget helt ud af systemet, og selvom jeg forventer medhold i BAN på forsørgelsessiden til februar, så løser det stadig ikke problemet omkring afklaring.
Jeg er bare så hede hulende træt af at sidde på 6. år nu og spilde mit liv væk på at vente på Godot.
Jeg kan ikke overskue hvad det vil betyde for min afklaring hvis jeg finder et "skånejob", og er egentlig også nået til det punkt, hvor jeg er fuldstændig ligeglad. Det kan bare ikke være meningen at mit liv skal være på tvungen stand-by pga et system, der ikke ønsker mig det bedste

Jeg har dog alligevel fået lidt kolde fødder. Min diagnose "eksisterer" ikke i min kommune, og jeg har fået absolut ingen hjælp til hvordan mit liv kan indrettes med min diagnose. Jeg står selv og prøver at opfinde den dybe tallerken, så at sige. Jeg aner jo derfor heller ikke hvordan jeg vil reagere, hvis jeg kommer ind på en arbejdsplads og skal præstere - selv kun med de 2-4 timer om ugen som vil være realistisk for mig i øjeblikket. Vil jeg overhovedet magte det? Hvordan kan de rette skånehensyn identificeres? Måske det bare vil ende med et nederlag

Men I giver mig selvfølgelig en anden tanke - frivilligt arbejde. Måske det snarere er der, jeg skal forsøge mig. Det jeg vil er jo at finde noget meningsfyldt at udfylde tilværelsen med. For mig er det sådan set fuldstændig ligegyldigt hvordan rammerne er og om jeg får løn for det. Når jeg tænker over det vil det nok være bedre ikke at få løn, for så vil der ikke være samme ansvarsforpligtelse over det
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 00:25   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis man er selv forsørgende,og det ikke er penge man har brug for ,så kan man jo selv aftale lønne som man vil
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge pension uden at være afprøvet havheks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 20-12-2012 17:23
Pension med skånejob ??? c.l.e.o. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 14-04-2010 20:07
Asperger Sydrom - pension og skånejob. Nordisk Din historie 5 22-03-2010 18:56
Mange får pension uden at være syge Peacock Det er da strengt ! 13 17-01-2009 19:05
Man må IKKE frakende pension uden ændringer zuza Midlertidig Førtidspension 4 11-02-2008 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension