K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 12:36   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
God tone på K10 takker ;-)

Hejsa,

Jeg syntes lige at vi - igen - eller min. 1 gang årligt om ikke andet ved juletid, bør få rusket op i den gode tone vi må prøve at bevare her på K10.

Vi ved alle at det skrevne ord virker meget stærkere end det talte, så derfor skal vi alle (inkl. mig selv) lige være opmærksomme på hvad vi skriver og hvordan det formuleres.

Vær opmærksom på personlige angreb af den ene eller anden slags, det hører ikke hjemme her. Naturligvis skal vi kunne diskutere, det er jo også derfor vi er her, men jeg syntes at vi så vidt muligt holde os fra personlige anklager og i stedet prøve at holde en god og faglig tone.

Glædelig jul til alle, op med smilebåndene og den gode tone.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 13:00   #2
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Smile Ikkevoldelig kommunikation - Nonviolent Communication


Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Jeg syntes lige at vi - igen - eller min. 1 gang årligt om ikke andet ved juletid, bør få rusket op i den gode tone vi må prøve at bevare her på K10.

Vi ved alle at det skrevne ord virker meget stærkere end det talte, så derfor skal vi alle (inkl. mig selv) lige være opmærksomme på hvad vi skriver og hvordan det formuleres.

Vær opmærksom på personlige angreb af den ene eller anden slags, det hører ikke hjemme her. Naturligvis skal vi kunne diskutere, det er jo også derfor vi er her, men jeg syntes at vi så vidt muligt holde os fra personlige anklager og i stedet prøve at holde en god og faglig tone.

Glædelig jul til alle, op med smilebåndene og den gode tone.
Vel talt, Enteneller, tak Uanset hvor meget umage man gør sig, er der altid plads til forbedringer.

Nu hvor julegavetiden er nær, vil jeg anbefale Marshall B. Rosenbergs bog "Ikkevoldelig kommunikation - girafsprog - brug din indfølingsevne og få både dine egne og andres behov tilgodeset"

Om bogen skriver forlaget:

Med "girafsprog" kan du opnå:

at gøre potentielle konflikter til fredelige dialoger
at bryde de tankemønstre, der fører til vrede og depression
at sige din mening uden at skabe fjendtlighed
at kommunikere med medfølelse ved at bruge din indfølingsevne
at gøre livet dejligere for dig selv og andre

Hver gang andre hører os sige noget, der lyder som kritik, angreb, vurdering eller dom, er sandsynligheden for, at vi får opfyldt vores behov, lig nul, siger Marshall Rosenberg. Vi kan være stensikre på, at de andre så bruger al deres energi på at forsvare sig eller gå til modangreb.

Rosenbergs fine og meget konstruktive bog går ud på at lære os at give udtryk for vores uopfyldte behov i alle slags situationer og lytte til andre med indføling i stedet for at vurdere og dømme og give dem skylden.

Formålet med "girafsprog" er ikke at lave om på andre mennesker og deres adfærd, for at vi selv kan få det, som vi vil have det. Formålet er at etablere en kontakt baseret på ærlighed og indføling og derved tilgodese alles behov. Bogen giver en vejledning i, hvorledes "girafsprog" praktiseres, og er fuld af gode eksempler.

Marshall Rosenberg bruger giraffen som symbol, fordi den er det dyr, der har det største hjerte, og dermed understreges det, at det er et sprog fra hjertet. Samtidig bevirker dens højde, at den har overblik.

Marshall Rosenberg er amerikansk psykolog og grundlægger af Center for Nonviolent Communication. Han har i de sidste 30 år undervist i ikke-voldelig kommunikation.

Sidst redigeret af Tante Ana; 13-12-2011 kl. 13:08. Årsag: Tilføjet link til Center for Nonviolent Communication
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 13:14   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser

Med "girafsprog" kan du opnå:

at gøre potentielle konflikter til fredelige dialoger
at bryde de tankemønstre, der fører til vrede og depression
at sige din mening uden at skabe fjendtlighed
at kommunikere med medfølelse ved at bruge din indfølingsevne
at gøre livet dejligere for dig selv og andre

Hver gang andre hører os sige noget, der lyder som kritik, angreb, vurdering eller dom, er sandsynligheden for, at vi får opfyldt vores behov, lig nul, siger Marshall Rosenberg. Vi kan være stensikre på, at de andre så bruger al deres energi på at forsvare sig eller gå til modangreb.

Tak for det Tante Ana,

Ovenstående skal jeg lige have vist min 13 årige datter, der af og til er noget hård i tonen hvor man svarer/spørge hende "er du sur?", genkender desværre mig selv en hel del i hende, i den alder.

Jeg ville slet ikke pudse min egen glorie med denne tråd, men husker at vi min. årligt har haft en lign. oppe at vende og det er nu meget godt at vi alle mindes herom.

Ps. Har lige ønsket mig bogen fra mine børn, super godt med sådan nogle ideér lige på faldrebet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 13-12-2011 kl. 13:28.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 13:28   #4
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tak for det Tante Ana,

Ovenstående skal jeg lige have vist min 13 årige datter, der af og til er noget hård i tonen hvor man svarer/spørge hende "er du sur?", genkender desværre mig selv en hel del i hende, i den alder.
Selv tak. Det ser ud til, at denne bog findes til udlån på 121 biblioteker iflg. =&term_sprog[]=&field_aar=year_eq&term_aar[]=]Bibliotek.dk Held og lykke med datteren.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg ville slet ikke pudse min egen glorie med denne tråd, men husker at vi min. årligt har haft en lign. oppe at vende og det er nu meget godt at vi alle mindes herom.
Sådan har jeg ikke opfattet det, selv om der er "glorier" og "glorier". Nogen af dem er altså værd at pudse.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 20:34   #5
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Du har så evigt ret EE!!!

Vi skal huske på det i hverdagen - både her på K10 og i det virkelige liv...

Varme tanker til jer alle
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hårdere tone over for handicappede Vej86 Politik og Samfund 8 21-10-2010 16:27
takker og er så fustret sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 1 13-10-2010 20:04
Takt og tone for ansatte i det offentlige! buster Alt det andet 12 02-02-2010 13:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension