K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2011, 00:18   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hvilke beføjelser har BANs lægekonsulenter?

Jeg har i dag modtaget aktindsigt i min sag hos BAN og der var bl.a (faktisk sjovt nok som det eneste fra BAN) lægekonsulentens udtalelse.

Lægekonsulten har nemlig, uden det iøvrigt er noget der peges på andre steder fra, givet mig en helt ny diagnose baseret på resultatet af en test brugt i en psykologisk vurdering jeg tidligere har fået lavet.

Lægekonsulenten går nu ind og river to ord ud af sammenhængen i vurderingen og ignorerer totalt psykologens tolkning af resultaterne. Lægekonsulenten skriver istedet, at det er diagnosen, uden iøvrigt at have testresultaterne og derfor selvsagt heller ikke nogen viden om, hvilken score de enkelte punkter har givet i forhold til hinanden.

Samtidig skriver lægekonsulenten, at sagen mangler lægelig dokumentation, så derfor er det ikke muligt for lægekonsulenten at sige noget om prognosen på den diagnose som hun giver mig.

Kan det virkelig være rigtig at hun kan gøre det???? Og kan jeg gøre noget ved det? Min sag er hjemsendt til genbehandling hvilket sådan set er fint - det ændrer nok ikke på ret meget omkring det, at jeg klager, men jeg vil sgu ikke have hendes "hovsa-diagnose" stående i mine papirer!!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 09:56   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det lyder som meget useriøst arbejde... Det kunne jeg sgu også have gjort... LOOL

Det undrer mig at en del af de fagpersoner i systemet, vil gå så meget på kompromis med deres egen faglighed...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 19:56   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
når en sk*** konsulent DIAGNOSTICERER udøver vedkomende lægegerning og står følgeligt i ansvar i forhold til både læge- og straffeloven


jeg synes at du skal bede om det skriftlige materiale lk'en har brugt idet der er stor diskrepans...........yderligere en skarp klage direkte til ombudsfanden
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilke 3 ord ?? jane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-06-2012 21:40
Hvilke job ? Kodered Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 07-12-2011 17:10
Hvilke muligheder er der viggo Alt det andet 4 01-09-2011 21:41
Sagsbehandlernes beføjelser ifht. spørgsmål. Enteneller Alt det andet 14 14-08-2011 18:22
Hvilke rettigheder har jeg? lesk Alt det andet 6 15-11-2010 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension