K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2010, 00:06   #21
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Måske har du brug for at få en expert ind over?

Jeg har før brugt Dukh - Den Uvildige Konsulent Ordning på Handicapområdet.
Rådgivningen er gratis og de kender reglerne. De har også udgivet en folder om støtte til bolig, men det ser ud til at handle mere om ombygning og indretning.
http://www.dukh.dk/viden/bolig/guide...otte-til-bolig

Held og lykke med projektet!!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 00:09   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære Hyanna..

jeg vil tro det er en god ide med skriftelig ansøgning, måske efter du har talt med rådgiveren.. har du brug for et kørelift til kommunen, så ringer du bare så kommer jeg susende..

ham den udlejer der må vi have skovlen under.. han skal sku ikke true dig til at renovere hele hans lejlighed.. men ellers skal jeg komme og hjælpe dig med at sminke jeg har set masser af boligprogrammer.hæhæ.. mit gamle hus lavede jeg så pænt at ejendomsmægleren satte prisen 100000 højere end først troet.. så... jeg får ondt af ******* til, men det går vel over. og jeg har en masse maling som bare står og venter.. og de sælger billig maling i jemogfix.. nu vil jeg for nemhedens skyld lige finde den § med at han ikke må medregne alm. slid i dit indskud til forbedring.

går alt helt galt må du på det sorte lånemarked.. hæhæ.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 00:18   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Huldra, kender du nogle hjemmesider hvor man måske kan få nogle tips og ideer til hvordan man feks fikser børneværelser, eller anden indretning....??

Jeg er desværre ikke så kreativ.

Undskyld sidesporet....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 00:46   #24
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg er bestemt heller ikke kreativ. mon ikke du på dr.dk kan finde nogle gamle boligprogrammer hvor der er gode ideer..
nu afhænger det jo af hvad du skal fikse,, og til hvem.. skal det pyntes, eller skal der mere opbevaringsplads.. skal der presses to ind på et værelse.. jeg skal prøve at google noget.. her er hvad der kom frem efter 2 søgeord.. der er vist alt muligt..

http://www.google.dk/search?sourceid...Ks6A-QbxiOGKAg

Sidst redigeret af Huldra; 31-03-2010 kl. 00:51. Årsag: indsat link
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 00:58   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå ja, det var selvfølgelig også en ide at google, hehe....

Takker og kigger på linket i morgen, for nu er computeren på kogepunktet og ved at brænde sammen igen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 01:00   #26
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ha ha ha, jamen, det er ski da ikke fordi jeg mangler idéer; men jeg kan ski ikke mere ... forbistrede ****eryg og arme ... Før i tiden ku' jeg sq da snildt sætte tapet op og jeg kunne male og gøre rent, så min broder kaldte mig 'Den hvide tornado' .... Har han mon glemt det? Har sq da lige været nede og sy gardiner for dem.

Problemet er, jeg kan ikke selv mere, og Viper er sq ikke nogen 'handyman', sådan som jeg var det ; men han er det han selv siger: Et godt slllllæbedyr Tro mig, I der ikke kender ham, han er bare så nuttekær og hjælpsom !!!

Huldra, du min kære ven, vil du så også være bisidder?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 01:08   #27
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja ja... lad os bare lave angreb.... nu har de jo set mig i avisen..hæhæ..

vi gider sku da ikke sætte nyt tapet på.. vi smider bare noget lim på det som er.. hæhæ..


Det kunne sku være du skal sende en regning til din dumme bror og kone. for gardinsyning.. lad den gerne runde de 12000 kr. det er jo rædsomt dyrt med designervarer.. de er sku tarvelige i min verden.. hjælp og omsorg skal gerne gå begge veje..

Sidst redigeret af Huldra; 31-03-2010 kl. 01:10. Årsag: hov
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 01:26   #28
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ha ha, skønne huldra, har du fået blod på tanden?

Tænk, jeg har ski siddet og læst Maj-Brits tråd og har bare haft lyst til at skråle det ene og det andet, for kors hvor jeg kender hendes måde at reagere på!!!!

Jeg skal jo også ha' skrevet til Torben Avis, hvis han stadig mener han kan bruge mig, for jeg er jo græsk katolsk ligeglad hvad folk tænker om mig, og jeg vil jo også gerne bakke op om dig (Du er ikke aleeeene, der er en der følger dig. Få det helt på det rene , hun har det lissom dig )

Hvad angår gardinsyning ... nej, der er ingen regning, lissom der heller ikke har været regninger for noget andet. Derfor gør det dobbelt ondt
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 08:36   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nå ja, det var selvfølgelig også en ide at google, hehe....

Takker og kigger på linket i morgen, for nu er computeren på kogepunktet og ved at brænde sammen igen.....
Prøv at gooogel Indretning tv programer så kommer der meget spænde frem.

ved ikk helt vilken alder det er til. men der har været en del programmer hvor man kvikkede skole vaninder/venners værelser op ,vist nok i programmet morgen hår....

Åhh der er ikk noget så hyggeligt som at gå og lave om og forny,og helst for små penge,eller ned noget man har i forvej, god fornøgelse ..

Og lad os så håbe der er en mere der får lov at indrette sig en NY bolig...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 09:55   #30
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Ha ha ha, jamen, det er ski da ikke fordi jeg mangler idéer; men jeg kan ski ikke mere ... forbistrede ****eryg og arme ... Før i tiden ku' jeg sq da snildt sætte tapet op og jeg kunne male og gøre rent, så min broder kaldte mig 'Den hvide tornado' .... Har han mon glemt det? Har sq da lige været nede og sy gardiner for dem.

Problemet er, jeg kan ikke selv mere, og Viper er sq ikke nogen 'handyman', sådan som jeg var det ; men han er det han selv siger: Et godt slllllæbedyr Tro mig, I der ikke kender ham, han er bare så nuttekær og hjælpsom !!!

Huldra, du min kære ven, vil du så også være bisidder?
http://www2.borgerservice.dk/selvbet...=408&p=soroe07

Efter 10 år i samme lejlighed, er der højest sansynlig noget som hedder almindelig slitage, som man ikke skal betale.


Lejlighedens istandsættelse ved fraflytning

Lejligheden skal som udgangspunkt afleveres i samme stand, som du overtog den i. Der ses dog bort fra almindelig slidtage, medmindre forholdet er omfattet af din vedligeholdelsespligt. Udlejer kan ikke pålægge dig at aflevere lejligheden i bedre stand, end den var, da du overtog den. Senest to uger efter, at du er fraflyttet lejligheden, skal udlejer gøre dig opmærksom på eventuelle krav til istandsættelse af lejemålet.

Udlejer skal tilbagebetale dit depositum. Han kan dog forinden modregne dine forpligtelser over for ham ved fraflytning. Udlejer kan fx modregne udgifter til istandsættelse af lejemålet i depositummet. Når udgifter til istandsættelse og lign. er gjort op, skal udlejer tilbagebetale restbeløbet til dig. Det er bl.a. af denne grund vigtigt, at du husker at oplyse udlejeren om din nye adresse.

§ 94. Ved fraflytning gennemføres et syn af boligen, hvorunder omfanget af lejerens
forpligtelser efter § 25, stk. 4, og § 26 fastlægges. Synet foretages senest 2 uger efter, at
udlejeren er blevet bekendt med, at fraflytning har fundet sted. Den fraflyttende lejer
indkaldes skriftligt med mindst 1 uges varsel. Udlejeren og lejeren kan dog aftale et kortere
varsel, når lejeforholdet er opsagt eller ophævet. Syn kan undlades, såfremt der ikke agtes
fremsat krav imod lejeren om betaling af istandsættelsesudgifter.
Stk. 2. Underretter udlejeren ikke senest 2 uger efter synet lejeren skriftligt om
istandsættelsesarbejdernes omfang, den anslåede udgift og lejerens andel heraf, bortfalder
udlejerens krav mod lejeren, medmindre denne er fraflyttet uden at give udlejeren oplysning om
den fremtidige adresse. Overskridelser, der forhøjer lejerens samlede andel af den anslåede
udgift med mere end 10 pct., er lejeren uvedkommende."
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så står vi der igen Nucca Spørgsmål ang fleksjob 3 14-02-2012 19:04
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Odense igen, igen... de kan ikke læse zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 2 20-03-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension