K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 08:35   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yasmin Se meddelelser
ok...jeg har læst det I skriver og vil læse det igen. Jeg føler ikke min vejleder i det firma der har ansvar for mig nu er på min side, alt hvad jeg skriver til hende kommer viddere til min vejleder på job. Jeg har besluttet mig for at holde mine private problemer helt adskilt fra job. De skal vurdere mig ud fra hvad de ser fra " 8-12 " el. "10-16 ". Jeg er ikke en ung pige på 22 de kan forme, jeg er som jeg er.
Det kan være grænseoverskridene at udlevere sig selv, men desværre er det sådan at den der får og skal få dig igennem forløbet ikke behøver være din sagsbehandler men meget vel kan være en jobkonsulent og det er mere end vigtigt for at vide at det er det korrekte forløb, at du også får med hvordan det fungere når du er derhjemme , det hjælper jo ikke noget at du kan banke dig selv igennem til 20 timers arbejde hvis det så er det eneste du kan på den dag...

Også her kan en jobdagbog anbefales ..

Og måske det var en god ide at tage en snak med din sagsbehandler om hvordan det går ? skriv en mail til hende om hvordan det er derude og hvordan du oplever det og skriv til din jobkonsulent at du syntes det er grænseoverskridene at alt bliver rappoteret videre til det sted du er og at hun bedes overholde sin tavshedspligt , hun behøver ikke fortælle alt videre ligesom hun ikke behøver at fortælle videre hvad og hvordan det er derhjemme man kan sagtens forklare jobbet og de ansatte ting uden at gå ned i små detaljer ..

Citat:
Men helt konkret ..." Hvad sker der hvis ikke jeg kan klare mere end 25 timer....skal jeg så stoppe min revalidering / virksomhedspraktik. Og sætter de mig så på kontanthjælp ???????????? "
Det er der ingen der kan sige, men kan da sige så meget at jo mere samarbejde (fra begge sider) jo større chance for at de kan afklare dig og måske finde ud af at det slet ikke er 37 timer du skal op på, min veninde skulle på kontanthjælp fordi de mente at hun ikke kunne komme op på 37 timer men da vi kunne påvise alle de fejl der var i hendes sag og at hun flere gange undervejs havde prøvet at fortælle dem at det her gik slet ikke, og at de hver gang havde valgt at ignorere det , endte det med at hun blev visiteret til fleks og kom på ledighedsydelse direkte fra forrevalideringen ..

MEN det er ekstremt vigtigt at du oplyser dem om hvordan det forholder sig og at du har din læge med dig, de kan jo ikke vide (sagsbehandler og kommune ) at du bliver presset så voldsomt og at det er så svært for dig hvis ikke du skriver det til dem ..

Jobkonsulenten kan du ikke regne med fortæller videre hvordan vedkommen presser på , min veninde endte med et regulært nervesammenbrud på sin arbejdsplads da jobkonsulenten blev ved at prøve at presse den op og det endte med at stedet hun var nægtede at lade hende være der og kaldte det menneskemishandling ..
Det viste sig at sagsbehandleren ikke vidste hvad der foregik i de rappoter hun modtog stod der bare at de var blevet enige om at min veninde skulle op i tid ...

Så husk at få aflagt en slags rapport til din sagsbehandler, til virksomheden skal du også melde ud hvordan du har det og ikke mindst din læge..

Citat:
Hvis ikke man har det det lidt psykisk dårligt, så får man det f.....af at være i det her system.

Yasmin.

Ja så er det vist at man bliver det som en anden bruger kalder systeminvalid

Held og lykke med det hele ..
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 15:13   #12
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg var i (skole) praktik i ½ år, og sov mere og mere, selvom jeg gik længere og længere ned i timer. Men det var psykisk, begyndte at være bange for patienterne etc. Der var kun få timers job og en masse angst. Fik at vide på arbejdspladsen, jeg burde tage beroligende

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 15:46   #13
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Er mere rolig nu....

Ok.... Jeg er lidt blevet lidt klogere, jeg tror det er rigtigt at det er overgangen fra at have gået hjemme ( 2 år, ) kun afbrudt at kurser af kortere varrighed der gør at at trætheden er overvældende. Man må osse give afkald på en masse spontane ting, og det skal man lige vænne sig til. Men trætheden har jeg sådan set altid haft, det ligger til den kvindelige del af familien. Nogen har bare fuldfart på altid, og andre er mere sindige, eftertænksomme, og iagttagende, det bliver ikke mindre med alderen. Til gengæld får jeg at vide at jeg har ro til at fordybe mig i en ting af gangen....hvilket kan være det modsatte af at have 5 bolde i luften på en gang. Så kan jeg jo suplere sidstnævnte og trække i den modsatte retning på et job.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man ikke kan blive enige om løn, hvad så? peterdj Spørgsmål ang fleksjob 17 31-08-2010 18:41
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41
Magter ikke mere. Mads&Camilla Din historie 13 30-10-2008 09:46
fleksjob, hvad hvis jeg ikke selv kan finde et? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 25 12-09-2007 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension