K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2016, 20:23   #1
Gaya
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Gaya er ny på vejen
Udbetaling af pension

Hej jeg er meget i vildrede ang. Udbetaling af pension før tid. Jeg har opgivet kommunen, er kørt så langt ud af dem, at jeg har søgt optagelse på uddannelse for at slippe det stress kommunen giver. Men her skal jeg på su, og jeg kan ikke finde ud af om jeg kan få udbetalt min pension uden det rammer min su ??? Studiet er dyrt i bøger og jeg er enlig forældre, så det ville være en kæmpe hjælp med de penge.

Er der nogen der ved om udbetaling af pension før tid tæller som alm. Indkomst når jeg jo kommer til at betale 60% i skat af dem ?
Er det en mulighed at melde kontanthjælp fra en måned før jeg starter på su, for på den måde at hæve pensionen der ?

Hvis noget ved det, bliver jeg dybt taknemmelig vh gaya
Gaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2016, 22:19   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvilken type pension taler du om ?

Ud over at du betaler skat ved udbetalingen, kan du risikere at der opkræves et gebyr for at træde ud af ordningen, desuden kan der være gebyr for at træde ud af puljer som pensionpengene er bundet i.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2016, 23:35   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
gebyr og fraræk.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hvilken type pension taler du om ?

Ud over at du betaler skat ved udbetalingen, kan du risikere at der opkræves et gebyr for at træde ud af ordningen, desuden kan der være gebyr for at træde ud af puljer som pensionpengene er bundet i.
undskylder hermed min evige kritik af myndighedspersoner, som i stedet for at råde forvirrer os klienter.

Jeg vil råde dig til , at få påskrift og ikke bare på skrift, men med underskrift og navns nævnelse et præcist svar pådit spørgsmål.
står selv i lign morads, hvor jeg ikke kan få svar, trods diverse sendte oplysninger til myndighederne. De leger med os.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 00:42   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
undskylder hermed min evige kritik af myndighedspersoner, som i stedet for at råde forvirrer os klienter.

Jeg vil råde dig til , at få påskrift og ikke bare på skrift, men med underskrift og navns nævnelse et præcist svar pådit spørgsmål.
står selv i lign morads, hvor jeg ikke kan få svar, trods diverse sendte oplysninger til myndighederne. De leger med os.
Forstår ikke helt din reaktion på det jeg skriver...

Mit svar forholder sig til at hæve pensionen, og det er banken og skat som kan besvare det helt konkret.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 09:04   #5
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er kun indtægter, som tæller med i fribeløbet ift SU.

Formue har ingen betydning. Du må fx gerne eje en bolig. Pensionsudbetaling (engangssum) mener jeg ikke kan tælle som formue, men check det med SU-styrelsen.

Man har ikke pligt til at modtage kontanthjælp eller andre offentlige ydelser. Så man kan godt 'melde sig ud af kommunen' for at prøve at klare sig selv.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension