K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2010, 23:42   #21
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej lillesine...

Føler virkelig med dig, og alle andre der er i systemets magt uden meget hjælp fra dem !!!

Mit råd til dig og dine kære, er, at hvis du mister sygedagpengene bliver i skilt(og du får kontanthjælp), det gælder jo familiens overlevelse... -og når i har overlevet "den truende fjende" bliver i gift igen...
Det var ihvertfald sådan jeg/vi ville gøre det

Til alle...

En forrevalidering er et begreb kommunen bruger, og det dækker over: arbejdsprøvning, virksomhedspraktik, REVA, anden aktør osv. og DESVÆRRE kan sygedagpengene godt ophører i denne periode... -denne forrevalidering fører så til fx fleksjob, pension eller revalidering(omskoling, uddannelse osv.).

Under en revalidering vil man så få revalideringsydelsen i stedet for sygedagpenge, kontanthjælp eller "ingenting".

Er der fejl i ovenstående, undskylder jeg med mit dårlige udseende...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Stezu; 11-01-2010 kl. 22:57. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 00:21   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej lillesine...

Føler virkelig med dig, og alle andre der er i systemets magt uden meget hjælp !!!

Mit råd til dig og dine kære, er, at hvis du mister sygedagpengene bliver i skilt(og du får kontanthjælp), det gælder jo familiens overlevelse... -og når i har overlevet "den truende fjende" bliver i gift igen...
Det var ihvertfald sådan jeg/vi ville gøre det
Det er sku bare ikke særlig sjovt at skulle tvangsskilles, når man nu har gennemlevet særdeles mange hårde år uden at gå fra hinanden, det føles så meget forkert. for hvorfor har man så kæmpet...
men forstår så alligevel godt de tilfælde hvor de/vi virkelig bliver nødt til det.. går min sag også helt (fortsat) til rotterne, ja så må vi også gribe den vej, og så deler vi børnene, så det bliver dobbelt op af alting de må af med fra kommunen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 10:51   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lilllesine og jer andre,

Det lyder da rigtigt dejligt at dine sygedagpenge er forlænget pga. af du har søgt førtidspension, nu varer de da ved indtil den sag er afgjort, skønt for dig. Søger du ftp på § 17 eller 18 ?.

Til Mukke og Huldra, jeg kan absolut ikke anbefale at man bliver skilt pga. økonomien, man får efter al sandsynligt svært ved at få det til at fungere "bagefter" det er jeg sikker på. Det er nogle sindssyge regler omkring kontant hjælp, det kan jeg kun give jer ret i, men jeg håber ikke, at der er par der må skilles på grund de økonimisk regler heromkring. Hvem fanden har også lavet dem !!??

Lillesine, held og lykke med din ftp, glæder mig til at høre lidt mere omkring fremgangen omkring denne.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 21:46   #24
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har søgt efter § 17 og de startede min sag op i december så håber det tager dem lang lang tid vi har også snakket om at blive skilt pga økonomi men det går igen igen ud over børnene som så skal undvære de ene af forældrene i hverdagen eller i weekenderne men vi håber til det sidste at jeg kan få råbt medierne og folketinget op men endnu uden held har nu talt om at tage over foran christiansborg og give mig til at sultestjerke for at få dem tiol at vågne det plejer da at hjælp når det er afviste asylansøgere osv der gør det så vågner medierne også får de måske øjene op for det store hul der er i systemet
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 04:59   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

Dejligt for dig at dine sygedagpenge fortsætter pga. du nu søger pension via §17 på det foreliggende grundlag.

Jeg formoder, at du også gerne vil have en førtidspension og altså ikke forrevalideres til arbejdsmarkedet, som du også nævner i et tidligere indlæg !!??

Går du i øvrigt til psykolog ?. Hvis ikke kan jeg kun anbefale dig dette, hos psykiateren har man jo desværre ikke meget tid til terapi. Jeg ved psykolog timerne er noget dyrt noget, men måske kan din læge tilbyde en ordning via et hospital hvor det nogen gange er gratis eller hvis du er under 37 eller 40 år kan du komme under et yde nr. hvor det så kun vil koste dig kr. 300,00 pr. gang hos psykologen.

Under behandlingen af din ftp. sag, kan det være at de iøvrigt også går op i om du er i psykolog behandling. For at du kan få ftp. skal alle behandlingsmuligheder være udtømte og din lidelse skal være varig.

Kan ikke huske om du har fået lavet en psykiatrisk special lægeerklæring endnu ?. Denne skal kommunen jo bruge til at få en vurdering af dig og din formåen. Husk at være ærlig overfor dig selv og parterne indvolveret, så skal det nok gå.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 10:44   #26
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Der er lavet en psykiatisk erklæring og den har kommunen også i min sag, så jeg håber det kommer til at gå og at jeg snart er færidig med at være rundt i systemet men ved godt at man ikke skal håbe for meget når man er kommet i det system.
Jeg kan ikke finde nogen jobplan i mine papir jeg har fået agtindsigt men kan intet finde om en job plan nogen steder,
Men en anden ting jeg tænkte på var at hvis man bliver godkendt til et fleksjob feks får jeg så den fleksydelse fra den dag jeg er blevet godkendt til det? og hvad hvis jeg skal i revallidering får jeg så revallideringsydelse med det samme?
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 11:32   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

Øhhh nu søger du førtidspension i hht. §17, er det fordi at du forventer et afslag at du nu taler om fleksjob og revalidering ?.

Det er ikke således at såfremt du får afslag på ftp. så går de videre med fleksjob eller revalidering, nej så skal du starte op på ny.

Har du søgt §17 på det foreliggende grundlag ?. I så fald har pensionsnævnet 3 mdr. til at afgøre din sag på det der ligger i den. Hvis det ikke er på det foreliggende, så er der vidst ingen tidsgrænse så vidt jeg har forstået. I andre må rette mig hvis det er .

Egentlig forstår jeg godt at der ikke er nogen job plan i dine papirer, du har formodentlig ikke under de første 52 uger af dine sygedagpenge fået lavet en jobplan? og hvis du søger ftp. er det jo ikke meningen at der er en jobplan eller hur ?. Det må andre også lige hjælpe med, alternativt hiv fat i din sagsbehandler.

Såfremt du får afslag på ftp. og ønsker at starte en visitation mod fleksjob op med arbejdsprøvning, udtømning af behandlings muligheder og afprøvninger i forhold til et hvert erhverv, så kan du få gjort dette under dine sygedagpenge, såfremt de stadig løber der. Hvis du er heldig at blive visiteret til et fleksjob, så at det med at være blevet afprøvet et sted der også vil tage dig bagefter, for ellers ryger du ud i ledighed og på kontant hjælp. Det kræver ca. 13 ugers fleksjob beskæftigelse for at man kan oparbejde ledighedsydelse, samme som ved ordinær beskæftigelse.

Mht. revalidering, der er det igen en ny sag, der må andre lige komme på banen det har jeg ikke meget forstand på.

Når du har fået belyst dine spørgsmål, så syntes jeg at du skal slå koldt vand i blodet og følge op på din sag omkring ftp. Men er det så også det du vil, hvis du bliver i tvivl så tal med din sagsbehandler omkring muligheden for at lave det om !!??

Ro på og en ting ad gangen, det skal nok gå, heldigvis har du fået forlænget dine sdp, men hvis du på forhånd ved at du ikke kan få eller vil have ftp. så er det måske at få det lavet om, hvis det kan lade sig gøre, i stedet for at spilde tiden der. !!?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 23:17   #28
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er vist 9 mdr. job i fleks før end man kan få ledighedsydelse..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 23:57   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak skæbne, så er det bare med at blive afprøvet, der hvor man kan blive ansat, og det gælder til alle jer kommende fleksere, alternativt hedder det kontanthjælp efter endt afprøvning.

Men Lillesine, vi ved jo egentlig ikke hvad du hælder til ?. Husk pengene må ikke styre dit helbred, ved godt, at det er svært, men du kan ikke mere end hvad du magter. !!

Når det gælder psyken kan du ende med, at få det værre hvis du presser dig selv for meget, jeg taler af bitter erfaring. Jeg troede selv at jeg var aspirende fleksjobber, men søger nu heldigvis ftp. efter 2 hårde arbejdsprøvninger.

KH. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 00:45   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Der er lavet en psykiatisk erklæring og den har kommunen også i min sag, så jeg håber det kommer til at gå og at jeg snart er færidig med at være rundt i systemet men ved godt at man ikke skal håbe for meget når man er kommet i det system.
Jeg kan ikke finde nogen jobplan i mine papir jeg har fået agtindsigt men kan intet finde om en job plan nogen steder,
Men en anden ting jeg tænkte på var at hvis man bliver godkendt til et fleksjob feks får jeg så den fleksydelse fra den dag jeg er blevet godkendt til det? og hvad hvis jeg skal i revallidering får jeg så revallideringsydelse med det samme?
bare så du ved, skal du begynde helt forfra, hvis du får afslag på en §17 på det grundlæggende. Du får ikke sygedagpenge under en anke sag
Det håber jeg du har tænkt meget på inden, da jeg ser du skriver noget om flexjob
samt du kun kan få kontanthjælp efter et afslag og det skal i selv søge om.
ergo må i ingen fomue have.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-01-2010 kl. 00:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Mon de tager mine penge!!! sisilong Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 31-03-2010 13:57
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension