K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 23:16   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du har vel ikke noget at betale b skat af, hvis du ingen indtægt har.

ved mindre indtægt er der måske noget at indhente i større bidrag til institution, hvis jeres børn er så små at de benytter sådanne.

ellers har jeg ikke så mange guldkorn,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 00:20   #12
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
jeg forstår ikke at jeg skal leve uden penge

Hej jeg får stoippet mine sygedagpenge pga der ikke er flerre muligheder for forlængelse jeg skal starte i forrevallidering til 1-2-2010 for at få endelig besked på hvad der skal ske i min fremtid om jeg kan blive godkendt til fleksjob,revallidering eller førtidspension men jeg kan stadig ikke leve uden indkomst vi kan ikke få det til at hænge sammen kun med min mands indkomst vi har været i banken, konthjælp, osv ingen hjælp nogle steder alt er barberet ind til benet når jeg ikke får flere penge har vi 1000kr om mdr 5 personer 2 transportudgifter, mad, tøj osv skal vi klare det hele for 1000kr 2 voksne og 3 børn den bliver svær nu har vi trods alt 1000kr om ugen at leve for og betale transport,mad tøj gaver osv med men at skulle leve af det beløb om mdr det bliver svært syntes jeg men måske er jeg bare vanskelig. Men kan det være rigtigt at jeg skal ud i forrevallidering uden at kan få en enest øre for det ?
alle steder der står noget om forrevallidering står der at man bevare sine sygedagpenge der står ikke at de bortfalder pga man har udtømt mulighederne jeg har fået forlæget 2 gange og kommunen vil ikke forlønge mere jeg har søgt om førtidspension for at bevare mine sygedagpenge lidt længere
men forstår ikke at det er lovligt at man skal tvinges i forrevallidering uden at blive betalt for det.
er jeg bare helt for kert på den eller hvad
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 00:39   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forrevallidering er det en arbejdsprøvning?.
hvis det er det, er der så en grund til kommunen ikke har sendt dig ud noget før.
siden du er forlænget 2 gange.
en arbejdsprøvning er hvor de skal vudere din arbejdsevne.
hvis du ikke har haft en før, så kan kan du lige så godt komme igennem den.
ellers står du meget svagt med hensyn til pension eller flexjob.
Med mindre du har på skift, det er skadeligt for dig
Men ja kommunen behøver ikke og give nogen indtægt i den periode.

der gik vil 3 måneder på sygedagpenge og jeg blev sendt i arbejdsprøvning. forstå stadig ikke nogen kan blive forlænget 2 gange ud over de 52 uger uden en arbejdsprøvning.
men du er ikke den første.

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-12-2009 kl. 00:43.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 02:08   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, du burde gå direkte fra sygedagpenge til forrevalidering, såvidt jeg kan forstå lovgivningen.

Der skal fra kommunens side være en plan for, hvordan du kan blive selvforsørgende, når sygedagpengene stoppes, og denne plan SKAL sættes i gang max. cirka 14 dage efter sygedagpengestop.

Men prøv at læse på linket øverst til venstre på forsiden af k10, hvor der står sygedagpengestop.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:30   #15
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
partshøring og sygedagpenge

hvad er det parthørings formål er??
og hvad sker der hvis jeg er startet i forrevallidering inden mine sygedagpenge stopper må de så stoppe mine sygedagpenge når jeg er startet i forrevallidering det kan jeg ikke læse nogel steder, men jeg tror jeg vælger at se om jeg kan gennemføre min forrevallidering unden penge hvis det ender sådan også håbe at min sag hurtigt bliver afsluttet om jeg kan blive godkendt til fleksjob eller hvad jeg kan
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 01:24   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Forrevalidering er en anden type ydelse, og ydelsens størrelse afhænger af, hvilken ydelse du var på før.

Partshøring er et tilbud til dig om at komme med kommentarer, hvis der er fejl i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 09:27   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

Har lige læst din tråd. Kan forstå at du har være på sygedagpenge i 52 uger + ?.

Du er kommet dertil hvor du skal forrevalideres, er det en arbejdsprøvning det forstår jeg ikke helt af indlægget ?.

Nu har du så fået brev om at du tilbydes partshøring omkring stop af dine sygedagpenge. Det betyder at du kan komme med klager og kommentarer til hvorfor de ikke skal stoppe dem. De kan vel ikke stoppe dine sygedagpenge når du skal forrevalideres / arbejdsprøves ?.

Du skriver at du går mod fleksjob og som §27 foreskriver så er der mulighed for forlængelse af sygedagpenge netop når man er i afklaring mod fleksjob, revalidering (uddannelse) eller har startet en førtidspensions sag. Du kan læse paragraffen omkring sygedagpenge stop på forsiden af K10. Det er vigtigt at du får talt med din sagsbehandler herom, således at du ikke ryger på kontanthjælp.

Håber det bedste for dig og din familie.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 14:45   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg roder altid rundt i det med revalidering og forrevalidering osv vænner mig aldrig til det, men mener da helt bestemt at dem jeg kender der er på forrevalidering har fået den hidtidige ydelse (flertallet sygedagpenge ) så det søgte jeg på .

Og jeg fandt det her

Citat:
Revalidering efter fast jobplan

Du er nu så afklaret, at du ved, hvad revalideringen skal føre til. Med andre ord, der kan lægges en fast jobplan.


Det kan være:

* optræning eller oplæring på det private eller offentlige arbejdsmarked
* uddannelse, f.eks. et kursusforløb på et Amu-Center eller en teoretisk uddannelse.




Økonomien under revalidering

* Forrevalidering foregår på dit hidtidige forsørgelsesgrundlag, fx sygedagpenge, løn under sygdom, kontanthjælp eller anden indtægt
* Revalidering efter fast jobplan kan være på revalideringsydelse på 16.293 kr. for personer over 25. Hvis du er under 25 år, er beløbet 8.147 kr. Det kan også være mindstelønnen på dit jobområde.


Du er kun berettiget til en af de nævnte typer støtte, så længe du følger en fastlagt jobplan for revalideringen.
Det er fundet her http://www.krifa.dk/fs/sygdom/revalidering.aspx

vi finder loven hvis du har brug for det...

Jeg har som EE lidt problemer med at se hvad det er du skal i gang med og hvorfor , forrevaladering kan jo være for at afklare eller gøre klar til en revalidering .. og du skriver det er fleks prøv at læse det her
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=489

Her forklare de meget godt hvad forrevalidering er , med det jeg har læst så er det noget der skal lede op til revalidering men ved at det også kan bruges til andet , min veninde har været i forrevalidering i flere år og er nu på ledighedsydelse og de er ved at indstille hende til pension ...


Din partshøring er vigtig for det er den du skal bruge til at argumentere for at de IKKE kan stoppe dine sygedagpenge efter den nye § 27 stk 4 der er alt for meget kasse tænkning i det hvis de prøver at stoppe dine sygedagpenge dage før du sendes i forrevalidering for når du at starte i den så vil du bevare dine sygedagpenge indtil de finder ud af hvad du så skal ...

SÅ BRUG DEN PARTSHØRING det kan være den der gør at de ikke kan lukke for dine sygedagpenge .. men skal lige høre dig ... har de stoppet dem eller er det stoppet du har fået partshøring på , har du fået papir på at din forrevalidering starter den 1-2-10 når jeg sidder og ser på det du har skrevet får jeg en fornemmelse af at de ikke har stoppet dine penge og du ikke har fået en partshøring endnu er det rigtigt ?

Har de skrevet til dig at de stopper dine sygedagpenge den og den dato ?
Har de skrevet til dig hvornår de skal have partshøringen tilbage ?
Har de vedlagt ankevejledning ?
Har du fået papir på hvornår du skal starte i forrevalidering ?
Har du fået en jobplan ?


Disse ting er vigtigt at vide hvis nogen her skal kunne hjælpe dig, eller er det hele noget du frygter vil ske men som endnu ikke er sket

Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at forestille mig at en kommune ville være så dum at stoppe dine sygedagpenge dage før du skal starte i forrevalidering for jeg tror sq godt nok ikke de kan få medhold i den afgørelse i en anke ...




Så svar lige på alle spørgsmålene , så er det nemmere at hjælpe og husk så retssikkerhedsloven §7a



Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
ergo du skal fortsætte på sygedagpenge ...
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 16:20   #19
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej Lillesine

Kan ikke give dig nogle gode råd, andet du i hvert er kommet til det rette sted.

Jeg kæmper også med min kommune og ved ikke om mine sygedagpenge er stoppet eller forlænget. Ligesom dig, bliver det katastrofalt for vores familie hvis de er stoppet. Håber der findes en løsning til dig .

Knuz
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 23:20   #20
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har fået min parthøring og lavet indsigelse mod den jeg får stadig sygedagpenge pga jeg har søgt en førtidspension på foreliggende grundlag for så kunne de ikke stoppe mine sygedagpenge mens den sag køre, jeg skal i et forrevallideringsforløb på en psykiatrilinie som høre under jobkompagniet ved ikke opm nogle kender den der skal der tages stilling til min fremtid men min sagsbehandler kan ikke se at jeg skulle få noget ud af en omskoling da min nuværrende uddannelse kan dække mange forskellige fag områder, så hun vil have mig afklart i det forrevallideringsforløb med baggrund for at se om hvor meget jeg kan takle og jeg frygter de mdr jeg skal afsted for er så bange for at ryge helt tilbage i en svær depression igen, som jeg lige har været men jeg vil så gerne have det system ræs overstået
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Mon de tager mine penge!!! sisilong Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 31-03-2010 13:57
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension