K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2010, 17:45   #21
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg er vist ret godt tilfreds med de ændringer - specielt det med tlf. og at pauserne er "mine egne" - og så kulle jeg bare sige til, hvis der kom andet hen ad vejen.

De der mål- og planmøder er hver 14. dag - og så samtale med den socialfaglige vejleder den modsatte uge - så der er vist meget godt "styr" på det.

Jeg har ikke en endelig slutdato, men planen var 3-4 mdr. i alt. Og jeg har været der 14 dage, så der er da noget tid endnu!!
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 18:05   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvor er det godt, der er styr på din afprøvning, det må være rart at opleve. Lige nu husker jeg slet ikke hvad du går efter, jeg er bare så benorvet (staves??) over at de er opmærksomme på dig og dine behov. Jeg blev i den grad overladt til mig selv under min afprøvning og det har kostet mig, for man siger jo sjældent til, men tror bare at det er normalt og sådan skal det være. Men man skal bare huske at sige fra hvis noget skal laves om, du er godt på ved Gizmo.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 18:38   #23
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Ja, jeg føler i hvert fald ikke, at jeg er overladt til mig selv. Og det er rart.

Altså hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg gerne, at det endte med en førtidspension - simpelthen så jeg kunne få den fred og ro, som jeg nu kan se er nødvendig for, at jeg kan fungere ordentligt i dagligdagen. Men det er ftp eller flex.
Alm. ordinært arbejde kommer jeg aldrig ud i, og det er de også enige i på kommunen. Det står skrevet i udtalelser både fra deres egen psykolog og hende jeg har gået hos efterfølgende (i de der 2x12 timer, som jeg nu kunne få). Så det er alle vist med på.

Så spørgsmålet er, om jeg i sidste ende kan få dem med på en ftp. Det må tiden vise.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 18:54   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gizmo,

Hvad har du lavet i de 10 år på kh ?. Været syg ? Eller en masse aktiveringer eller hvad ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:48   #25
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Rigtig mange aktiveringer!!
Men de seneste 6 år har jeg gået sygemeldt. Til at starte med pga. en højrisiko graviditet (der dog endte godt, selvom vores søn blev født 2½ måned for tidligt), og senere har jeg i perioder "fået lov" til at gå hjemme, og så været på små kurser og lign. ind i mellem.
Men det er først indenfor de sidste 2 år, at der er begyndt at ske noget i forhold til afklaring. Det sidste 1½ år har jeg været heldig at have den samme sagsbehandler (og jeg har fået lovning på, at han følger mig hele vejen), han har været rigtig god og har hjulpet med at få kontakt til kommunens psykolog, som anbefalede et længerevarende behandlingsforløb. Det har jeg så brugt et års tid på, og nu er det så arb. prøvning.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 08:06   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gizmo,

Det lyder godt med den samme sagsbehandler, jeg håber også at min sbér vil følge min sag til ende.

Alt i alt må man jo sige at der er styr på din sag, nu skal du bare kigge ind ad og føle dig selv så du ikke kommer derud hvor det gør ondt. Det er så svært at vide hvornår man når sine grænser, for kroppen siger et og hovedet noget andet. Hvis du en dag har haft en dårlig dag med for lang en arbejds periode, så prøv af begrænse perioden den næste dag, med pauserne som du selv styre. Det skal være sådan at det er behageligt for dig at være der og lave noget også selvom du så er effektiv 3 kvarter om dagen.

Det man også ofte glemmer er det derhjemme, man har bare lyst til at komme hjem til et tomt hus og smide sig på sofaen og håbe på at huset er tomt resten af dagen. Nogle gange ville man ønske at manden ringede og sagde at han arbejdede længe og gik ud med gutterne bagefter og at datteren/sønnen sov hos en ven eller veninde. Så var huset bare tomt og man kunne ligge på sofaen resten af dagen. Det kan jeg huske ofte var drømme scenariet når jeg kom fra arbejdsprøvning (bortset fra at jeg er enlig ). Ofte "skreg" min krop af smerte og jeg måtte ligge på sofaen og berolige mig selv, det tog min 1 - 2 timer før jeg havde det nogenlunde, men så var jeg også totalt flad resten af dagen. Og sådan skal det jo ikke være, men jeg havde svært ved at mærke mig selv på arbejde, det hjalp med nogle flere pauser, så husk det og husk at stoppe hvis det ikke hænger sammen derhjemme også.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 12-06-2010 kl. 08:09.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 08:49   #27
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det man også ofte glemmer er det derhjemme, man har bare lyst til at komme hjem til et tomt hus og smide sig på sofaen og håbe på at huset er tomt resten af dagen. Nogle gange ville man ønske at manden ringede og sagde at han arbejdede længe og gik ud med gutterne bagefter og at datteren/sønnen sov hos en ven eller veninde. Så var huset bare tomt og man kunne ligge på sofaen resten af dagen. Det kan jeg huske ofte var drømme scenariet når jeg kom fra arbejdsprøvning (bortset fra at jeg er enlig ). Ofte "skreg" min krop af smerte og jeg måtte ligge på sofaen og berolige mig selv, det tog min 1 - 2 timer før jeg havde det nogenlunde, men så var jeg også totalt flad resten af dagen. Og sådan skal det jo ikke være, men jeg havde svært ved at mærke mig selv på arbejde, det hjalp med nogle flere pauser, så husk det og husk at stoppe hvis det ikke hænger sammen derhjemme også.

Kh. EE
Lige netop det her, er noget jeg skal arbejde med. Har nemlig ikke ret meget overskud til mand og barn, når de kommer hjem. Manden kan nok klare det, men det gør mig virkelig, virkelig ondt, at vores søn på 5 år skal lide under det. At jeg ikke magter at være der for ham, når jeg har hentet ham i børnehave. På det plan skal jeg blive meget bedre til bla. at sige fra, så jeg også kan klare en hverdag herhjemme.

Vejlederne ved det godt, og jeg er så også blevet sat 1 time ned - men om det er nok, det må tiden vise. Jeg tvivler!

Jeg kan mærke tydelig forskel på den lange periode, hvor jeg har gået hjemme - og så til nu, hvor jeg "kun" har været i arb. prøvning 14 dage. Jeg er fuldstændig smadret, og mangler helt klart den fred og ro i hjemmet, som jeg havde før.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:30   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gizmo,

Jeg følger dig. Nu kan man sige at du "kun" har været i afprøvning i 14 dage, men bliver det ikke bedre på hjemme fronten, jamen så skal du slet ikke arbejde, eller højst have et skånejob under pension hvis du ikke kan undvære det.

Jeg arbejder jo ikke mere. Jeg er 41 år og har været på arbejdsmarkedet i 17år og knoklet r.... ud af et hvis sted. I dag går min hverdag med at lade op til mine unger på hhv. 12 & 14 år kommer på "besøg". Efter jeg "gik ned med flaget" i 2006 blev jeg efter eget valg skilt og tog, som en hveranden mor gør mine unger 1½ uge ad gangen. "Heldigvis" spurgte faderen efter 1 år om han kunne få ungerne hveranden uge og nu er det så blevet til at de bor hos ham og med løse tøjler kommer over til mig og sover lige hveranden uge eller hvordan det nu skal være. Børn er en stor opgave og for mig krævede det at jeg ikke kan arbejde samtidig og sådan skal det bare være, måske er det det samme for dig ?

Der sidder så meget ansvar, skyldfølelse og dårlig samvittighed i os, og om 10 år, så er vores børn her jo ikke under vores hager for en krammer og lign

Jeg husker da jeg sagde jeg skulle skilles, der tænkte jeg, hvordan kommer jeg af med mine børn?. Det var ren overlevelses mekanisme, for selvølgelig skal jeg ikke af med dem og jeg er bare så glad for at jeg har fået plads til dem i min hverdag også selvom det kræver lidt opladning. Efterhånden har jeg tilladt mig selv at ligge på sofaen medens de er her, det kunne jeg ikke tidligere.

Håber du holder hånden over dig selv Gizmo, det er ikke andet værd.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 10:40   #29
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Så må det vist være på tide med en opdatering.

Der er nu gået et par måneder med min arb. prøvning, og jeg var til mål- og planmøde i dag med min sagsbehandler og den socialfaglige vejleder. Min kontorvejleder meldte afbud i går.
De er ved at finde ud af, hvor meget mere de mangler for at kunne sende sagen videre til pensionsnævnet.

Jeg er løbende blevet sat ned i tid, så den nu hedder 8-10, men jeg har dog ikke været der længere end til kl. 9-9.30 + jeg holder pause hver 20. min. ca. - og fra denne uge bliver der også lagt en fridag ind. De vil så se om timerne kan gå op de andre 4 dage, men jeg tvivler. Min SB siger, at vi skal have afprøvet så meget som muligt mht. arb.tider, da det er en af tingene, de kigger meget på, når de skal tage en afgørelse.

Desuden skal de have snakket med kommunens psykolog, om hun vil lave en afsluttende konklusion eller om der skal en psykiatrisk speciallægeerklæring til. Men den henviser de kun til, hvis de ikke kan slippe, da den jo koster dyrt!

"Heldigvis" er jeg samtidig blevet henvist til psykiatrisk center af egen læge, og måske jeg kan få en uvildig "erklæring" derfra. Har tid sidst i august.
Kommunen vil nok gerne have et eller andet derfra, da de gerne vil vide, om der er mere (medicinsk eller lign.) der kan gøres for at få mig "på ret køl" igen. Eller om der ikke er mere at gøre.
Jeg er nemlig sat op i mit antidepressive + begyndt på noget stemningsstabiliserende. Desværre er jeg også kommet fast på oxabenz (beroligende) 2 x dagligt + efter behov, og det er jo ikke meningen, da det er vanedannende. Det kan de heldigvis også se på kommunen, at det ikke er så smart, og det vil de tage med i deres overvejelser. I hvert fald min SB og vejleder.

Så nu tager vi lige resten af denne uge + den næste, så har jeg 14 dages ferie, og så holder vi møde igen i uge 35, for at se, hvor meget der mangler i forhold til afklaringen. Og hvis de har nok, så slipper jeg for mere arb. prøvning. Så er det "bare" psyk.center, jeg skal igennem.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 13:43   #30
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
uhm du er jo socialrådgiver
hvilken kendskab har du til kompetenceporten.dk
som kommunner sender os hen til kursus i 4 uger , hvor vi bliver vejledt i at finde vejen tilbage til arbejdsmarkedet.
Har de kendskab til vores smerter og grad af smerter vi har.
bruger de eller for de lægelige udtagelser med i vores vurderig.

Jeg ved ikke med har læst at de for resultatløn ?

Det er jo et privat firma som kommuen køber sig ind på og samme hvis vi bliver arbejdsløse er der et privat firma der hedder Ramsdal bruger kommunen dette firma

?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension