K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 11:56   #11
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa håber ikke jeg hænger nogle ud for det er ikke min mening så må i lige sige til ok ?

det drejer sig om noget familie nærmere der blev skilt for en 3 år siden og barnet på 11 bor hos faderen men de har begge forældremyndigheden.

der blev aftalt samvær med barnet altså barnet en uge hos faren og en uge hos moren.

gik også fint i starten men nu er der ingen ingen samvær hos moren.

de problemmer der er ang omsorgsvigt er hos faderen og ikke hos moren, der har været overvågning på familien altså hos faderen.

barnet har været et halvt år på julemærke hjem kommunen beslutning pga meget overvægt og får at barnet kunne få noget ro der hjemmefra.

barnet kom hjem og tog det hele på igen plus mere.

kommunen har været på i hjemmet siden barnet fødsels pga kommunikations problemmer, hos forældrene.

Har haft en der kom hjem og snakkede med dem, hvis en familie teraput, der kom i nogle år.

moren flyttede så til sidst pga hun kunne se at det ikke blev bedre de skændtes konstant, gør det så stadig væk ang barnet, bor i samme by.

folkeskolen har så taget kontakt til kommunen ang barnet trivsels i klassen og der blev så besluttet at barnet skulle på en heldags skole, har gået der siden sommerferien.

imellem tiden har moren søgt om at få barnet ned til sig at bo i samråd med kommunen.

er det forståeligt nu ? undskyld hvis jeg hænger nogle ud !
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:59   #12
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Hvis moderen i samråd med kommunen har søgt om bopælsretten (sådan læser jeg det du skriver) så lyder det som en oplagt sag til moderens fordel.

Hvis man er uenige om hvor barnet skal bo, og det tyder det jo på i det her tilfælde, så kommer man til rådgivning i statsforvaltningen. Er man stadig uenige her, kan parterne bede sagen om at blive behandlet i retten. Man kan også aftale at kalde barnet ind og høre dets egen mening.

Jeg tvivler dog på at nogen vil finde det som barnets tarv at bopælsretten er hos en far der omsorgssvigter barnet.

Jeg har lige været i statsamtet i sidste mdr. pga bpoælssag omkring min søn på 7 år og i "normale" sager uden svigt osv lægger man vægt på:

hvem har været primær omsorgsperson for barnet

er der andre i familien hvor barnet bor (søskende feks) som barnet er stærkt knyttet til

skal barnet ved et skift af bopæl skifte skole/kammerater/fritidsinteresser'

barnets egen mening


Her er det jo ikke en "normal" sag som du beskriver det. Jeg opfatter det som at forældrene har haft højt konfliktniveau, at de har haft en 7/7 ordning, bor i nærheden af hinanden og at far har modarbejdet mor ved at fratage hende de 7 dage barnet var hos hende samt at der er svigt og trivselsproblemer. En vigtig faktor i statsforvaltningen er også, at man bidrager aktivt til samarbejdet. Og det kan man jo ikke sige faderen her har gjort.

Hvis det her var mit barn så havde jeg nok søgt den fulde FM OG bopælsretten.
__________________
Jeg kan ikke knækkes - højst bøjes - jeg rejser mig altid igen!
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 13:08   #13
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hej igen

Når der laves en § 50 så SKAL man se på om nogen i netværket kan 'bruges' som en slags aflastning i forhold til at løse problemer/udfordringer som der er i den familie hvor barnet indgår

Barnets reform er en god ide at læse ,- og der kommer ændringer i det nye år,- i reformen, men jeg kender dem ikke helt

Man skal altid vælge den foranstalning der er den mindst ingribende - men som hjælper... og derfor skal man som udgangspunkt altid se sig først om i netværket før man ser om barnet enten skal have en slags aflastning eller pleje eller støtteperson ... hvis de findes i netværket så skal man vælge det.

Hvis ikke man har holdt netværksmøde eller undersøgt netværket for reeeourcer i forhld til barnets tarv - så er det en sagsbehandlings fejl - da det af § 50 fremgår, at man skal undersøge alle 6 punkter- før man træffer beslutning ..... - for ellers kan beslutningen for alvorlige følger for barnet og familien....
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 13:14   #14
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
hvorfor

Flyttede moren bare fra børnene i første omgang??? - det taler ikke til hendes fordel..

Der er noget der hedder en forældreevne test - den skal de begge to igennem- der skal MEGET TIL før man fjerner den fælles forældremyndighed..... pga. den nye forældre ansvarslov fra 2007

Desuden, så er det som regel den der modabejder samværet som taber - uanset det er mor eller far...... og testen den kan vise en hel del om det.

Der er mange problemer med børnesager i de her tider, fordi at den nye forædlreansvarslov den bebuder, at børn har ret til begge forældre og at forældrene skændes gør ikke at barnet fjernes fra et sted til et andet,- kun hvis der nægtes samabejde fra den der har barnet boende

At der er omsorgssvigt,- det er en helt anden sag- og der er det netop kommunen der laver førnævnte § 50 undersøgelse og DERI indgår også en forældreevne test......

fordi et barn er overvægtig behøver det ikke betyde at barnet fjernes fra far over til mor eller omvendt,- men hvis man nægter at søge hjælp til barnet og overser barnet er overvægtig - Så ER det omsorgssvigt....
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 14:05   #15
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa igen tak for jeres gode svar :-)

der er omsorgs svigt pga barnet for usundt mad hver dag, altså macd osv, barnet vil ikke spise andet, hvis barnet ikke får sin vilje bliver tingene slået istykker/kastet med derhjemme.

barnet kan ikke være alene hjemme pga så bliver køleskabet tømt for mad osv og barnet bare går uden at lukke døren efter sig.

barnet vil ikke i bad, faderen kan ikke få barnet i bad "siges der"

barnet er møjbeskidt hverdag og lugter af sved.

hovedpunket er at barnet får lov til alt fra faderes side af pga det er det nemmeste for ham siges der.

Hvis barnet ikke kommer i skole sker tit, det ikke vil afsted, bliver det hentet og bragt i skole.

Vi har været til netværksmøde ang ressurcerne osv men der er ingen familie der kan hjælpe dem, da familien ikke er særlig stor og de selv har problemmer.

Moren flyttede ikke bare men de havde snakket om det længe med kommunen at det var det bedste for barnet.

Også med samvær hver anden uge/begge forældre men ikke samvær mere hos moderen.

der siges at barnet ikke vil derned, igen for sin vilje fra faderens side af.

efter moderen flyttede har kommune været hos dem og hjulpet med at lave sund mad til barnet men det ville faderen ikke være med til, da han mente han godt selv kunne.

de har været tilknyttet sådan noget familie hus som så skulle hjælpe men når tingene ikke bliver gjort hvad hjælper det så.

barnet trives ikke socialt sammen med alm børn og voksne, bliver meget nemt sur og reagere ved at slå osv de andre børn hvis barnet ikke får sin vilje.

barnet vil altid bestemme.

kommunen har været hos moderen for at se hvordan hendes nye hjem så ud ang med at have et barn boende og hvis også ang samtale.

om der er lavet disse der forældre noget ved jeg ikke noget om men de har været på amtet en 3 gange og socialforvaltningen i vores by også nogle gange.

Men håber da at barnet for det bedre og et ordentligt teenager og voksne liv.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 14:24   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Som jeg ser det..

koldt og kynisk overfor forældrene... men så skal barnet have hjælp.

barnet skal undersøges for evt sygdomme som giver ekstra raseri og bestemmelsestrang.
barnet har måske bedre af at komme væk fra begge forældre og få den nødvendige hjælp

Barnet må føle sig meget klemt med den reaktion.

Det lyder slemt men som jeg ser det er det barnet som det er værst for.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 14:30   #17
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
ja du har helt ret :-)

var også en af grundene til at barnet kom på heldags skole, da barnet ikke kunne trives i en alm skole pga disse problemmer.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 16:08   #18
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Jeg tror på en anbringelse i pleje i en periode. jeg kan ikke forstå at de børn ikke er tvangsanbragt mens kommunen behandler sagen
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 18:55   #19
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
ja det forstår man jo heller ikke som øvrig familie, vi kan bare se på og har gjort hvad vi

kunne med at have været med til møder både på julemærke hjem, i hjemmet hos dem og i

det der familie hus.

Har også på fornemmelsen at det var en af grundene til at barnet kom på julemærke

hjem i et halvt år, det var kommune som bestemte det og fra det var bestemt og til

barnet skulle afsted gik der en lille uge.

Vores kommune har ikke så mange penge inden for det område, så de spare jo hvor de kan

og det billigste for dem er at barnet bor hos en af forældrene desværre
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension