K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2010, 13:54   #21
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Andersine85
Du skev også et sted at en tommelfinger regl er vi skal være i arbejdsprøvning i 3mdr.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken § er det og gerne på skrift
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 17:53   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Kære Andersine85
Du skal stadig overholde den den Sociale lovgivning i fohold til §§ og socialbehandlingstid.

Hvis vi i systemet ikke over holder §§ bliver vi jo straftet i forhold til §§ vi har skrevet under på ?????????????????????

som igen sygedag penge
som du vil ikke arbejdsprøvet
som vi har ikke lægelige oplysninger på dig
som i bruger ikke læglige oplysninger men vurder selv gennem en læglig konsulent der er ansat i kommunen og vil ???
give andre oplysning skulle nødigt ???? fyret
Helt enig, men prøv at sige det opad (ved faktisk ikke hvem der er chefen for beskæftigelsesankenævnet, men det må vel være støjsenderen...).
Der er skam heller ingen sagsbehandlere, som synes det er fantastisk at skulle vente så lang tid på en afgørelse...


Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Kære Andersine85
Du skev også et sted at en tommelfinger regl er vi skal være i arbejdsprøvning i 3mdr.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken § er det og gerne på skrift
Det står i en af vejledningerne til Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats...
Og så er det ift. alm. sund fornuft/opsparet erfaring over tid.
Den første måned er man for det første som regel fuldstændig udbrændt, fordi man er i gang igen, og man kan også komme til at overanstrenge sig fuldstændig, fordi man virkelig gerne VIL... og ofte så gælder det begge dele!
Anden måned plejer man så at få justeret til ift. virkeligheden, og 3. måned er så der, at man kan se om virkeligheden holder. Sådan er det i hvert fald meget ofte.
Nogen gange kan man så nøjes med en måned, andre gange er der brug for 6 måneder, det kan være forskelligt.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 18:03   #23
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Den første måned er man for det første som regel fuldstændig udbrændt, fordi man er i gang igen, og man kan også komme til at overanstrenge sig fuldstændig, fordi man virkelig gerne VIL... og ofte så gælder det begge dele!
og er man klar så høre man alt osv så ved 14 dage kan man hurtigt ligge 2+2 samme at man render til grin

alt deres rend og knockle røven ud af bukser til grin bliver trættede til sidst derfor er mange i mod det fjern den ****ing gratis arbejde kraft logik folk gider ikke rende til grin for ingengting

jegh ar bla prøvet hvor jeg kun skulle bevise noget i 1 dag konsulenten var ved at falde ned af stolen af raseri for jaamen osv kom han ii har ham gratis i en md gjorde han meget ud af at sige men de sagde har vi ikke noget at bruge til vi skal se hvordan han arbejde sammen med de andre og om han har 10 tommel finger og det kan man se på en dag ha så fik han den men han fik så det sidste grin thats life

Sidst redigeret af superkok; 07-11-2010 kl. 18:05.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 10:44   #24
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Har klaget til statsforvaltningen d. 10-02-10 over §100

De skrev det kunne tage fra 3 til 7 mdr. men har intet hørt derfra
De 7 mdr. er så gået d. 10-09-10

Nu ser jeg på statsforvaltningens hjemmeside at der står:

Hvis behandlingen af din sag varer længere end det der fremgår af kvitteringsbrevet, vil du få besked om det. Nævnet vil oplyse, hvorfor behandlingen af sagen tager længere tid, og hvornår vi regner med, at der kan træffes en afgørelse.

Der er ikke kommet nogen form for besked

Mit spørgsmål er så:

Skal man rykke for afgørelse/status og i bekræftende fald er der nogen af jer dejlige mennesker der har en god tekst til det?

kunne det være en ide at bede om aktindsigt?

eller skal man bare vente vente vente
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:45   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Har klaget til statsforvaltningen d. 10-02-10 over §100

De skrev det kunne tage fra 3 til 7 mdr. men har intet hørt derfra
De 7 mdr. er så gået d. 10-09-10

Nu ser jeg på statsforvaltningens hjemmeside at der står:

Hvis behandlingen af din sag varer længere end det der fremgår af kvitteringsbrevet, vil du få besked om det. Nævnet vil oplyse, hvorfor behandlingen af sagen tager længere tid, og hvornår vi regner med, at der kan træffes en afgørelse.

Der er ikke kommet nogen form for besked

Mit spørgsmål er så:

Skal man rykke for afgørelse/status og i bekræftende fald er der nogen af jer dejlige mennesker der har en god tekst til det?

kunne det være en ide at bede om aktindsigt?

eller skal man bare vente vente vente
Der sker ikke noget ved at ringe til dem og høre, hvordan det går med sagen... Nogle sager kan tage længere tid end andre. Det er meget individuelt.

God idé at bede om aktindsigt, så du kan se, hvad kommunen egentlig havde sendt ind til dem... Og hvis du mener, de har glemt noget, kan du komme med det til nævnet....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 15:03   #26
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
det er så ikke alle steder det tager lang tid, min begyndte behandling d. 20/8 i år, og jeg har lige ringet til dem og fået af vide der er truffet afgørelse jeg burde have den imorgen, men hun ville ikke sige hvad afgørelsen var så¨jeg frygter et afslag
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 20:24   #27
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Håber og krydser fingre for du får en god besked
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelses ankenævn kurtf Spørgsmål ang fleksjob 4 30-05-2012 01:13
skat er langsomme kingo77 Alt det andet 14 01-02-2012 09:40
Du, som har anket indkøbsordning til Soc. Ankenævn, er du på K10? Carmen Alt det andet 0 02-03-2011 18:56
NU må der sku gerne snart ske noget (ankenævn) sandie86 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 11-01-2011 13:12
det sociale ankenævn hedder nu Beskæftigelserådet Hejdien Nyt om loven 2 16-07-2007 01:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension