K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2009, 10:09   #11
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Mener

helt bestemt,at der er loft over hvor meget der kan gives i tilskud pr. år i fleksjob.

Fleksjob lønnen er mindsteløn i det erhverg man har job...og man kan forhandle sig til højer løn hos arbejdsgiver......altså for de timer man er på job.....men kommunen yder stadigvæk kun mindstelønnen for resten af tiden.

Om det så er blevet lavet om her fornylig....er jeg så ikke helt opdateret med..
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 11:00   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jøsses du har helt ret

Citat:
På Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside www.ams.dk, under Tal og Love, skrivelser findes en skrivelse, der oplister eksempler på, hvilke ydelser, der kan indgå ved beregningen af løntilskuddet.

For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 404.480 kr. (2007) på årsbasis eller 210,23 kr. (2007) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 404.480 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 269.653 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3. Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 210,23 kr. (2007), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte.

Hvis der senest den 30. juni 2006 er indgået aftale om et fleksjob, eller personen allerede er i et fleksjob, får reglen om loft over løntilskuddet kun betydning, såfremt man mister det nuværende fleksjob og bliver ledig. Ved indgåelse af aftale om et nyt fleksjob, vil man blive omfattet af den nye regel om loft over løntilskuddet. En person, der overgår direkte fra et fleksjob til et andet uden ledighed, berøres ikke af loftet over løntilskuddet. Det samme gælder for selvstændige erhvervsdrivende, der overgår fra økonomisk tilskud til fleksjob uden forudgående ledighed.
Det vil sige at har man rigtig mange kompetencer og arbejdsgiver er rigtig glad for en, så er det arbejdsgiver man skal tale med omkring lønforhøjelse og det er arbejdsgiver der skal stå for den løn...

Det syntes jeg ikke er så uretfærdigt, det er jo arbejdsgiver der har glæde af ens kompetencer og er man så dygtig at man kan oppebære den løn så er det også helt fint at arbejdsgiver spytter mere i kassen ...

Vi andre lavtlønnet ofte ufaglærte kan jo heller ikke få mere end mindste lønnen og har vi så kvalifikationer der er tillært ja så skal vi forhandle lønnen med vores arbejdsgiver ...

Oki det kan være enkelte fag hvor man kan tjene over 404.000 om året det skal jeg ikke benægte men jeg syntes nu at grænsen er høj nok og noget de fleste burde kunne klare sig for , så må man forhandle med sin arbejdsgiver om resten ... og det er ikke fordi jeg ikke under dem med de gode uddanelser og lange uddanelser noget ...

Men jeg kan se sådan en debat der rejses som en ting og det er at man er på vej hvor feks oecd gerne vil have os hen , arbejdsgiver betaler den reele løn for hvad man er værd i timer man er der og så suppleres der op til en ydelse , altså at vi ikke længere skal være fuldtidslønnet men at det bliver kvalifikationer der afgøre hvor meget vi skal være værd , og så kan jeg jo godt se hvordan en ufaglært i brugsen vil have det som flekser (suppleret op til ledighedsydelse ) kontra en læge der får sin timeløn (suppleret op til ledighedsydelse ) det vil give en skæv vridning sådan at de ufaglærte aldrig får en chance for at komme videre og altid skal leve på en minimumsats ..

Ene og alene fordi der er nogle højt lønnet der bliver hevet frem som eksempler jeg tror sgi ikke på at de dræner nogen kasse, men det lyder godt for så kan vi få befolkningen med på at en flekser kun skal have løn for det antal timer de er der og så leve for en ledighedsydelse resten af livet ..

Kan godt se at det er en helt anden debat men tror nu at den pågående debat en dag vil ende ud i det .. og befolkningen vil sidde og tænke nååå ja de vellønnet dræner kassen og så er det jo kun fair de klare den nok alligevel for deres løn i de timer de er der er så god , og så glemmer man alt om den flekser der har en time løn på 98 kr ...
  Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 11:10   #13
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hejdien

Det er jeg helt enig med dig i........

Så vil den ordning der er nu være mere reel og fair.....i det det er arbejdsgiver man skal forhandle med...og måske får mere i løn end netop mindstelønnen.

På den måde kan man dæmme lidt op for A og B holdene på fleksjob....Netop fordi der er loft over tilskudet.

Det er så ikke alle arbejdsgiver der er lige velegnet til at have fleksjobber i deres brød..desværre...men det er så heller ikke alle jobkonsulenter der er lige gode til at tale deres klienter's sag...også desværre.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 11:58   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Hej jsn citerer dig lige:

"Vi skal bare passe på ikke at dele flexjobbere op i et A og B hold, for så er det tabt på forhånd.
Vi er nød til at stå sammen og sige at systemet skal laves om, så vi alle får den samme behandling og muligheder."

Der er allerede A og B fleksere, kontanthjælpsfleksere kan ikke : holde ferie, må ikke have formue over 10.000.-kr, og er underlagt kontanthjælpsloftet.

Så ligestillede er Vi såmænd ikke, desværre

Helle.
Helle4 du har så evig ret i det og det er dem her vi skal have fat i

Citat:
Regeringen overvejer en revision af fleksjobordningen i løbet af efteråret. Den skal i givet fald forhandles med forligspartierne, der ud over regeringen også tæller SF, Socialdemokratiet og de radikale, men ikke regeringens faste støtteparti, Dansk Folkeparti.
Forligspartierne vi skal finde ud af hvem der sidder i de forligspartier og repræsentere dem og så er det nu vi skal begynde at skrive til dem , så vi forhåbentligt kan få åbnet deres øjne og de kan se at der er en totalt skævvridning i den flekslov , det ville hjælpe meget hvis andre støttede op om jer og skrev deres mening OGSÅ selv om de ikke er på kontanthjælp jeg tvivler på at nogen er af den mening at det er ok at man forbliver kontanthjælpsmodtagere fordi man er endt på kontanthjælp inden man bliver flekser....
  Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 12:34   #15
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Øzlem har svaret mig og jeg citerer:


"
Det jeg vil gøre at stille et spørgsmål til ministeren om problematikken og i medierne lancere vores forslag om at man har ret til ferie når man venter på fleksjob. Så må vi se hvad der sker. Det er bare meget op af bakke med regeringen. "


Det er jo så " kun " ferie det handler om, men et lille skridt er bedre end ingenting

krydser fingre og tæer, måske bolden begynder at rulle???

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 14:07   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Oki det kan være enkelte fag hvor man kan tjene over 404.000 om året det skal jeg ikke benægte....
Nej, der er ikke så mange som dem der tjener under, men nok til at hver 7. flexer får mere end 200.000 i tilskud om året.

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article1758465.ece



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:11   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hrefna ja det så jeg godt og studsede også gevaldigt over den , jeg kender ikke nogen af dem og det er bestemt heller ikke mig øv
  Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 19:18   #18
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Cool Ligevægt

Jeg har lige en lille tilføjelse til jeres debat omkring at hver 7. fleksjobber får over 200.000 i tilskud når de er i fleksjob.

Som regel har disse "velbeslåede" også en god pensionsordning som der gives tilskud til. Det betyder så, at når de skal på efterløn modregnes der i efterlønnen og så betaler de jo lidt tilbage på den måde - ikk'....

Selv er jeg lige blevet ledig og får kun 1/4 ledighedsydelse udbetalt hver måned, da jeg også får invalidepension. Jeg mister således en halv indtægt og
hvem gider at tage sig af den problematik, bare fordi man har haft et godt job før man blev fleksjobber. Var jeg derimod på alm. understøttelse skete der ingen modregning.

Dette indlæg bare lige for at give debatten lidt ligevægt

Der har længe været loft over tilskuddet og meningen med fleksjob er vel at man, trods sin sygdom, kan få så normal en tilværelse som mulig, uden at også
skulle have økonomiske problemer.

God week-end.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 19:48   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er det måske også billigere for kommunerne at tilkende borgere med store og skattefradragsberettigede pensionsordninger fleksjob end fattige.

Så får de jo tilskud to gange, mens de fattige uden pensionsordning/efterlønsordning skal holdes endnu fattigere ved at blive på kontanthjælp.

Og hvis man hverken har pensionsordning eller en kommune, der har været hurtig til at tilkende fleks, og så ovenikøbet er enlig, så kan man ende på starthjælp, eller kontanthjælp med loft... uden udsigt til at få forbedret indtægten.

Er arbejdsevnen så nede under 10 timer, så er der dømt kontanthjælp til evig tid... og som 60,5-årig frakendes fleksordningen, hvis der ingen fleksydelse er i sigte.

Det, jeg har noget imod, er, at alt for mange skal leve alt for usselt uden råd til fysioterapi, medicin, ekstra el-regning osv. uden at skulle søge kommunen om hjælp.

Jeg har også noget imod, at nogle kommuner sylter sagerne, så mange ryger på kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse.

Jeg har også noget imod, at man IKKE kan få kvalifikationstillæg i tilskud fra kommunen, da de timer, man er bevilget, jo effektivt svarer til de kollegaer i ordinær beskæftigelse, man samarbejder med. Det er jo ikke logisk, at man så skal gå på mindstelønnen, så kan man jo ikke fortsætte sit "hidtidige" liv med samme levestandard.

Og så er der en hel masse andet skævt i lovgivningen, ellers havde vi vist ikke k10.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 20:47   #20
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
kan kun

give dig ret ajmj.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob forkæler de højest lønnede Webmaster K10 Nyheder 0 19-07-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension