K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2014, 16:42   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Aktindsigt fremgangsmåde

Kære alle
Måske et meget dumt spørgsmål men jeg prøver alligevel


HVIS jeg beslutter at søge FP. På det forliggende grundlag,har jeg læst mig til at det er vigtigt at dokumtation er vigtig så lang så godt


Men hvordan er proceduren omkring det? Siger man til sin SB. At man vil have aktindsigt fordi man vil søge Fp?

Det andet er at HVIS der så mangler noget dokumentation, kopier man det der mangler(har selv alle kopi af udtalelser, journal,diagnoser osv.)og selv lægger dem i bunken??

Når det hele så skal sendes, hvem skal så sende det mig selv
Eller SKAL det gå via ens SB. Selv om det er på det forliggende?

OG for man vejledning af ens SB. Eller må man selv finde ud ad om det er direkte til pensionteamet man sender det til eller andet instans?
På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 17:08   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvor er du nu i systemet?

man skal jo ligesom have pension fra noget, har du papir på du ingen arbejdsevne har?
har du været i en arbejdsprøvning?
prøv at skrive noget mere om dig selv så kan nogle måske hjælpe dig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 17:09   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan aflevere en ansøgning ved skranken enten på¨jobcenteret eller ved borgerservice når du skal søge aktindsigt eller hvis du skal søge førtidspension på det foreliggende grundlag..

Du skal i alle tilfælde bede om at få en kvittering på at du har afleveret...lav evt selv to kopier og tag dem med så de kan underskrive den ene hvis nu de ikke har tid til at lave en kopi..

Hov glemte...har du selv noget dokumentation som skal ind i sagen så kan du gøre det på samme måde og bede dem lægge det i din sag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 18:05   #4
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvor er du nu i systemet?

man skal jo ligesom have pension fra noget, har du papir på du ingen arbejdsevne har?
har du været i en arbejdsprøvning?
prøv at skrive noget mere om dig selv så kan nogle måske hjælpe dig.
Ja har været til flere arb. Prøvninger min læge deriblandt tidliger jobkonsulent
Siger 0 arb. Evne et er hvad de siger andet er hvad kommunen mener det må jo komme an på en prøve så jeg vil prøve at forberede mig bedst muligt HVIS SB mener noget andet...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan aflevere en ansøgning ved skranken enten på¨jobcenteret eller ved borgerservice når du skal søge aktindsigt eller hvis du skal søge førtidspension på det foreliggende grundlag..

Du skal i alle tilfælde bede om at få en kvittering på at du har afleveret...lav evt selv to kopier og tag dem med så de kan underskrive den ene hvis nu de ikke har tid til at lave en kopi..

Hov glemte...har du selv noget dokumentation som skal ind i sagen så kan du gøre det på samme måde og bede dem lægge det i din sag..

Super er der begrænset tid på, når man så får aktindsigten hvornår det så SKAL sendes videre hvis man vil søge FP eller er det underordnet?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 18:53   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Star
Du skriver du har alle lægepapirer, så når du får aktindsigt og hermed har indsigt i hvilke akter din kommune har og evt. måtte mangle kan du gøre som jeg, for at alle dokumenter er journalført på din sag inden en evt. ansøgning om FT.

Jeg mærkede brev "Partsindlæg" att. Sagsbehandler vedlagt bilag som bedes noteret på min sag:
A Journaler
B Epikriser
C Scanninger CT - MR
E Speciallægeerklæringer
F Egen samlet liste over dokumenterede gener pga komplekse skader osv
Nu vidste jeg min sag var tilført bilag der ikke var der før, da jeg 14. dager efter udbad ny aktindsigt med journaliseringslister for dokumentation af at bilagene nu var i sagen.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 10-01-2014 kl. 19:51. Årsag: Att. Sagsbehandler
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 19:55   #6
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Star
Du skriver du har alle lægepapirer, så når du får aktindsigt og hermed har indsigt i hvilke akter din kommune har og evt. måtte mangle kan du gøre som jeg, for at alle dokumenter er journalført på din sag inden en evt. ansøgning om FT.

Jeg mærkede brev "Partsindlæg" att. Sagsbehandler vedlagt bilag som bedes noteret på min sag:
A Journaler
B Epikriser
C Scanninger CT - MR
E Speciallægeerklæringer
F Egen samlet liste over dokumenterede gener pga komplekse skader osv
Nu vidste jeg min sag var tilført bilag der ikke var der før, da jeg 14. dager efter udbad ny aktindsigt med journaliseringslister for dokumentation af at bilagene nu var i sagen.

Hilsen lgkh62


Tak super god ıde
Men vil de sige at man skal et par uger efter skal be om en ny aktindsigt for at sikre at egen bilag nu også ligger der? Er det forstået korekt?

F egen samlet liste over dokumenterede genere hva er det??
Det forstår jeg ikke helt ?
Tak for hjælpen

Sidst redigeret af Star; 10-01-2014 kl. 20:03.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 21:10   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Star
Du kan bede om ny aktindsigt med journaliseringslister dagen efter du har afleveret "Partsindlæg" for så skal "Partsindlægget" være journaliseret i den nye aktindsigt.
Når jeg skriver jeg ventede 2 uger var pga det ikke hastede og så havde SB haft rigelig tid til at få bragt tingene i orden.

Sammen med Aktindsigt udbeder jeg altid om Journaliseringslister.
Journaliseringslister viser hvad Kommunen har af akter nummeret og dateret i din sag. Giver overblik.
F.eks. i din helbredsmappe vil du kunne se om alle lægepapirer er arkiveret

Bilag F
Jeg lavede sammen med bisidder en liste over helbredsgener med henvisning til undersøgelser og konklusioner indeholdende oversigt af hjælpemidler,
da SB og især Lægekonsulent havde lavet komplet rod i diagnoser og fejl i beskrivelse af helbredsgener.

Vi beskrev f.eks.
Hoved: Hjernerystelse jf. Speciallægeerklæring af dd.mm.år konkluderer Overlæge xx at Patient lider af Post Kommotionel tilstand med svær hovedpine, lysfølsomhed, støjfølsom, koncentrationsbesvær, udtrættes, tinnitus. Dette foranlediger megen hvile hver dag samt migrænoid hovedpine og trigeminusneuralgi.

Sådan blev hver enkelt kropsdel dokumenteret med henvisning til lægejournaler, sygehus, smertecenter osv., samt egen beskrivelse af gener/påvirkninger.

En beskrivelse af hvad jeg kunne før ulykken mht arbejdsliv, fritidsliv og privatliv afsluttende med hvad jeg nu kan for at synliggøre funktionsniveau.

Denne oversigt har SB ladet indgå som et bilag til Rehabiliteringsteam. Den giver et samlet dokumenteret overblik over helbred og funktionsniveau.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 21:45   #8
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Star
Du kan bede om ny aktindsigt med journaliseringslister dagen efter du har afleveret "Partsindlæg" for så skal "Partsindlægget" være journaliseret i den nye aktindsigt.
Når jeg skriver jeg ventede 2 uger var pga det ikke hastede og så havde SB haft rigelig tid til at få bragt tingene i orden.

Sammen med Aktindsigt udbeder jeg altid om Journaliseringslister.
Journaliseringslister viser hvad Kommunen har af akter nummeret og dateret i din sag. Giver overblik.
F.eks. i din helbredsmappe vil du kunne se om alle lægepapirer er arkiveret

Bilag F
Jeg lavede sammen med bisidder en liste over helbredsgener med henvisning til undersøgelser og konklusioner indeholdende oversigt af hjælpemidler,
da SB og især Lægekonsulent havde lavet komplet rod i diagnoser og fejl i beskrivelse af helbredsgener.

Vi beskrev f.eks.
Hoved: Hjernerystelse jf. Speciallægeerklæring af dd.mm.år konkluderer Overlæge xx at Patient lider af Post Kommotionel tilstand med svær hovedpine, lysfølsomhed, støjfølsom, koncentrationsbesvær, udtrættes, tinnitus. Dette foranlediger megen hvile hver dag samt migrænoid hovedpine og trigeminusneuralgi.

Sådan blev hver enkelt kropsdel dokumenteret med henvisning til lægejournaler, sygehus, smertecenter osv., samt egen beskrivelse af gener/påvirkninger.

En beskrivelse af hvad jeg kunne før ulykken mht arbejdsliv, fritidsliv og privatliv afsluttende med hvad jeg nu kan for at synliggøre funktionsniveau.

Denne oversigt har SB ladet indgå som et bilag til Rehabiliteringsteam. Den giver et samlet dokumenteret overblik over helbred og funktionsniveau.

Hilsen lgkh62
TUSIND TAK rigtig god måde at stille tingene op på
Det er meget overskueligt 👍

Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
TUSIND TAK rigtig god måde at stille tingene op på
Det er meget overskueligt 👍
BISIDDER :kan man evt spørge en fra fagforeningen når man skal søge hjælp til
Det at skrive/formulere tingene rigtig nogen der har erfaring med det?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension