K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 07:37   #21
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
fik et pris over slag ( gratis) efter følgene til den kummunale tand plege, for at berigtige min tandlæges overslag, tandlægen sendte den endelig regning til kommunen, som betaltew direkte til tandlægen, jeg har aldrig set regningen.
Sådan har det også kørt for mig, hver gang.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 18:34   #22
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Nå! Efter en del ventetid, fik jeg svar på min ansøgning om enkeltydelse.
Sagen er behandlet efter §82.
Jeg søger om hjælp til tandbehandling på 16.630,00, da jeg næsten ikke kan spise mere.
Citat fra brevet: Begrundelsen for bevillingen er:
*At der ud fra en konkret vurdering skønnes at være et uopsætteligt behov.
*At det er en rimelig velbegrundet enkeltudgift.
Så langt så godt....MEN...der står så følgende:
Ud fra en økonomisk vurdering skønnes det vurderet, at du har midler til at afholde en egenbetaling på kr.800,00 i 6 mdr. Egenbetalingen vil blive trukket ud af din kontanthjælp fra den 01.01.2010 til og med den 30.06.2010.
I min Trangsvurdering har man ikke medtaget udgifter på et lån=1600,00 samt udgift til transport til min søns uddannelse=500,00 pr.mdr!!!!!!!
Hvad fanden skal vi snart leve af?
Selv tandlægen kunne have tilbudt en bedre ordning.
Æv, hvor er det surt at skulle kæmpe sådan HVER gang.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 19:16   #23
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Exclamation

Det da flot at de dækker betaling på godt 12.000,-

De må jo ha' regnet sig frem til at du har et rådighedsbeløb til nævnte egen betaling.

At du har gæld og betaler din søns transport er sagen uvedkommende i en sådan beregning.

Du kan vel få en aftale om at betale mindre af på din gæld i den periode så der er til din søns transport.

Da jeg selv ansøgte om betaling måtte jeg også selv betale en andel af min tandlægeregning selv om jeg er folkepemsionist. Så vær du glad for den hjælp de giver dig.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 20:03   #24
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kan kun sige det er da fint du har fået 12000 kr bedre en ingenting lån tlf osv tælles ikke med da det er frynsegoder mener jeg de kalder det syntes du skal være glad for det du har fået.men en ting jeg altid har undret mig er hvordan fanden de kan fidne alle de penge de siger folk har og bruge jeg kan ikek finde dem og jeg er sikker på min bank rådgiver heller ikkek an men de kan altid fidne penge men 12k er sgu ncie bedre end et spark i røven
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 20:28   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har lige fået lovning på tandlæge hjælp 4600 kr skel selv betale 4300kr det skal lige godkende af en anden tandlæge ,så skulle det være i orden ,jeg er da glad ,men de regnede også hend i skoven med mit byget lån milicin og andre ting regner de jo ikk med lånet ville jeg nu også gerne være fri for men milicinen kan jeg nu heller ikk undvæer men det lyder som om vi alle på k10 har lidt med bisserne Mond det er fordi vi bider tænderne for hårdt sammen når vi ser vores sagsbehandler hi hi

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 26-11-2009 kl. 20:30.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 00:58   #26
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ja....

Vel er det da fint at man bevilliger mig så meget af betalingen, ingen tvivl om det da.
Jeg mener bare at man burde tage hensyn til ALLE udgifter, eller det mindste finde det beløb sammen med mig, som jeg skal betale månedligt.
Kan da så i øvrigt oplyse at gælden er et lån fra dengang kommunen valgte at stoppe min hjælp i 3 mdr. Medicin er jo heller ikke medregnet, og det kan jeg heller ikke søge om hjælp til dækning af, da jeg ikke har udgifter årligt der er høje nok, til at være berettiget!

Det handler altså ikke om, at jeg bare er fornærmet over at jeg selv skal betale en del af tandlæge-regningen, for selvfølgelig skal jeg da det..der skal bare være måde med tingene
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 01:17   #27
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
men hvis du snakkerm ed din sagsbehanler på komunen mon så ikke i kan fidne en løsning.jeg er kun enigm ed dig fatter heller ikke hvorfor lån osv ikke kommerm ed i beregningen selv ikke telefon tager de ikke med og internet nej nej men alt forgår da pr mail osv osv osv og ingen telefon ingen kontankt til dem men prøv at snakke med dem kan ikkep asse i ikkek an fidne en løsning vi kan kun håbe
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 11:21   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er kun det abselut mest nødvendige der merregnes men kan jo vælge net. tlf. tvpakker. fra almenlige lån kunne man nok også ha valgt anderledes i sin tid da de blev optaget.Man kan jo godt leve uden, smertestilende og blodtryksmilicin det kan også undværes det er ikk livs nødvendigt efter deres beregninger...og er der råd til lidt "luksus" kan man jo selv vælge ,evt lade tænderne selv falde ud,mens man æder nogle flere smertestildene ,de skal jo ikk tykkes
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 12:12   #29
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
superkok.
Efter lidt mailen frem og tilbage skal jeg komme med dokumentation på sønnikes transportudgift...så kigger de på det.
Fatter som c.l.e.o. heller ikke at f.eks medicin og tlf ikke medtages, især da det meste kommunikation forventes at gå via pc eller telefon idag.
Men anyway..glæder mig godt nok til at få ordnet bisserne
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 21:07   #30
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Fatter som c.l.e.o. heller ikke at f.eks medicin og tlf ikke medtages, især da det meste kommunikation forventes at gå via pc eller telefon idag.
De gange jeg har søgt om hjælp til tandlægeregninger har de accepteret telefonabonnementet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Her er de 39 sjælne sygdomme som giver loft over tandlæge regning. Indiansummer Alt det andet 52 30-12-2012 17:38
afslag på hjælp til tandlæge regning..råd søges Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-09-2011 16:14
Betaling af tandlæge- Kommunen eller mig? FrkSilverfox Dit og Dat 22 01-09-2011 13:46
Gladsaxe: Ingen regning! buster Politik og Samfund 10 26-07-2011 13:41
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension