K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 00:34   #11
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Prisoverslaget er gratis ud fra det jeg har kendskab til.

Og har ej været til personlig undersøgelse hos konsulenten. Han har kun gennemgået det skrevne overslag og sendt det efterfølgende til sagsbhdl.

Og det man evt. selv skal betale fuld ud. Er diff. ml. det givne overslagspris og det komm. bevilger.

Eks. Overslagspris: Kr. 7.800,-

Komm. tilskud....... " . 5.200,- Som overføres til bankkonto = Nem konto
Egenbetaling........ " . 2.600,-

Når så du får tandlægeregningen skal den sendes til sagsbhdl. og du får så tilsendt en endelig skrivelse om bevilget tilskud der indsættes på din nemkonto. Og du skal så betale hele tandlægeregningen på de 7.800,- (Den endelige regning kan evt. være højere eller lavere end det nævnte i overslag.)
Sådan var mit forløb da jeg søgte.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 07:59   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Trold ????

Min veninde har lige været nede og få overslag også , 500 kr koster det ...

Jeg har så ringet til tandlægen for at høre ad ... 500 kr fik jeg at vide ..
Det var dog sa...., det har jeg aldrig oplevet, og jeg har fået lavet mange prisoverslag hos min tandlæge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 08:14   #13
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
er det lige meget om man er medlem af Danmark eller ej ?
jeg er nemlig desværre ikke medlem

og tak for alle jeres svar. Jeg ringer til tandlægen snarest og får en tid for at se hvad der skal laves.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 08:50   #14
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
det var dog som " en fløjtende tand ",jeg har bestemt heller aldrig hørt,at man skal betale for et pris overslag hos sin tandlæge,han må da have fået tandlægeboret galt i halsen.

jeg selv fik i 2005, 2 stiftænder som kostede en bondegård ( 38,000 kr) jeg var på kontant hjælp,fik pris over slag hos tandlægen,det var gratis,hentede et skema til enkeltydelsen,udfyldte det,med mega mange oplysninger,samt pris overslag fra tandlægen.samt jeg i min forsikring,havde en klausul,ang. akutte skader,så de gik ind og hjalp med betalingen også,jeg selv skulle betale 6000 kr,- som jeg ikke havde mulighed for,men der hjalp kommunen,pga den enkeltydelse som jeg søgte.man kan altid søge en enkelt ydelse,det er ikke sikkert det bliver godkendt til et ja,men så har man søgt,nu hvor jeg er på FP,kan jeg også søge enkeltydelser,til ex. briller.

og forresten synes jeg,at tandlæger i danmark,er mere end dyre med deres priser,det er mere end uhørt.

Sidst redigeret af anetta; 17-11-2009 kl. 10:11.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 11:15   #15
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg har også søgt om økonomisk hjælp til tandlæge, og måtte omkring 4 før jeg fandt en, der ville lave et overslag uden beregning.
Så ikke alle gør det uden
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 12:22   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja og jeg har lige snakket med min veninde hvis datter der er på su også har fået lavet et overslag og hun skulle også betale godt nok 350 kr men alligevel ..

Nu vil jeg sq da ringe rundt til tandlæger og høre dem ad..

nogen har jo knald i låget vi har feks en lige over på den anden side af vejen han vil slet ikke lave et overslag for han gider ikke det arbejde for kommunen .. så er det noget med kommunen så drop det ....
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 17:18   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg tror at har man en tandlæge man kommer hos et par gange om året så laver de bare et over slag, hvor de lægger på i prisen hvad de syntes de skal have for at skrive overslaget ,det tager jo også tid og tid er jo penge,jeg er selv igang med en ansøgning til tænder,der jo også nogle er bare vil sjoppe rundt for at få en lav pris ,hvis det var gratis at få et tilbud på arbejdet .

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 17-11-2009 kl. 17:23.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 23:41   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg må også indrømme at jeg aldrig har undret mig, troede det var noget alle gjorde netop pga tiden... men 500 syntes jeg er meget dyrt , nogen vil ikke kunne finde de penge til at få lavet overslaget
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 23:47   #19
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg havde en enkelt gang været hos tandlægen 3 juledag, af nød, den eneste i kommunen der havde tid, jeg havde tabt en plompe, efter et par år skulle jeg så have alle min tænder skiftet ud og valgte så at kontakte den samme tandlæge fik et pris over slag ( gratis) efter følgene til den kummunale tand plege, for at berigtige min tandlæges overslag, tandlægen sendte den endelig regning til kommunen, som betaltew direkte til tandlægen, jeg har aldrig set regningen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 00:05   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dejligt
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Her er de 39 sjælne sygdomme som giver loft over tandlæge regning. Indiansummer Alt det andet 52 30-12-2012 17:38
afslag på hjælp til tandlæge regning..råd søges Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-09-2011 16:14
Betaling af tandlæge- Kommunen eller mig? FrkSilverfox Dit og Dat 22 01-09-2011 13:46
Gladsaxe: Ingen regning! buster Politik og Samfund 10 26-07-2011 13:41
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension