K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2009, 08:54   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
betaling af tandlæge regning

Jeg er på kontanthjælp og har nu et spørgsmål, om hvis jeg får en stor tandlæge regning, kan jeg så bede kommunen om hjælp til at betale ?

Jeg kunne få ekstra kontanthjælp i 6 måneder fordi vi har ekstra høje boligudgifter, men det valgte jeg nej til, da jeg ikke ønskede at skylde kommunen nogen penge.
Så de ved jo godt, jeg har høje udgifter (er ikke gift, kun samlevende).

Og hvordan søger man om sådan noget ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 09:09   #2
MCG79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
MCG79 er ny på vejen
ja du kan søge om tandlægehjælp ved kommunen...gå derned og sige at du gerne vil søge om det..så får du nogle papirer du skal udfylde og aflevere.
MCG79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 09:18   #3
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej Marolle

Allerførst vil jeg gerne spørge dig, om den ekstra kontanthjælp du blev tilbudt i 6 måneder var mod tilbagebetaling? For hvis det ikke er det, ville det pga dine høje boligudgifter næsten være fjollet ikke at tage imod - det er bare min mening..

Ang. din tandlægeregning er det sådan at du kan søge om hjælp til enkeltudgifter - det er et skema du kan få på kommunen, som du kan tage med til din tandlæge. Din tandlæge skal så lave et samlet prisoverslag på det der skal ordnes - husk endelig at du skal søge inden, for det er kun akutte ting, som man kan søge til efterfølgende og selv i de tilfælde er det svært at få hjælp. Derefter er der en masse andre ting på skemaet du selv skal udfylde og du kommer til at skulle dokumentere alle dine udgifter igen i forbindelse med denne ansøgning. Så tager det noget tid for at behandle din ansøgning og først når og hvis de giver grønt lys, kan du få lavet de ting hos tandlægen.

pøj-pøj med det
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 09:39   #4
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
ok så jeg skal faktisk kontakte kommunen før jeg går ned til tandlægen ? jeg har nemlig mistanke til et hul (eller flere )

hjælp til høje boligudgifter skulle betales tilbage ja, så det var derfor jeg sagde nej
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 10:18   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
ok så jeg skal faktisk kontakte kommunen før jeg går ned til tandlægen ? jeg har nemlig mistanke til et hul (eller flere )
Både og.

Eftersom du ikke ved hvor meget der skal laves og hvad det vil koste, så er du jo nødt til at gå til tandlægen først, fortæl ham som det er, at du har en mistanke om at det bliver en dyr omgang, og at han i så fald skal lave et prisoverslag på det der skal laves.

Og går du på kommunen og beder om et skema til at søge om hjælp til enkeltydelse, hvis det altså er nødvendigt .

Men der er altså en risiko for, at de giver afslag på hjælp til de der almindelige ting som f.eks. huller, da det er noget man forventes at spare op til.

Men jeg synes da helt klart du skal prøve.

Og det er helt korrekt, at man som hovedregel skal søge før arbejdet sættes igang, men jeg har et par gange oplevet, at have tandpine en helt weekend, og så er det første jeg gør mandag morgen altså, at kontakte min tandlæge og få sat noget behandling igang.
De gange det er sket har kommunen givet afslag i første omgang, netop fordi man skal søge om hjælpen først, men efter at have anket er de gået igennem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 11:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kender flere der har fået at vide at kommunen slet ikke kan tage stilling til noget før der er et prisoverslag og det er en selv der skal betale det ...

Så set i lyset af det og af smerter osv så ville jeg nok også drøne til tandlægen og få overslaget og så kommunen .. så går det også lidt hurtigere
  Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 12:19   #7
ema
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
ema er ny på vejen
jeg har et spørgsmål.ang tandlægen.jeg er 61 år og kommet på kontanthjælp,pga gigt.det vil jeg skrive om senere,men er gift,kontanthjælpen blir jo modregnet min mands indtægt,og så spørgsmålet,kan han også få hjælp til tandlægeregning,jeg har meget parantose,og gik reglmæssig til tandlæge,da jeg var rig,for 7 mdr siden.
ema er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 13:36   #8
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Jeg som er Folkepensionist søgte til ny krone og fik det bevilget efter indsendelse af skema og overslagspris.

Komm. udregner så ud fra givne indkomst/udgift oplysninger om hvad man har til rådighed og hvad de kan dække af evt. tandlægeudg. Når tandlægekonsulenten har gennemgået overslaget. Efter end behandling hos tandlægen skal man så sende den endelige regning til komm. og du får besked om beløb de betaler og hvad du evt. selv skal betale.

Så ansøg endeligt uanset hvad du er på af overførselsindkomst.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 23:11   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg kender flere der har fået at vide at kommunen slet ikke kan tage stilling til noget før der er et prisoverslag og det er en selv der skal betale det ...
Jeg har aldrig oplevet at skulle betale for et prisoverslag hos tandlægen.

Forresten, hvis kommunen vil have deres tandlægekonsulent til at vurdere, om det nu også er nødvendigt at få arbejdet udført, og i den forbindelse vil have dig til undersøgelse hos tandlægekonsulenten, så er det ikke lovligt.
Hvis tandlægekonsulenten har kigget på dine tænder, er han efterfølgende inhabil hvis han udtaler sig om hvorvidt behandlingen er nødvendig eller ej.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 00:23   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold ????

Min veninde har lige været nede og få overslag også , 500 kr koster det ...

Jeg har så ringet til tandlægen for at høre ad ... 500 kr fik jeg at vide ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Her er de 39 sjælne sygdomme som giver loft over tandlæge regning. Indiansummer Alt det andet 52 30-12-2012 17:38
afslag på hjælp til tandlæge regning..råd søges Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-09-2011 16:14
Betaling af tandlæge- Kommunen eller mig? FrkSilverfox Dit og Dat 22 01-09-2011 13:46
Gladsaxe: Ingen regning! buster Politik og Samfund 10 26-07-2011 13:41
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension