K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 23:24   #11
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Håber der er nogen, der kan svare på overnstående indlæg!

Har lige et par spørgsmål mere;

Kan I komme med eksempler på jeres skånehensyn? og oplever I også, at de ikke bliver taget alvorligt?

Er der nogen, der har fået lavet en funktionsbeskrivelse i jeres praktik og hvem laver den en terapeut??

KH frk.lykke
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 23:31   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Svare lige meget kort her migræne har ringet den er på vej men ja jeg har fået lavet en funktions beskrivelse mens jeg var i arbejdsprøvning den blev lavet af en fysioterapeut ..

Prøver dit tidligere indlæg i morgen hvis ikke andre har svaret ..
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 16:29   #13
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
det ser det ikke ud til, så du må meget gerne komme med dine guldkorn Heidi
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 16:54   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frk.lykke Se meddelelser
det ser det ikke ud til, så du må meget gerne komme med dine guldkorn Heidi

Frk.lykke, jeg svarer gerne. Heidien er herinde meget og hjælper mange, så hun skal lige have lov at slappe lidt af.

Ifølge dit sidste indlæg i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=10381&page=7 ser det ud til, at det vil gå fremad, når du jo har haft møde med nogen fra socialforvaltningen.
Synes du skal se fremad og se, hvad der sker.
Har du nogensinde fået lavet en ressourceprofil? Det er deri, hvor sagsbehandleren kan beskrive skånehensyn. Det kommer jo an på, hvad man fejler, så skånehensyn skrives ind. Man kan ikke bare sammenligne med andre. Det er meget individuelt.
Mange kommer netop i arbejdsprøvning for at finde ud af, hvilke skånehensyn der er osv... Og det er også her, man får vurderet éns arbejdsevne.
Så det kommer helt an på, hvad du fejler, om det er varigt nedsat, og om det er så nedsat, at du skal have skånehensyn i dit fremtidige arbejde.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 21:38   #15
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Tak for dit svar Curls og selvfølgelig kan Heidi ikke svare på alle tråde. Det er fuldt forståeligt!

Det er 2,5 år siden jeg fik lavet min ressourceprofil og den er løbende blevet revurderet. Problemet er at den nedværdigende leder for specialafd. mener at mine skånehensyn kan opfyldes ved fabriksarbejde også, hvilket jeg og min læge er helt uforstående overfor

Samtidig bliver jeg gal over hendes udtaleleser omkring mine fysiske skader idet hun mener, at det må være fordi jeg har en depression og skal tage min sammen.......... Jeg har ikke en depression (er undersøgt) og en godkendt arbejdsskade finder man sgu da ikke lige på

Jeg bliver bare så ked af det og gal over, jeg skal finde mig i sådan en inkompetent leder som IKKE er læge, sidder og siger sådan noget......

Jeg har været i en arb-prøvning i 10 uger hvor jeg kæmpede for at holde til 3 timer dagligt- Nu mener de så jeg sagtens kan starte en arb.prøvning fra 8-15 fra dag 1 af

Hvem tænker du fra socialforvaltningen, jeg ellers sku have møde med?
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 04:24   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
selvom det kan være svært...så hjælper det ikke at blive sur og gal....

Hvis du kigger dig omkring herinde...så vil du finde ud af at det er ganske normalt at de taler til dig som de gør....også endda forslår de ting de gør...

Det er helt normalt...du er ikke alene...

Det ville hjælpe dig hvis du i stedet for tænker nøje over hvad de siger og forslår dig...

Stil så de rigtige spørgsmål til dem ang de ting...og gør det på skrift...

Så skal du bare se...at de ikke er så "grove" når de skal svare for sig på skrift...

Husk på at de ikke har dine smerter osv...og nogle gange udtaler derefter...

Ikke at det gør det til rigtigt...men det er deres job i gøre alt hvad der står i deres magt for at få dig i job...

Nu har mange af os været herinde meget længe og hørt på rigtig mange forklaringer på hvad de gør på diverse kommuner...og din historie passer ganske fint her...

Du skal så...hvis du kan....få dig selv til at have en anden tilgang til det de gør...
Det er ikke personligt....det er ikke på grund af dig...

Alle bliver presset for at få folk i job og væk fra offentlige forsørgelser...

Hvis en sagsbehandler siger ting som egentlig burde komme fra en læge...så spørg ind til hende og hvad hendes uddannelse er....

Spørg hende skriftlig om hun stadig mener sådan og sådan....snak evt med din egen læge om det..

Jeg vil næsten vædde med dig om at de ting hvor du synes de er grove...det er ting som sker mundtligt...sådan er det ihvertfald i de fleste tilfælde...

Optag dem...så du har de ting de siger...de gange hvor man er nødt til at mødes med dem...

Sæt dig ind i hvad en lægekonsulent må og ikke må...

Skrivelse med orientering om lægekonsulenters opgaver i pensionssager 1998

Skrivelse med orientering om lægers rolle i sager om førtidspension 2003

Kommunen vil hurtigt finde ud af at de ikke sådan lige kan rende omkring hjørner med dig...hvis du gør tingene på en anden måde...

Husk at alle klager over sagsbehandlere skal stilles til din borgmester og til hele kommunalbestyrelsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dårligt møde med kommunen - hjælp ønskes Gekko Alt det andet 24 21-07-2013 23:07
Hjælp ønskes! Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-04-2011 11:36
Hjælp ønskes til anke Nucca Spørgsmål ang fleksjob 3 14-06-2010 16:42
Hjælp ønskes Suncil Dit og Dat 5 25-06-2009 16:13
hjælp ønskes buster Dit og Dat 2 18-06-2008 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension