K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2010, 18:28   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
i min sag på det psykiske lavede en psykolog alt forarbjdet mens jeg var indlagt
cirka 22 timer med samtale og test
men det er en psykiater som har skrevet mine diagnoser og følger min behandling i form af medicin
det er helt nyt for mig med det psykisk , men føler i hvertfald det er den rigtig måde
det er også min psykiater som har skrevet til kommuen vedrørende status
Det er sådan, det skal gøres :-)

Det virker også som om det er et ret omfatende og omhygeligt arbejde, der er gjort, så jeg forventer egentlig, at konklusionen vil gøre gavn i din sag.

Omvendt er det uhyggeligt, så mange ressourcer der skal spildes på sociale udredningssager ... de penge kunne givet anvendes på anden vis til bedre gavn for borgeren
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 19:18   #12
truckertina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: 2000
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
truckertina er ny på vejen
kommunen har kun hentet oplysninger fra to samtale med en psykolog som var ansat ude på det sted hvor jeg var i arbejsprøvning. Og det var kun i forbindelse med at min tilstand blev forværret men jeg var der.

Jeg får behandling hos en psykiater som har fulgt mig i 5 år med en pause på ca. 2 år hvor jeg har været indlagt og placeret på et bosted. Hun har givet mig en henvisning til Klinik for Affektive Lidelser på riget. Som kommunen selv har prøvet at henvise mig til (uden held).
Mine diagnoser stammer fra de gange jeg har været indlagt.

Jeg syntes selv at jeg har noget at komme efter, da kommunen burde have vuderet mig som lovet og ikke bare sende en på kh uden svar. Ja de burde prøve at hjælpe folk noget mere og ikke bare smide dem i skraldespanden ( kontanthjælp)
truckertina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 01:11   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad med den begrundelse de selv har lavet for at forlænge 2x52 uger?
Kan man bare afbryde dette?

Hvis de pludselig ikke mener at du kan vende tilbage til ordinært arbejde, skal de da forlænge ved stk 4; afklaring til fleks eller pension?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 11:32   #14
truckertina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: 2000
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
truckertina er ny på vejen
hej..

Ja det ser sådan ud, men såvidt jeg har forstået burde der forlægge en form for afklaring inden de stopper sp. Men det har de ikke i mit tilfælde...
Der har de skrevet under §27, nr. 4:
Det er ikke på nuværende tidspunkt dokumenteret, at du ikke kan arbejde på ordinære vilkår.
truckertina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 11:58   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af truckertina Se meddelelser
kommunen har kun hentet oplysninger fra to samtale med en psykolog som var ansat ude på det sted hvor jeg var i arbejsprøvning. Og det var kun i forbindelse med at min tilstand blev forværret men jeg var der.

Jeg får behandling hos en psykiater som har fulgt mig i 5 år med en pause på ca. 2 år hvor jeg har været indlagt og placeret på et bosted. Hun har givet mig en henvisning til Klinik for Affektive Lidelser på riget. Som kommunen selv har prøvet at henvise mig til (uden held).
Mine diagnoser stammer fra de gange jeg har været indlagt.

Jeg syntes selv at jeg har noget at komme efter, da kommunen burde have vuderet mig som lovet og ikke bare sende en på kh uden svar. Ja de burde prøve at hjælpe folk noget mere og ikke bare smide dem i skraldespanden ( kontanthjælp)
Det kunne evt være en ide at indhente aktindsigt ved din pyskiater og vedlægge dem din sag (du sender dem til kommunen og beder om at få lagt dem ind i din sag ) på den måde kan de ikke senere hævde at de ikke vidste det ...

Og du har ret jeg vil også mene at de mangler at kigge på §27 stk 4 det lyder dumt at de kan stoppe dine sygedagpenge fordi de ikke ved om de du kan komme tilbage på det ordinære marked og samtidig så ikke behandler en § 27 stk 4

de glider let og elegant hen over at de to jo i og for sig supplere hinanden ...

Problemet med § 27 stk 4 kan være at der jo står ..
Citat:
den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Det er ikke bestemt at du ikke kan vende tilbage til det ordinære marked endnu ... men det er heller ikke bestemt at du kan så for mig at se så burde de jo bare forlænge og se at få dig afklaret ...

Jeg ville heller ikke godtage en psykolog erklæring fra en de har købt .. slet ikke når du har et mange årigt forløb ved en psykiater .. hvad siger din psykiater til det ...
  Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 12:27   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis de fratager forlængelsen om at du skal kunne vende tilbage til ordinært arbejde indenfor 2x52 uger, hvordan kan de så postulere, at de ikke ved det?
Altså under stk 4?

Brug deres forklaring modsat, mod dem selv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 22:13   #17
truckertina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Lokation: 2000
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
truckertina er ny på vejen
Jeg er helt tabt over min sag, men det hjælper virkeligt med alle jeres kommentarer.

Min psykiater kan heller ikke forstå det, men det er ikke første gang hun støder på patienter der bliver behandlet skidt af kommunen. Hun vil hjælpe mig så godt hun nu kan. jeg vil også få hjælp fra riget (center for affektive lidelser). De har en socialrådgiver som har kontaktet mig i dag, så håber hun kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan en kommune kan komme afsted med det (eller prøve)...

Men 1000 TAK for alle de gode råd, dem vil jeg prøve at bruge..
truckertina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indhente nye lægelige oplysninger??? Sommerfugl77 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2013 07:31
Hjælp hvad gør jeg nu???? Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-03-2013 16:58
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
hjælp til oplysninger for inkaso afdrag maja-bell Alt det andet 31 03-09-2010 15:40
misvisende og manglende oplysninger i journal hvad gør jeg? diddah Alt det andet 15 25-06-2010 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension