K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 20:42   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lægen bestemmer ikke om du skal have pension, det gør kommunen, og de gør det på baggrund af din arbejdsevne, derfor skal du i en arbejdsprøvning.

I arb.prøvningen er det meget vigtigt, at du møder op hver eneste dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, da de ellers ikke kan vurdere din arb.evne.
Men det er også vigtigt, at du siger fra når du ikke kan klare mere.

Mød op og gå så hjem når du ikke kan klare mere.

Det er også vigtigt, at du skriver dagbog, når du er i arb.prøvning, både over arb.tid og fritid. Dagbogen er din dokumentation for hvordan dit liv hænger sammen.

Se f.eks. her vedr. dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og her kan du læse hvordan de skal vurdere din arbejdsevne, den bør du ofre noget tid på, at læse:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:42   #12
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Bare du møder op, så må du gå igen når du ikke kan holde til mere. Det beviser jo at du ikke kan, de har brug for mere end dit ord for det.

Når lægen ikke har skrevet, at du ikke må arbejdsprøves, så har SB vist ikke andet valg.

Min søster startede på REVA i sidste uge, og efter 2 timer måtte hun gå hjem, hun skulle være gået 1 time før, men kæmpede for at holde ud, med det resultat at hun ikke kom de næste par dage.

Med leddegigt og fibro nytter det ikke noget, at hun skal sidde og lave de samme gentagne bevægelser i flere timer. Hun skulle komme 2 skruer og 2 ravpluks i en lille pose, det kan hendes gigt slet ikke holde til.
Jeg må holde ud....og bevise at jeg ikke kan, ved udemærket godt at de ikke tror på hvad man siger....smerter kan man jo ikke bevise man har.....jeg har også fibro.....og andre diagnoser.

Stakkels din søs.....hun er også slemt medtaget.... jeg ved hvordan det er, men det hjælper hende jo ikke.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:46   #13
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lægen bestemmer ikke om du skal have pension, det gør kommunen, og de gør det på baggrund af din arbejdsevne, derfor skal du i en arbejdsprøvning.

I arb.prøvningen er det meget vigtigt, at du møder op hver eneste dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, da de ellers ikke kan vurdere din arb.evne.
Men det er også vigtigt, at du siger fra når du ikke kan klare mere.

Mød op og gå så hjem når du ikke kan klare mere.

Det er også vigtigt, at du skriver dagbog, når du er i arb.prøvning, både over arb.tid og fritid. Dagbogen er din dokumentation for hvordan dit liv hænger sammen.

Se f.eks. her vedr. dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og her kan du læse hvordan de skal vurdere din arbejdsevne, den bør du ofre noget tid på, at læse:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Nej det gør han vel ikke, men stod det til ham så blev det sådan......jeg har en fantastisk læge.
Tak for råddene.....de er guld værd.... jeg kender ikke til hvordan sådan en arbejdsprøvning foregår....så dejligt at du deler din viden.....tusind tak....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:52   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
Nej det gør han vel ikke, men stod det til ham så blev det sådan......jeg har en fantastisk læge.
Tak for råddene.....de er guld værd.... jeg kender ikke til hvordan sådan en arbejdsprøvning foregår....så dejligt at du deler din viden.....tusind tak....
Og jeg ved det af bitter erfaring.

For de fleste er det sværeste, at gå hen til chefen/kontaktpersonen og sige, at man har det så skidt, at man er nødt til at gå hjem.
Men gør man det ikke, så ser det jo ud som om, at man kan klare mere end man reelt kan, og den går jo ikke.

Det er vigtigt, at arb.prøvningen giver et reelt billede af din formåen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:14   #15
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og jeg ved det af bitter erfaring.

For de fleste er det sværeste, at gå hen til chefen/kontaktpersonen og sige, at man har det så skidt, at man er nødt til at gå hjem.
Men gør man det ikke, så ser det jo ud som om, at man kan klare mere end man reelt kan, og den går jo ikke.

Det er vigtigt, at arb.prøvningen giver et reelt billede af din formåen.
Ja sådan vil jeg helt sikkert også ha' det, men jeg gør det, for min egen skyld, men jeg har meget svært ved at sige fra.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:23   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
Ja sådan vil jeg helt sikkert også ha' det, men jeg gør det, for min egen skyld, men jeg har meget svært ved at sige fra.
De dage hvor du synes det er svært, at sige fra, skal du minde dig selv om, at hvis du ikke siger fra kommer det til at se ud som om, at ud kan klare mere end du reelt kan, og så bliver din mulighed for pension meget mindre.

Og husk, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare, du skal "kun" vise hvor meget du kan klare at arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:31   #17
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
De dage hvor du synes det er svært, at sige fra, skal du minde dig selv om, at hvis du ikke siger fra kommer det til at se ud som om, at ud kan klare mere end du reelt kan, og så bliver din mulighed for pension meget mindre.

Og husk, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare, du skal "kun" vise hvor meget du kan klare at arbejde.
Det skal jeg nok gøre.....tak fordi du minder mig om det.....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:33   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og husk, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare, du skal "kun" vise hvor meget du kan klare at arbejde.
Og der skal du helst stoppe inden du mærker at det kommer til at gøre ondt, for det ved du jo nok hvornår det gør.

I min arbejdsprøvning kørte jeg flere gange ud over "rampen", for det er fedt at være der når man endelig er kommet afsted, pludselig er man en del af fællesskabet og man kan jo godt....

Det er så lige indtil man ligger på sofaen derhjemme eller kører hjem i gråd af smerte, så stop mens det går godt og lad være med at trække den for bare at klare en hel time eller to. Det lyder jo ikke af meget for de "normale", men det er max for os.

Jeg tror at et reva center er rigtigt godt at blive afprøvet på, men husk stadig at være opmærksom på dine egne signaler, vi er alle forskellige.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:04   #19
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Og der skal du helst stoppe inden du mærker at det kommer til at gøre ondt, for det ved du jo nok hvornår det gør.

I min arbejdsprøvning kørte jeg flere gange ud over "rampen", for det er fedt at være der når man endelig er kommet afsted, pludselig er man en del af fællesskabet og man kan jo godt....

Det er så lige indtil man ligger på sofaen derhjemme eller kører hjem i gråd af smerte, så stop mens det går godt og lad være med at trække den for bare at klare en hel time eller to. Det lyder jo ikke af meget for de "normale", men det er max for os.

Jeg tror at et reva center er rigtigt godt at blive afprøvet på, men husk stadig at være opmærksom på dine egne signaler, vi er alle forskellige.
For mig er det nok bare at stå op om morgenen, er stiv i hele kroppen og det varer et par timer inden jeg kan begynde at fungerer. Ikke nok med det så skal jeg gå 45 minutter ud på REVA centret.....og så har jeg allerede brugt den energi jeg har for resten af dagen. Nå ja og så skal jeg også lige gå 45 minutter hjem igen, så kan jeg gå i seng når jeg kommer hjem...... Det bliver noget så hårdt.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:12   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
For mig er det nok bare at stå op om morgenen, er stiv i hele kroppen og det varer et par timer inden jeg kan begynde at fungerer. Ikke nok med det så skal jeg gå 45 minutter ud på REVA centret.....og så har jeg allerede brugt den energi jeg har for resten af dagen. Nå ja og så skal jeg også lige gå 45 minutter hjem igen, så kan jeg gå i seng når jeg kommer hjem...... Det bliver noget så hårdt.
Hej Bertha65,

Skal du gå derud ? Hvad med en taxa, det kan jo være et skånehensyn begge veje ? At du kan tage afsted er en vigtig sejr, tag så hjem når du føler nok er nok.

I starten vil du måske opleve at du har trukket den for meget og at du lige skal vende dig til det hele. Lad være med at tælle timer til et fleksjob eller lign, men prøv hvad du kan også bare at have intentioner om at møde op og gøre det er fint nok.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op.... Måne Din historie 5 24-03-2011 09:05
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hva hulen skal jeg stille op? Linedk De Unge 4 14-02-2010 19:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension