K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2008, 17:28   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Tror Hejdien og Zuza (og en masse andre!) ved hvordan denne her skal kringles.
Egne kommentarer SKAL indføres i ressourceprofilen, OGSÅ dagbog.

Så jo, sagsbehandleren tager fejl.

Det er også ifølge retssikkerhedsloven.... Borgeren SKAL høres.

HVIS sagsbehandleren mener noget andet end borgeren, skal sagsbehandleren BEGRUNDE det i ressourceprofilen.

Så stå FAST på, at dagbogen SKAL indføres i ressourceprofilen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2008, 17:34   #12
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Min Læge

Min Læge har jo også været med på banen, der fik de en smører uden lige, fordi han syntes de er fuldstændig vanvittige, han fik sat dem ind i, hvor slemt det står til med mig, men det kan de åbentbart ikke bruge til noget, jeg skal slæbes hele vejen igennem møllen uanset hvor dårligt jeg har det og nu er det ikke kun fysisk jeg har det dårligt men så sandelig også psykisk pga. alt dette, magter ikke og forsvarer mig hele tiden, det tærer sådan på det hele.

Men når alt dette engang er overstået, vil min søn hjælpe mig med og skrive om hele forløbet og så vil jeg kontakte medierne, ingen ved hvor dårligt syge bliver behandlet, før man selv har prøvet det...

fra kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2008, 17:38   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...og så må man heller aldrig glemme, at hvis man selv glemmer at tale, så gør sagsbehandleren det RET OFTE for én!
Hvis man sidder og 'ved ikke rigtigt' jamen så er de der med det samme, og inden man får set sig om, så er man sendt ud i et eller andet som man egentlig slet ikke har følelserne med i (synes jeg kender det fra mig selv). Det er vigtigt man FRA START får sagt fra overfor sagsbehandleren - jeg ved godt det er svært, men det er den eneste måde man bliver hørt på.

Min sagsbehandler var også ude i arbejdsprøvning og REVA center, og var nærmest døv når jeg sagde at jeg hverken ville eller kunne, men hun blev da klogere (takket være læge og psykiater).
Samtidig gjorde jeg hende også klart at hun var den hovedansvarlige, og at der ville blive rettet henvendelse dirkete til hende, hvis jeg pga nyttesløs arbejdsprøvning fik udviklet endnu psykose med hallucinationer pga et pres jeg ikke havde en jordisk chance for at kunne tackle. Den brød hun sig heller ikke helt om.

Med andre ord, så går det mig rigtig godt når jeg stiller mig på bagbenene, når jeg bliver kritisk, når jeg melder fra, når jeg nægter (selvfølgelig med gode argumenter!). Men alle de gange hvor jeg bare har siddet og nikket ja med hovedet, selvom jeg udmærket godt vidste at det blev min ungergang, har givet bagslag. Det føles fedt at være tro mod sig selv, uanset hvor upopulær det end gør mig hos sagsbehandleren. Efter 20 år på kontanthjælp har jeg fået nok! De kan ikke true mig mere, det er sgu som en velsignelse, og det bedste ved det hele er, at ALLE kan lære det! Alle kan lære at blive direktøren i sit eget liv, og skære igennem og ikke bare acceptere alle deres vanvittige tilbud. Og bliver man nødt til at acceptere nogle af dem, jamen så har man lov og ret til at opstille sine egne krav og retningslinjer, så forsøget bliver udholdeligt...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2008, 17:43   #14
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Min Læge...

Min Læge har jo også været med på banen, der fik de en smører uden lige, fordi han syntes de er fuldstændig vanvittige, han fik sat dem ind i, hvor slemt det står til med mig, men det kan de åbentbart ikke bruge til noget, jeg skal slæbes hele vejen igennem møllen uanset hvor dårligt jeg har det og nu er det ikke kun fysisk jeg har det dårligt, men så sandelig også psykisk pga. alt dettem magter ikke og forsvarer mig hele tiden, det tærer sådan på det hele.

Men når alt dette engang er overstået, vil min søn hjælpe mig med og skrive om hele forløbet og så vil jeg kontakte medierne, for ingen ved hvor dårligt syge bliver behandlet, før man selv har prøvet det på sin krop...

Kram fra kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2008, 23:26   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kjersti Se meddelelser
Hej Flemmingleer

Hende der sætter mig ind i tingene hver dag, skal også kontrolere mig, hvilket hun er rigtig god til siger min jobkonsulent.. føles som en trudsel der fik jeg og vide da hun spurgte mig første dag, hvad jeg fejlede, at jeg bare skulle tænke positivt og ikke komme og fortælle hende, hvor skidt jeg havde det når det går galt.. fatter ikke en pind af hvad de har gang i..

Hilsen Kjersti
Jeg formoder at det så¨er hende der kontrollere dig og som giver besked videre til jobkonsulenten om hvordan det går også er hende der siger til dig at du bare skal sige at det går godt ....

Men nej du skal ikke bare sige at det går godt, næste gang du har det af h til så sig det til hende, sig evt , nu er jeg nød til at gå hjem jeg magter ikke det her og kontakt derefter din læge...

siger hun at du skal tænke positivt og gode tanker, så sig til hende at det her er en arbejds prøvning som skal danne et billede af hvordan det går med dig og hvor meget du magter, og at hvis du bare siger til hende at det går godt så tegner du ikke et rigtigt billede af din situation og dermed straffer det sig selv og dig i sidste ende....

Jobkonsulenter er gode til at få alt til at lyde som en trussel , det skal du hoppe op og falde ned på , den du allerførst skal lytte til er dig selv og din krop og dernæst er det din læge....

ikke en ikke faglært person der mener at happy tanker er løsningen på det hele....

og genoptag så din jobdagbog med alle de relevante detaljer, hvis din ressourceprofil ikke er opdateret så bed om at den bliver det....

og sørg for at få din tilstand i arbejds prøvning med.....

den person der holder dig under opsyn og skal rapportere videre til kommunen er en person som skal være objektiv og det lyder som om det kniber i dit tilfælde ...


Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig ned og skrive et kort brev til min sagsbehandler (ikke jobkonsulent ) fortæl hvordan det foregår på din arbejds prøvning , fortæl at du er ved at bryde sammen under presset og fortæl at du er blevet bedt om ikke at fortælle hvordan du har det men at tænke positivt ....

Skriv dernæst at du ikke kan forstå hvordan det kan tegne et retmæssig billede af dit helbred og bed så til sidst om at få lagt det du skriver ind i din sag til senere brug ..

0g bed samtidig om aktindsigt hvis ikke du har fået det sådan at du kan se hvad der er skrevet ned om dig på nuværende tidspunkt...
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 00:23   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hold da op. man bliver chokeret over hvordan man behandler os syge ude i det "virkelige" liv. Tror de dog at det er særlig fedt at leve af ingen penge., og allerværst ikke at kunne være noget for sine børn, på lige fod med de raske forældre..
jeg kan kun anbefale at du går hjem lige straks du får forværret dine smerter.
Jeg kæmpede mig igennem flere timer end jeg burde, både fordi det var hyggeligt, når man ser bort fra smerter og træthed. og fordi jeg er så forbandet pligtopfyldende. min jobkonsulent valgte at skrive jeg havde været i arbejdsprøvning i 30 timer, men jeg fik hende til at nesætte det til højst 24 timer. det faktiske antal er nok lidt mindre, men det har jeg timeseder over. dem gad de bare ikke kigge på.. og min sagsbehandler har så valgt at hænge sig i de 24-30 timer og siger dermed at jeg er rask og bare skal melde mig i min akasse, og arbejde på alm. vilkår.
hvis jeg kunne det, var jeg nok suset af sted noget før..
så bliv ikke for længe hver dag. gå heller ½ time før end det bliver rigtigt slemt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 09:04   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis sagsbehandler eller lign. giver ordre om, at I ikke må udtale/skrive om de besværligheder I får ved arbejdsprøvning.

SÅ, Be om at få det skriftlig!
Det skal nok forhindre flere af den slags ulovlige begrænsinger i forhold til ytringsfrihed.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 10:39   #18
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Skala fra 1 til 5 for arbejdsprøvning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kjersti Se meddelelser
Hej Flemmingleer

Hende der sætter mig ind i tingene hver dag, skal også kontrolere mig, hvilket hun er rigtig god til siger min jobkonsulent.. føles som en trudsel der fik jeg og vide da hun spurgte mig første dag, hvad jeg fejlede, at jeg bare skulle tænke positivt og ikke komme og fortælle hende, hvor skidt jeg havde det når det går galt.. fatter ikke en pind af hvad de har gang i..

Hilsen Kjersti
Kjersti,

Jeg enig med pia e larsen om, at du skal bede om at få det på skrift fra hende. Hvis du får det, så er det ulovligt og i strid med reglerne. Hvis du får det på skrift, så skal du selvfølgelig klage over det både til hendes foresatte og hende selv (Navnet på hendes chef kan du få ved at ringe til omstilingen i din kommune). Ved at klage til dem begge får du markeret, at du har lidt overskud til at stå fast på dine rettigheder. Går det helt galt med sagsbehandleren kan du skriftligt bede om at få en ny sagsbehandler som en absolut sidste udvej.

Men jeg tvivler på, at din sagsbehandler vil give dig på skrift. Men prøv alligevel.

Men selvfølgelig skal du udfylde din dagbog med dine vurdering af smerte. Du kan f.eks. lave en skala fra 1 til 5, hvor 5 er den værste kategori. Den kan du så bruge til at vurdere din dag i arbejdsprøvning. Det var lige en idé jeg fik som et redskab for dig til at få overblik over din arbejdsprøving.

Spred Glæde...trods alt :/

Flemming
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 12:18   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti er det mig der misforstår noget her , jeg har på forståelsen af at det er en ansat i den virksomhed hvor du er i arbejds prøvning skal give besked til konsulent om hvordan det går og at det er hende der er kommet med de kommentar omkring at du bare skal sige at du har det godt ....
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 21:27   #20
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Svar til Hejdien..
Ja det er sådan det hænger sammen..

Og tak til alle... for jeres gode svar
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension