K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2010, 22:55   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Talking Gode oplevelser

Nu har jeg læst med herinde i noget tid. Jeg er selv blevet sygemeldt osv.

Men det er tit dårlige historier om trælse socialrådgivere.

Er der ingen der har nogle gode historier, så man ikke skal sidde og ryste i bukserne? Der må da være nogen der forstår lidt?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 23:36   #2
AnjaSZ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
AnjaSZ er ny på vejen
Min socialrådgiver har altid været sød mod mig. Selv før min pensionsag kom hun altid til netværksmøder omkring mig ude på psykiatrien. Da min psykose-team forslå pension var hun hurtig med at søge efter §18. Jeg kan ikke huske særlig meget, men det jeg kan huske er gode ting. Du behøver ikke være nervøs tror jeg
AnjaSZ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 02:19   #3
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Jeg har også kun gode oplevelser med min sagsbehandler, og det var hende der indstillede mig til førtidspension i december. Tror det er meget forskelligt hvad man møder af sagsbehandlere.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 05:55   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg har også kun ros til overs, for de socialrådgiver jeg har haft, det er kun pensionsnævnet, og socialudvalget, jeg ikke kan rose. Min nuværende socialrådgiver, havde på vores første møde, som jeg havde 3 uger efter hun havde fået min sag, sat sig helt ind i min sag, selv om den er lang. Hun er bare super.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 07:23   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Min sagsbehandler har jeg heller ingen problemer haft med og arbejdsprøvning med anden aktør var også rigtig fin.
Men ventetiden er jeg dog helt uforstående overfor.
hvis man selv er samarbejdsvillig og åben, så er en sagsbehandler det også
så skal der nok kommen en løsning
det er min erfaring

Men held og lykke med din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 08:11   #6
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Jeg har også kun gode oplevelser med de folk,jeg har været i kontakt med

Min sag har vist kørt rimeligt smertefrit,i forhold til mange andre....det tog ca. 2år...der skete intet de første 14-15 mdr.,men så ringede jeg og spurget til sagen,så kom der skred i tingene.

Til møde ved flexteamet,til møde hos Tac Force (pensions team),lidt breve om at sagen var startet,og så mulighed for foretræde (valgte jeg fra efter samtale med dem)

Jeg bliver fp her fra den 1. april


Skal lige sige at jeg har været i flexjob i 8 år,hvor jeg selv har søgt og fået de jobs (3 stk)
Jeg er så gået ned i tid i løbet af årene ( 25t-19t-12t) De 12 kunne jeg desværre heller ikke klare.

held og lykke til alle der kæmper

Fillemusen

P.s.
Jeg har:
arbejdskade i armen
fibromyalgi på 6 år
slidgigt (fod,skulder,ryg)
astma
hybermobil
Skæv ryg

Sikkert lidt mere,men kan ikke lige huske
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 08:16   #7
JytteHolm
På vej til at lære K10
 
JytteHolms avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
JytteHolm er ny på vejen
Hej....
Jeg er helt ny herinde, så bær over med mig hvis jeg laver fejl....

Jeg har kun haft gode oplevelser i forbindelse med min pensionssag. Min sagsbehandler har været rigtig sød, hjælpsom og meget forstående hele vejen igennem. Startede ansøgningen i December sidste år, og fik tilkendt min pension 8. Marts. Det var en § 18. Fik min pension pga. psykiske lidelser, samt scoliose og slidegigt. Min sagsbehandler mente at vi skulle prøve at søge uden arbejdsprøvning, netop pga. mine psykiske lidelser, og den gik rent igennem.
Så, jeg har udelukkende haft positive oplevelser ifm. sagen....

/Jytte
JytteHolm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 08:17   #8
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
desværre

hejsa

et par linier fra mig, som nok gælder for 95% af brugerne i dette forum:

Hvis vi nu tager det fra starten, så kan sygdom, en ulykke osv have gjort at vi her inde pludselig befinder os i et ukendt system, og som "ny syg" så tror man jo det bedste om system danmark....

....så oplever man f.eks hvis nu at en ulykke har medført komplikationer og meget lang syge periode, måske et brækket ben ikke vil hele, eller lægerne ikke kan stille en diagnose for en så man i 2-3-4 år skal blive ved med at blive behandlet, blive undersøgt osv, ja så er der jo pludslig noget som hedder VARIGHEDSBEGRÆNSNINGEN......

altså hvor er logikken hvis nu man er ved at blive kørt ned, at man må råbe "nej ikke så voldsomt, jeg må kun være syg i 2 x 52 uger"....

Bagefter varighedsbegrænsningen, så er der jo kontanthjælp, eller som jeg kalder det ikke overlevelses hjælp, andre er måske gift og får slet ikke noget.

Økonomien skranter ned ad bakke, ens eksistensgrundlag (venner, bolig mm) er i fare zonen, måske man må låne, belåne, eller helt gå på tvangsauktion....

Så ringer man til sin sagsbehandler en dag, og så får man at vide at hun er stoppet, og man har fået en ny...åh nej igen igen igen og igen, som ved første samtale siger "jeg kender jo ikke din sag......." og " det kan jeg ikke" og " ja men du opfylder jo ikke "

Kommunerne skal spare i deres budgetter, så trods alt den fine lovgivning hvor i der bl.a så fint står "sagsbehandleren skal oplyse dig om de muligheder der er i lovgivningen om...." og "loven er sat sammen så borgere ikke skal risikere at miste hjem...."

Sagsbehandlerne træffer tit ulovlige afgørelser, svarer ikke indenfor deres egne oplyste svar frister, og hvis man endelig får et svar, ja så er forvaltningsloven ikke overholdt om at en afgørelse/svar skal indeholde en begrundelse, og hvilken § der henvises til.....

Kommunerne ved godt at eneste mulighed vi har er at klage, ja tak, tager mindst 1 md i kommunen og 5-7 md bagefter i sociale/beskæftigelses ankenævnene....

Nogle har behov for hjælp,forstår ikke indholdet af en afgørelse, så kan man jo søge fri process.....nej kan man ikke, for en sag mod kommunen , en klage, stop af sygedagpenge osv, er ikke en retssag, og kun retssager dækkes af fri process, nå men så kan man jo hyre en advokat, ja tak men det har man jo ikke råd til.......

så konklusionen for 95% her inde må være.....der er ingen positive oplevelser, ellers blev der jo ikke skrevet nye indlæg hverdag på k10.dk

håber i synes om min lille historie

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 09:31   #9
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak for alle jeres historier, dejligt at høre at systemet kan være godt.

Jan jeg forstår godt din frustration, det er også den jeg gennemgående ser herinde. Men jeg tænkte at man tit læser de "dårlige historier" og at der sikkert var nogen der gemte på gode historier. Og det er der ovenfor. Og det er rart at se.
Det er vigtigt for mig at vide at der findes gode socialrådgivere. Den sidste jeg selv havde i 2005 da jeg fik stress, var ikke særligt sød og jeg håber ikke at jeg skal møde hende igen.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 10:23   #10
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Nu har jeg læst med herinde i noget tid. Jeg er selv blevet sygemeldt osv.

Men det er tit dårlige historier om trælse socialrådgivere.

Er der ingen der har nogle gode historier, så man ikke skal sidde og ryste i bukserne? Der må da være nogen der forstår lidt?
Jo, der findes skam socialrådgivere der forstår lidt, men det hjælper jo ikke når de arbejder med en lov og i et system hvor der ikke rigtig er plads til at være menneskelig.
Sidste år havde jeg en utrolig sød socialrådgiver, havde intet i mod hende som person, men det betød altså ikke, at min sag ikke gik i hårknude og stadig er noget rod og har efterladt mig DYBT frustreret hele vejen igennem. Hun stoppede også 1. januar og jeg fik en ny socialrådgiver.

En sagsbehandler kan være nok så åben og samarbejdsvillig lige som man selv kan og da forhåbentlig er, men når rammerne er stukket ud ovenfra og loven er så stram som den er og tolkes som den gør, så er det jo ligegyldigt hvor samarbejdsvillig begge parter er hvis der ikke er rum til det... ikke sandt?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 26-03-2010 kl. 10:48. Årsag: valgte af fjerne noget af indlægget og ændre noget andet... sorry
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplevelser? Askjær De Unge 10 13-12-2010 12:22
Mine oplevelser som flekssjobber Pophår Din historie 8 30-10-2009 13:32
Hypnose - hvad er dine oplevelser? madsenand Alt det andet 6 06-06-2009 01:03
Husk de gode oplevelser... Yasmin Din historie 15 16-04-2009 13:44
Skriv om dine værste oplevelser!!!!!!!!!! nille Dit og Dat 19 30-08-2007 09:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension