K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2010, 14:39   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Spørgeskema

Jeg har i dag modtaget et sp.skema, med en masse sp. for at få belyst arb. forholdene for Flexjobber generalt
Det er en undersøgelse af 4500 flexjobber som er i arb.

Der er PT. 52.000 flexjobber i arbejde.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 17:12   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har også fået et skemaet.Men for borger der afventer flexjob..

Og der står der er 13.000 der ikk er i job altså flexvisiteret,trode det var flere.

Har en ambivalent følelse med at udfylde det.

det jo svært at gemmen skuge hvordan det vil blive brugt..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 20-03-2010 kl. 17:44.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 22:28   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Syndes det er fint at der bliver kigget, flexjobbene efter i sømmene.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 22:40   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja jeg syntes også det er helt fint at få kigger flexjobber igennem enda også fp men m¨så sige skal være ordeligt måde men må også sige jeg har ikke modtaget sådan et skema hvis det er fra komunerne så kunne du sgu da have sparet de penge :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 08:20   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nu kan jeg ikk huske hvem der stod for undersøgelsen,men kunne det være ,det er nogle der står i ledtog med en eller anden spare bande ....Bare en tanke..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 09:21   #6
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Dem som står for denne undersøgelse, er et Rådgivningsfirma ved navn Discus.

Discus A/S
Søndergade 5
8260 Viby
Tlf. 7020-2229.


Jeg er nemlig også en af dem som har modtaget et sådan.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 10:12   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen Discus skulle jo være seriøse nok og et af de bedre dog er det jo regering og kommuner der beder dem om at lave div undersøgelser ..

Jeg var med i en undersøgelse for nogle år siden også styret af dem, det skulle være en anonym undersøgsle mit jobcenter skrev til mig at jeg skulle komme og deltage og jeg skulle op på jobcenteret og udfylde det da jeg kom derop bemærkede jeg at der var et nummer på det papir jeg fik og der var nummer på kuverten samt en jobkonsulent på et kontor hvor jeg skulle gå ind og aflevere skemaet, ergo jeg ville under ingen omstændigheder være anonym dertil var det skrevet så svaret var givet på forhånd og kunne ikke bruges til fleks på kontanthjælp, jeg svarede ikke på skemaet men skrev i stedet for på det at de spørgsmål kunne jeg ikke svare på at jeg var på mit jobcenter hvor jeg sad og udfyldte det og at en jobkonsulent ventede på at jeg afleverede det og da der var meget personlige spørgsmål imellem agtede jeg ikke at svare på det...

da jeg kom hjem ringede jeg til dem og fortalte om min oplevelse og det kom mere end bag på dem da skemaet skulle være sendt til mig med en kuvert hvor jeg så skulle putte det i kuverten og så sende det direkte til dem sådan at kommunen ikke havde mulighed for at finde ud af hvilke borger der havde svaret hvad..

De lovede at tage kontakt til kommunen og få stoppet den måde de udlvedrede spørgskema og stoppe mit skema fra at medvirke i undersøgelsen og det gjorde de også , jeg fik mit skema tilbage med posten en skriftlig undskyldning fra min jobkonsulent og en meget underlig forklaring på hvorfor det skema var blevet behandlet som det var (skal nok lige skrive at jobcenteret skrev til mig at jeg skulle komme op til dem og skrive det eller de stoppede min ydelse ) de andre flekser jeg snakkede med viste sig da også alle at have fået det med posten og sendt det tilbage til discus med posten så det var jobcenteret der var lidt fordækt , dog vil jeg sige at mange af de skemaer er sat op så svaret bliver lige nøjagtigt det som bestiller ønsker ... (men man kan jo selv lige skrive et par bemærkninger på )

Jeg fik et andet lige før jul men der stod at det var fra LAFS som sammen med min kommune havde gang i et eller andet (kan slet ikke huske hvad det var det skulle bruges til ) men at LAFS og kommune lavde det i fællesskab var nok til at jeg nægtede at deltage jeg er og bliver af den mening at LAFS skal finde ud af hvad de er , en forening for flekser eller en privat aktør man kan ikke både blæse og have mel i munden uanset hvor gode intentioner man måtte mene at have
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 11:59   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg fik et andet lige før jul men der stod at det var fra LAFS som sammen med min kommune havde gang i et eller andet (kan slet ikke huske hvad det var det skulle bruges til ) men at LAFS og kommune lavde det i fællesskab var nok til at jeg nægtede at deltage jeg er og bliver af den mening at LAFS skal finde ud af hvad de er , en forening for flekser eller en privat aktør man kan ikke både blæse og have mel i munden uanset hvor gode intentioner man måtte mene at have

Helt enig Heidien - LAFS indsats for fleksjobbere er dobbelt tydigt - og de arbejder ikke for kontanthjælps fleksjobbere. - de burde tydeliggøre at de udelukkende varetager medlemmernes interesser - de er blevet rigtigt gode til at " skovle "penge ind - og virker på mig pamperagtige.
Jeg er i år derfor blevet et IKKE BETALENDE MEDLEM . Har været medlem siden 2003.
Spild af penge - de kan ikke engang nedsætte kontingentet for folk på kontanthjælp. - Den hjælp man som fleksjobber på kontanthjælp har brug for kan heldigvis findes andre steder bl.a. her på siden.

I øvrigt ville jeg gerne have været een af de heldige modtagere at et sådant spørgeskema som tråden er indledt med.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 12:12   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
de kan ikke engang nedsætte kontingentet for folk på kontanthjælp. - Den hjælp man som fleksjobber på kontanthjælp har brug for kan heldigvis findes andre steder bl.a. her på siden.
Nu siger jeg det her og så lader jeg være med at stjæle tråden

Netop det at LAFS er så dårlige til at hjælpe og at de slet ikke hjælper (kan finde ud af at hjælpe) kontanthjælpsflekser er en af de helt store grunde til at K10 eksistere .. og jeg prøvede endda at være med i LAFS for om ikke andet så se om man kan rykke dem lidt i forhold til flekser på kontanthjælp så var i deres lokalbestyrelse , det blev en meget kort og blandet fornøjelse ... i min verden har LAFS for stor fokus på sig selv og dem der sidder i LAFS og hvad LAFS kan gøre for dem selv til at de vil og kan hjælpe andre flekser .. men det er jo så en helt anden diskussion (som jeg for min del IKKE er bange for at tage )
men det skal nok være i en anden tråd ...

(må lige sige at LAFS jo hjælper nogen og nogen er glade for dem, men ikke mig )
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 12:21   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa alle

Citat:
I øvrigt ville jeg gerne have været een af de heldige modtagere at et sådant spørgeskema som tråden er indledt med.
JA TAK, også jeg.

Kunne have været interessant at se, hvad spørgsmålene gik ud på.

Og så var det måske muligt at se, hvad svarene kunne bruges til, og af HVEM, de kunne bruges !!!

Man kan nemlig nogen gange undre sig over, hvorfor der ofres (sikkert rigtig mange) penge på sådanne undersøgelser,
specielt hvis de IKKE munder ud i en forbedring af VORES muligheder.

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgeskema vedrørende Retssikkerhed og Arbejdsevnemetoden SRS Dit og Dat 30 13-01-2011 15:58
Spørgeskema til behandlingstiden hos ASK Hiller Et godt link! 0 10-02-2010 15:05
Fleksjob spørgeskema Kristiansen Spørgsmål ang fleksjob 9 12-01-2010 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension