K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 16:25   #11
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Det jeg siger, er, at det skal være en ARBEJDSSKADESSAG i ASK, for at man kan bibeholde sygedagpengene, udover den tid man ellers kan få sygedagpenge. Det er ikke nok at man har en sag i ASK, da ASK jo også behandler andre sager der ikke er arbejdsskader - en trafikulykke f.eks udenfor arbejdstid er IKKE en arbejdsskade, heller ikke selv om du er sygemeldt fra jobbet p.g.a ulykken. Forsikringsselskaber bruger og betaler b.la ASK for, at afgøre mèngrader og erhvervsevnetab i ganske "almindelige" ulykkessager hvor der også er personsskade.

Med andre ord, en sag i ASK er ikke altid en arbejdsskadessag.
ok tak det var bare det jeg ville have på det rene nu jeg skal ned til Kommunen her den 11 og klage over de vil stoppe mine sygedagpenge her til 1april...
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 17:23   #12
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Question

mente nok jeg havde ret, men kom i tvivl da jeg sad der..

men tager det nu stille og roligt, jeg har jo som sagt hk med og jeg ligger inde med beviser på de bevidst har lavet dokumentfalsk.
hvilket der også kommer ensag ud af når jeg er afklaret..

men takker for svarene, kommer altid i tvivl når det gælder mig selv..
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 18:03   #13
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Hvis i læste hvad der står i:

tp://www.socialjura.dk/index.php?id=11287#55645

27.7 Når der er rejst sag om erstatning for en arbejdsskade

Hvis der ved varighedsbegrænsningens indtræden er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, kan udbetalingen af sygedagpenge fortsætte, indtil Arbejdsskadestyrelsen har truffet afgørelse om erhvervsevnetabserstatning, jf. lovens § 27, stk. 1, nr. 6.
Det er således en betingelse, at der verserer en arbejdsskadesag, jf. Principafgørelse D-11-08, og at sygemeldingen helt eller delvis har forbindelse med den verserende sag.


Ja så er der jo ikke så meget at diskutere, derfor vedhæfter jeg altid lovgivningen hvor det står.

Mvh.
rollo
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 23:08   #14
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har fået oplyst at når der i ask, efter en arbejdsskade er truffet afgørelse om mén og en midlertidig erhvervsevnetab, altså ikke først ved endelig afgørsel af erhvervsevnetab, så kan kommunen godt stoppe sygedagpenge!???
er det så korrekt?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 10:05   #15
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg har fået oplyst at når der i ask, efter en arbejdsskade er truffet afgørelse om mén og en midlertidig erhvervsevnetab, altså ikke først ved endelig afgørsel af erhvervsevnetab, så kan kommunen godt stoppe sygedagpenge!???
er det så korrekt?
Ja, det er korrekt. Men når/hvis arbejdsskadesagen tages op igen og kører igen, kan man få sygedagpengene igen - medmindre man er overgået til andre ordninger, eksempelvis fleksjob eller pension.

Typisk vil der når der er fastsat en mèngrad, også ligge en afgørelse om (midlertidigt) erhvervsevnetab, i nogle tilfælde er erhvervsevnetabet fastsat midlertidigt fordi der stadigvæk verserer en afklaringssag på kommunen og man ikke ved præcist hvor den enkelte "lander".

En sag på kommunen og en sag i ASK hænger ikke nødvendigvis sammen, du kan sagtens få en høj mèngrad, men uden at behøve/have ret til erstatning for erhvervsevnetab.

En forudsætning for erhvervsevnetab er at den skal fastsættes til 15 % og derover, SAMTIDIG med, at din mèngrad skal være på 5 % eller derover.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 16:57   #16
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Ja, det er korrekt. Men når/hvis arbejdsskadesagen tages op igen og kører igen, kan man få sygedagpengene igen - medmindre man er overgået til andre ordninger, eksempelvis fleksjob eller pension.

Typisk vil der når der er fastsat en mèngrad, også ligge en afgørelse om (midlertidigt) erhvervsevnetab, i nogle tilfælde er erhvervsevnetabet fastsat midlertidigt fordi der stadigvæk verserer en afklaringssag på kommunen og man ikke ved præcist hvor den enkelte "lander".

En sag på kommunen og en sag i ASK hænger ikke nødvendigvis sammen, du kan sagtens få en høj mèngrad, men uden at behøve/have ret til erstatning for erhvervsevnetab.

En forudsætning for erhvervsevnetab er at den skal fastsættes til 15 % og derover, SAMTIDIG med, at din mèngrad skal være på 5 % eller derover.
vil det sige hvis man får en midlertidig erhverstabsevne i en arbejdsskadesag......... så skal man leve får feks. 5000 udbetalt af ask.... om måneden... indtil der ligger en endelig afgørelse...
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
VIGTIGT! fortolkning af loven! einstein Lægekonsulenternes Rolle 23 10-05-2012 02:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension