K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2014, 13:49   #1
Vibse1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Vibse1 er ny på vejen
ang erhversforiking gennem PFA

Hejsa alle
Jeg er helt ny her på dette forum , og har støt på en "problemstilling " jeg ville høre om andre, der ER i flexjob , måske også har erfaringer med.
Det drejer sig om den forsikring man har igennem sin PFA pension, hvor der står at man ved tabt arbejdsevne ( i mit tilfælde er det 2/3 ) som svare til det lønstilskud jeg får i mit flexjob, er berettiget til en engangsudbealing på x antal kroner samt 40 procent af ens løn pr år (tror jeg nok ) men der er nu her pr 1/7 i min overenskomst , mellem PFA og HK privat, kommet nye regler, hvor jeg skal udfylde et skema, hvordan min arbejdsevne er , og underskrive den og sende den retur, således de kan "rette" mine forsikringer, dette her er jeg lidt usikker på hvorvidt jeg er berettiget til den erhverstabs forsikring da jeg har betalt til den gennem en del år efterhånden, og bleven opmærksom på det nu. Er der andre herinde der kan hjælpe mig med dette spørgsmål
Vibse1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 17:13   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibse1 Se meddelelser
Hejsa alle
Jeg er helt ny her på dette forum , og har støt på en "problemstilling " jeg ville høre om andre, der ER i flexjob , måske også har erfaringer med.
Det drejer sig om den forsikring man har igennem sin PFA pension, hvor der står at man ved tabt arbejdsevne ( i mit tilfælde er det 2/3 ) som svare til det lønstilskud jeg får i mit flexjob, er berettiget til en engangsudbealing på x antal kroner samt 40 procent af ens løn pr år (tror jeg nok ) men der er nu her pr 1/7 i min overenskomst , mellem PFA og HK privat, kommet nye regler, hvor jeg skal udfylde et skema, hvordan min arbejdsevne er , og underskrive den og sende den retur, således de kan "rette" mine forsikringer, dette her er jeg lidt usikker på hvorvidt jeg er berettiget til den erhverstabs forsikring da jeg har betalt til den gennem en del år efterhånden, og bleven opmærksom på det nu. Er der andre herinde der kan hjælpe mig med dette spørgsmål
Der er noget jeg ikke kan få til at stemme her.

Du er først blevet opmærksom på forsikringen og TAE nu hvor du får skema til udfyldelse.

Er du fortsat på den arbejdsplads hvor du i sin tid tegnede erhvervsevnetabsforsikringen?

Betales der uændret til PFA som før du var i flexjob?
Har du orienteret PFA om at du er kommet i flexjob?

Hvis du er på samme arbejdsplads og stadig betaler uændret til forsikringen, vil du være omfattet af tab af erhvervsevneforsikringen og summen, forudsat at betingelserne hos PFA er opfyldt. Du skal anmelde til PFA at du er kommet i flexjob, herefter vurderes situationen i PFA i henhold til forsikringsbetingelserne. Hvis PFA vurderer at du er berettiget til udbetaling og sum vil dette blive udbetalt til dig. Der kan også være tale om udbetaling med tilbagevirkende kraft.

Hvis du ikke er på samme arbejdsplads og ikke er fortsat med at betale til PFA, så har du højst sandsynligt det der er kaldes en fripolice, og dækningen er væsentligt reduceret.

Jeg synes at du straks i morgen skal ringe til PFA og høre hvordan du er dækket og hvordan du skal forholde dig.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension