K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 18:13   #11
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg skal lige være med her...

Betaler du på nuværende tidspunktet intet til jeres barn?

Hvis det er tilfældet, synes jeg det er på sin plads at du skal betale, hvilket også er lovpligtigt. Hvad hun måtte have af begrundelser er sagen uvedkommende.
Så vidt jeg ved gælder det også selvom der ligger et "gammelt" dokument der siger noget andet.

Det er kun hvis der er STORE forskelle i forældrenes indkomst at der kan fritages for betaling af børnebidrag. Fx hvis den forælder der skal betale, har 4 andre børn og er på kontanthjælp og den anden forælder som skal have pengene har en høj løn.

Er forskellen omvendt kan der søges om forhøjet børnebidrag, helt op til 100% ekstra.
Cirkel er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:20   #12
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
der findes måder at slippe men kommer til at bide dig i røven der er også i loven hvis man får nyt forhold for x antal børn bortfalder ydelsen til x osv.bare bonus info. under min bruger står der
Citat:
Ved at flytte ind på K10
skal jeg betale husleje eller børne penge undskyld kan ikke ladevær på sådan en kedelig regnfuld søndag
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:34   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skriver at hun næsten har 3000,- til sig selv og Jeres barn, når alle faste udgifter er betalt.....

Det er jo ikke ret meget, hvis det stadigt er blebarn, koster bleer jo alene 500,- om måneden...

Man kan aldrig blive holdt op på en underskrift, der stiller en dårligere end loven. Derfor må hun godt ombestemme sig og forlange at du tager del i forsørgelsen.

Havde du da tænkt dig at du slet ikke skulle være med til at opfostre dit barn.... det er da et ansvar man tager på sig.

Og så iøvrigt være glad for at hun har været så flink at betale alene for at opfostre Jeres fælles barn indtil nu...

Af alle udgifter man har, er udgifterne til ens børn dog de vigtigste...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:00   #14
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Kan da slet ikke forstå du prøver at undslå dig for at betale til dit barn.

Hvis din ydelse svarer til en understøttelse, så er det da bare op med tegnebogen.

Kan høre du ikke selv mener du har for meget at gøre med, men er du i det hele taget klar over hvad det koster at ha' børn?

Din eks vil til enhver tid være berettiget til bidrag fra dig, så vær du stolt over du er med til at forsørge jeres fælles barn og spar så et andet sted.

Hårde ord...sorry, jeg ved det godt, men ungerne er altså uden skyld når forældre ikke kan finde ud af det, man er altså stadig forpligtet til at te sig ansvarligt.
Trunten er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:06   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jojo nu lyder understøttelse jo fint. men men har personen nu udgifter for 10.000 kr måndeligt så har han ret ikke meget til overs .hehe endeligt sjov lyder lige præsis som min ven hvorfor skal jeg betale for et barn osv jammen osvo sv.men jeg skrev i den ande tråd som denne kan man ikke trække beløbet fra i skat eller er det slut ???. til slut vil jeg lige nævne har selv 2 børn tro mig sgu ikke billigt. jaja er sammen med moren til børnene.jojo hun er FP fra før 2003 jeg ledig flexjobber.men sgu stadig dyrt.pyhaa børn koster kasen.men du er sgu dejlige vil ikke bytte helelr selv undvære.siges der ikke et barn koster omkring 1 million eller er det par 100.000 kroner fra 0 til 18 år ?
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:10   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan trække det fra i skat...

Og hvis man vælger at få et barn, så ved man jo at det koster i 18 år... det er ikke en uforudset udgift.

Så må man leve af spaghetti og ketchup, bo på et værelse osv., hvis det er det der skal til, for at få råd.

Man må forsørge sit barn først, og så se hvad der er tilovers at leve for selv bagefter...

Man kan ikke bare smide dem ud med badevandet...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:27   #17
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Så må man leve af spaghetti og ketchup, bo på et værelse osv., hvis det er det der skal til, for at få råd.
siger reglerne ikke der skal være et værelse til abrnet eller er det ændret. og thast life.men ja det er så yndigt at følges af men så smetefuld at skilles..

men som sagt tjek det link jeg har posted der er hjælp at hente.og elelrs måske en dele ordning så har du 14 dage x har 14 dage = du kan slippe for bidrag.hvis hun og den bliver godkent.
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:32   #18
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cirkel Se meddelelser
Jeg skal lige være med her...

Betaler du på nuværende tidspunktet intet til jeres barn?

Hvis det er tilfældet, synes jeg det er på sin plads at du skal betale, hvilket også er lovpligtigt. Hvad hun måtte have af begrundelser er sagen uvedkommende.
Så vidt jeg ved gælder det også selvom der ligger et "gammelt" dokument der siger noget andet.

Det er kun hvis der er STORE forskelle i forældrenes indkomst at der kan fritages for betaling af børnebidrag. Fx hvis den forælder der skal betale, har 4 andre børn og er på kontanthjælp og den anden forælder som skal have pengene har en høj løn.

Er forskellen omvendt kan der søges om forhøjet børnebidrag, helt op til 100% ekstra.
Jo jeg betaler det hun benytter her. Tøj, sko, legetøj, bleer osv.
Kan bare ikke forstå at det er muligt at "krydse" den rubrik af, i seperationspapierne, hvis dette ikke er gyldigt.
Prinsen er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:32   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er ikke krav til værelse.. der er ikke engang krav til bolig.

Man skal så blot låne et sted at være, hos venner eller familie når man har samkvem, så børnene har det ok.

Kender en der boede på et værelse, og han havde ikke noget problem med at få lov til at have samvær.

En anden sad i en lejlighed uden strøm i 5 mdr fordi han var stædig og nægtede at betale en efterregning på varme.. så sad han med børnene i stearinlys, og varmede mad på et gasblus... tror egentligt ungerne hyggede sig.
Pip er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:33   #20
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skriver at hun næsten har 3000,- til sig selv og Jeres barn, når alle faste udgifter er betalt.....

Det er jo ikke ret meget, hvis det stadigt er blebarn, koster bleer jo alene 500,- om måneden...

Man kan aldrig blive holdt op på en underskrift, der stiller en dårligere end loven. Derfor må hun godt ombestemme sig og forlange at du tager del i forsørgelsen.

Havde du da tænkt dig at du slet ikke skulle være med til at opfostre dit barn.... det er da et ansvar man tager på sig.

Og så iøvrigt være glad for at hun har været så flink at betale alene for at opfostre Jeres fælles barn indtil nu...

Af alle udgifter man har, er udgifterne til ens børn dog de vigtigste...
For mig hører bleer under faste udgifter. Undskyld mig, men bleer koster sgu ikke 500kr. Nu ved jeg tilfældigvis hun køber bleer i Aldi. 80kr for 1 pakke. Og hun bruger 3 på en måned.
Prinsen er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskudsvist udbetalt børnebidrag Tassi Alt det andet 3 01-03-2013 07:44
ftp og børnebidrag !! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 03-06-2012 09:13
Børnebidrag ???? afterlife Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-05-2011 08:20
børnebidrag ? Den ulykkelige Alt det andet 23 03-09-2010 01:38
Statsforvaltning-børnebidrag-nogen erfaringer? Ninja Alt det andet 36 12-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension