K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2013, 12:41   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Arbejdsskadestyrelsen

Skriver for min mand.

Han faldt ned af en stige i foråret 2010 (arbejdsskade), som selvfølgelig er meldt!

August 2010 får han en erstatning på en mengrad på 5%, hvilket blev anket til Ankestyrelsen, eftersom der ikke var taget hensyn til alle de skadet faldet havde påført ham. Speciallægeundersøgelser viser betydeligt flere skader end mengrad på 5%. Hvilket er meget overskueligt beskrevet i erklæringen. Det drejer sig om kæbe, albue og ryg.

Ankestyrelsen gav ret og hjemsendte sagen til Arbejdsskadestyrelsen.

Arbejdsskadestyrelsen har så igen bedt om en neurologisk udredning, som - igen - viser det sammen som andre undersøgelser, bl.a. at han aldrig kommer tilbage til sit gamle erhverv, da hans ryg et ødelagt, og han derfor har skånebehov fremadrettet i sit erhvervsliv.

Han er nu kommet i "kløerne" i jobcenter-regi, og han venter på at komme i 6 ugers praktik, hvor der skal findes ud af, hvad han kan klare ehvervsmæssigt.
Og herefter revalidering.

Han er efter sin arbejdsskade blever fyret i det firma, hvor han fik arbejdsskaden. Fik nyt job i sammen branche, men måtte opgive efter et halvt år, da hans ryg ikke kunne klare det. Han har arbejdet som teletekniker.

Og nu til spørgsmålet:
hvor lang tid kan man forvente, at Arbejdsskadestyrelsen skal have for at genbehandle sagen? Han var til ny neurologisk undersøgelse i februar i år, foranlediget af Arbejdsskadestyrelsen.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 14:47   #2
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Hej

Får din mand hjælp hos fagforeningen til at håndtere arbejdsskadesagen. Jeg ved at Metal Tele i Kbh. har folk, der hjælper medlemmerne med at håndtere arbejdsskader.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 15:32   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej.
Ja det gør han (heldigvis), det er også dem, der har kørt sagen med Ankestyrelsen

Men ved du, hvor lang tid der normalt går indtil sagen er afsluttet? De har fået den neurologiske speciallægeerklæring primo marts.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 16:07   #4
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Jeg har en arbejdsskade kørende fra 2009 og fik tilkendt fleksjob i 2011, og da jeg er ledig fleksjobber kan jeg ikke få udbetalt et engangsbeløb, men får dog et fast beløb hver md. indtil jeg har et job eller får en pension.

Har fået sat % på ang. tab af erhvervsevne
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 17:01   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Så længe det ikke er fastlagt hvad min mand kan/ikke kan og hvad hans fremtidige indtægt bliver, afslutter man ikke en sag om erhvervsevnetab.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:10   #6
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Så længe det ikke er fastlagt hvad min mand kan/ikke kan og hvad hans fremtidige indtægt bliver, afslutter man ikke en sag om erhvervsevnetab.
Hej

Det var nu heller ikke erhvervsevnetab, jeg tænker på, det kommer efter mengrad-fastsættelse. Det er mere, hvor lang tid/år, der går førend sagen er færdigbehandlet i Arbejdsskadestyrelsen - og hvilke erfaringer i har omkring det herinde
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:49   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej jeg har prøvet at have en sag kørende - det tog næsten et år ...det kræver tålmodighed ,det virker næsten som om de ikke har tralvt ved klager,.,,

men fordi mit næsten tog 1 år kan jeres sagtens være længere eller kortere - desværre..
min mengrad var 3o og erhversevnetab 75 procent

stribe ftp..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 19:35   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Min sag:

Blev anmeldt Okt 2010'
Startede sagen op igen 6 måneder senere. Det må så være april 2011.
Hverken truffet men% eller tab af erhvervsevne, da jeg ikke engang har været i en arbejdsprøvning endnu.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 22:04   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Fik et år efter arbejdsskade 5% mengrad, ankede og fik 15% et halvt år efter.
Fik pension efter 3½ år, og fik fastsat erhvervsevnetab efter yderligere tre mdr.

Fik de 50% udbetaling og de resterende får jeg hver måned.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 22:19   #10
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Min mand kom til skade dec. 2009. Korsbånd og diskusprolabs.
Mengrad blev midlertidigt fastsat til 8 % i dec. 2010. Endeligt fastsat foråret 2012 til 18 %, herefter ankede vi og ankestyrelsen afgjorde mén til 25 % i jan. 2013.
Erhvervsevnetab blev ved den første afgørelse sat til 0 da han stadig var ansat (tjenestemand, derfor lang tid før han blev fyret selv om han var sygemeldt). Fra dec. 2011 kom han på revalidering og ved anden afgørelse fik han midlertidigt erhvervsevnetab sat til 30 %.

Min erfaring er at det er meget individuelt hvor lang tid sagsbehandlingen tager. Manden min har været gennem 2 speciallægeundersøgelser ved ortopæd. ASK mente på et tidspunkt han skulle til neurolog med ryggen, men det har de ikke gjort noget ved alligevel.

Mit råd er næsten ligemeget hvilken afgørelse man får kan det betale sig at anke som i har gjort. Og så skal man være tålmodig når man har med ASK at gøre, det er et stift og langsommeligt bureaukratisk system.

Held og lykke, eller hvad man nu siger. Håber din mand finder et område han kan fungere i efter revalidering.
Min skal igang med socialrådgiver udd., hans sagsbehandler mente han blev god til det (hun blev tit overtrumfet af ham/os) Han vil dog indenfor misbrugsbehandlingssystemet og ikke forvaltning.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen DahlDK Alt det andet 6 04-02-2013 13:20
arbejdsskadestyrelsen sanne mor Alt det andet 3 01-11-2012 12:29
Arbejdsskadestyrelsen Nullemusen Alt det andet 0 23-08-2010 02:02
Arbejdsskadestyrelsen.. pusle Dit og Dat 1 26-03-2009 03:16
Arbejdsskadestyrelsen..... amazing Alt det andet 8 20-02-2008 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension