K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 21:31   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Smile Jeg har taget en stor beslutning.

Jeg har i længere tid døjet meget med at overskue min hver dag sammen med mit arbejde.og det er så detsværre blevet værre nu, jeg er begyndt at blive mega træt og aftenen.jeg er begyndt at ryste og hive efter vejret da jeg tit føler mig udbrændt og ked når jeg kommer hjem fra arbejde,jeg er nu i kontakt med min læge og han mener at jeg har en smule panikangs,jeg skal så ned og
snakke med en psykriater til marts for og få en diagnose.
jeg har snakket med min arbejdsskiver ang måske at gå fra 25 timer om ugen og ned til 20,men hun vil gerne lige se tiden an til jeg har været hos psykriateren sååh.

jeg har jo en hest som står ude hos mine forældre hvilket gør at min mor er flink til tager over hvis det kniber,men jeg kan nu mærke med mig selv at jeg ikke kan overskue hende samtidig med min hund-2 katte og min kanin her hjemme,så jeg har nu valgt at sælge hende og har fundet en mulig sød køber til hende,denne overvejelse har været oppe tidligere men har så fortrud igen og igen,men nu siger min læge til mig du er en person som ikke magter så meget altid så du er nødtil at vælge noget fra ellers for du en deprision,holdaop den skulle jeg da lige tænke over så beslutningen blev derefter truffet og jeg har bare fået det meget bedre nu det bare så dejligt. Jeg hører meget gerne fra jer andre som også har måtte tage en stor beslutning i jeres liv.knuz Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 21:59   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
J
jeg har snakket med min arbejdsskiver ang måske at gå fra 25 timer om ugen og ned til 20,men hun vil gerne lige se tiden an til jeg har været hos psykriateren sååh.
Jeg går ud fra at du er i fleks-job.

Hvis din arbejdsgiver ikke umiddelbart vil acceptere at du vil ned i tid, så synes jeg du skal kontakte din jobkonsulent og fortælle som det er, at der er sket en forværring med dit helbred og at du har problemer med at klare de 25 timer.

Som du har det nu kan det ikke være rigtigt, at du bare skal køre på indtil marts måned hvor du kan komme til en psykiater.
Det er begrænset hvad jeg ved om psykiske problemer, men jeg kan frygte at dine problemer bare vil forværres af at fortsætte i samme spor.

Alternativt må du overveje om du skal sygemelde dig.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 22:20   #3
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Trold

ja jeg er flexjobber,jamen du har da ganske sikkert ret,det ville jo bare være rigtig træls hvis jeg for det værre af at fortsætte med 25 timer,jeg har ellers et utrolig godt arbejdsmiljø på et plejecenter med masser af pavser og hyggen med de ældre,men jeg gør så rent derude og det skal jeg bare gøre i mit eget tempo,men tror da lige at jeg tager en snak med min jobkonsulent i morgen.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 22:24   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Held og lykke med det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 22:43   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
KatrineB det er jo også vigtigt at vide både for dig og din arbejdsgiver at sådan noget med at øge i tid og gå ned i tid osv det er ikke noget hverken du eller din arbejdgiver kan beslutte egenrådigt der skal være en jobkonsulent indeover og der skal være ført til protokol i din sag at det er gjort ...

Derfor syntes jeg at det er en god ide at kontakte din jobkonsulent og lægge kortene på bordet for ham i morgen (efter endt samtale sender du ham lige en mail om hvad i har snakket om og hvad i er blevet enige om ikk ? )

Der er jo også den mulighed at du gør som jeg gjorde i mit fleksjob , min datter kom alvorligt til skade og var afhængig af mig i meget større grad end hun plejede at være i 6 uger (kørsel, mad toilet osv *krykker og kæmpe bandage) da jeg lider af stress er det sådanne ting der kan forværre mit helbred i en grad som andre der ikke har stress ville grine af , og jeg fik det da også meget værre ..

Så min jobkonsulent forklarede min arbejdsgiver at da det jo var stress jeg havde og da ydre ting kan påvirke mig i arbejds relation mente han at det var en god ide at jeg gik ned i tid , den tid min datter var så afhængig af mig da de elleres kunne risikere at jeg røg ud i en længere syge periode hvis vi bare sad alle advarlser overhørig og sådan blev det så ...

Måske det også var en mulighed for dig ?

Sådan at du midlertidig går ned i tid indtil i ved mere om hvad der foregår med dit helbred , måske du aldrig kommer op igen og måske din psykiater kan hjælpe dig og du så kan komme op i tid igen .. men det får tiden at vise ved at blive ved at udarbejde dig selv risikere du bare at blive langvarig syg og falde helt ud af arbejdsmarkedet .. tag den fra en der har været der .. tænk på dig selv .

OG sørg for at få ALT på skrift også hvis din jobkonsulent siger NEJ , så skriver du til ham pga forværring i mit helbred og problemer med at klare jobbet spurgte jeg dig om osv osv osv ..

På den måde har du det hele med i din sag hele tiden også dit råb om hjælp og ingen kan bagefter komme og sige til dig at du selv skal sørge for dit og dat som de plejer ..

Held og lykke med det ..
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 23:07   #6
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg har fundet en rigtig sød familie til min hest hvor hun så flyttede hen i dag. pyh det var vemodigt at tage afsked men er helt afklaret med min beslutning og ved at
den vil være bedst for mig sååh.

Og forleden onsdag var jeg til samtale hos min psykriater
en rigtig god samtale som jeg så skal til 2 gange mere,han foreslår noget antideprisiv medicin til mig som jeg nu for og ja det går bare så godt for mig nu sååh det jo bare dejligt jeg kan virkelig mærke fremskridt og mere ro nu.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har taget en beslutning .... pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 54 02-09-2011 15:24
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Beslutning om FTP bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-05-2010 22:02
Pensionsnævnet til beslutning bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-04-2010 17:48
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension