K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2011, 16:12   #21
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Så vidt jeg kan se, skulle de såkaldte tricykliske antidepressiva have nogen effekt på neurogene smerter, men man anbefaler ikke SSRI'er, altså lykkepiller. Nu handler debatten jo om lykkepiller, så måske blander vi to forskellige behandlinger sammen.
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 16:52   #22
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Lundbeck glade og stolte

Jeg kan ikke lade være, fordi jeg synes, at de er så griske og dybt uetiske.

De skovler milliarder og atter milliarder ind, mens mennesker indirekte bliver tvangsmedicinerede med deres antidepressive midler og endda skal betale for det.
8-10 mennesker skal således også bidrage økonomisk til deres guldgrube, for at medicinen måske virker på EN person.
Jeg synes, at det er meget beklagelig at lægemiddelstyrelsen ankender dette og ikke gør noget ved det.

Deres ævl om at de hjælper syge mennesker, samtidig med at de med deres anden hånd holder sit produkt, som bliver brugt i U.S.A, til at henrette fanger med, hviner groteskt i mone ører.

Hvad er det, som de er så stolte af?
Det fremgår af artiklen : PENGE

'Vi er glad og stolte over at vores financielle resultater i 2010 indfriede vores forventninger for året', siger Ulf Wiinberg, administrerende direktør for Lundbeck'.



http://www.business.dk/biotek/lundbe...ventningerne-0
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 11:57   #23
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg er ikke blevet tvunget til at tage anti depresiva.

Til gengæld er vi nogle her i Viborg der oplever, at x-antal privat praktiserende læger presser os syge til at forsøge at arbejde langt ud over vores grænser. Herunder at acceptere endeløse aktiveringer uanset hvordan helbredet har det med dette.

Der er en der går efter pension, hvilket har bevirket at lægen ikke udskriver yderligere behandlingsmedicin før end patienten er tæt på indlæggelse. Den eneste medicin personen - endnu - er sikker på at få er den faste medicin for den kroniske lidelse. Lægen ville fjerne en del medicin nu hvor personen gik hjemme, men det er ikke = med helbredelse men måske en mulighed for nedsættelse af dosis.

Utroligt at lægen ikke bakker op om en, da det er en yderligere belastning ikke at kunne få støtte og har måske endda negativ indvirkning på den kroniske sygdom man i forvejen har. Manglende støtte giver stor mistillid til lægen og andet offentlig personale.

Det er ikke kun på sygehuse og i ambulancer at de syge er de store tabere.
Lægeskift ? Vi ved ikke med sikkerhed hvilke læger vi skal holde os fra.

Synes det er flovt at ens medmennesker behandler os sådan, og værre er det når det er sundhedsfaglig personale der gør det for at få ekstra point/penge hos det offentlige.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 14:35   #24
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
antidepresiva og smerte

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mymlen Se meddelelser
Så vidt jeg kan se, skulle de såkaldte tricykliske antidepressiva have nogen effekt på neurogene smerter, men man anbefaler ikke SSRI'er, altså lykkepiller. Nu handler debatten jo om lykkepiller, så måske blander vi to forskellige behandlinger sammen.
SSRI-præparater har en vigtig virkning på systemet omkring neurotransmitteren serotonin, der er involveret i overførslen af en række vigtige funktioner som humør, aggression, mæthedsfornemmelse og smerte.

Christian, du kunne måske også vinkle at medicinsk behandling aldrig kan stå alene, og det har betydning for borgere mellem 37- xxx år, da de selv skal afholde alle udgifter til psykolog.

Lige netop den manglende mulighed for psykoteapeutisk hjælp, kan være hvorfor,der i øjeblikket er diskussion om SSRI præperaterne og placebo. Da man ikke kan udelukke at gruppen af deprimerede idag, henhører til den ekstensielle depresive, og derfor vil respondere bedre på terapi, end medicin.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 15:34   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mymlen Se meddelelser
Så vidt jeg kan se, skulle de såkaldte tricykliske antidepressiva have nogen effekt på neurogene smerter, men man anbefaler ikke SSRI'er, altså lykkepiller. Nu handler debatten jo om lykkepiller, så måske blander vi to forskellige behandlinger sammen.
Lykkepiller er slagord for antidepresiver/SSRI og navnet kommer fra USA.
Det var i forbindelse med lanceringen af Prozac at folk begyndte omtale SSRI preparater som lykkepiller ( happypills ).

http://www.123hjemmeside.dk/selvtera...kkunst/5768300
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 15:43   #26
vikingqueen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
vikingqueen er ny på vejen
Enig, hold nu op med at kalde dem Lykke piller, vi hverken er eller bliver lykkelige af dem, de er et nødvendigt onde...
vikingqueen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 15:19   #27
MortenB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
MortenB er ny på vejen
Tak for de mange finde tilbagemeldinger, det er en stor hjælp!

@buster:
"Ps: måske jeg må henvise til sagen fra Slagelse Jobcenter? Måske denne sag kan bruges, men det vil jeg lade være op til journalisternes afgørelse..."

Hvad er det for en sag? Og er det noget vi må kigge nærmere på?
MortenB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 18:57   #28
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej igen MortenB.

Vil da lige forsøge at svare dig ang sagen fra Slagelse Jobcenter:

-det er en sag, der ikke længere er dugfrisk: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/10/115603.htm

-men helt sikkert vakte den stort påstyr, fuld berettiget, skulle jeg mene!

Jeg nævner specielt Slagelse Jobcenter da de igennem snart en del år, har haft store problemer med deres image, blandt meget andet og tænkte at der måske var en indfaldsvinkel til jeres undersøgelse via ovenstående sag (-men selvfølgelig blot tankespind fra min side )

Jeg har sendt jeres efterlysning rundt til mine kontakter(bla foreninger) og så håber jeg at det vil give respons.

Summa sumarum: sagsbehandlere er og vil aldrig blive til overdommere ang diagnoser, behandlinger eller lign!

-MEN som mange af de ærede medlemmer herinde sir, blir man ofte truet på eksistensen hvis ikke......!

Ofte har den syge borger det "ok" -MEN det er OMSTÆNDIGHEDERNE der er noget møg!! (og hvem er det så lige der skaber omstændighederne, hmm...)

Vend blot retur, hvis jeg kan være behjælpelig med yderligere
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 09:42   #29
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Mht. indstilling til førtidspension...

Har lige fået ½ Knaldroman retur fra Ressource konsulenterne, som Køge kommune, har hyret til at hjælpe sig i de TUNGE sager (=Jeg syntes da ikke min vægt kg. er for stor, = Min sagsmappe.

Meen, når jeg skriver ALT = MENER JEG ALT!

Skal være afprøvet!

Arbejdsevne!
Skånehensyn!
Revalidiring evt. med mentor!
Udredning læger, undersøgelser.
Afprøvninger, i forskellige situationer, der hvor ens vanskeligheder er =
Muligheder for forbedringer med uden hjælpemidler, hensyn mv.
Fysioterapeut.
Samtaler:
Psykolog.
Psykiater.
Sidst men ikke mindst = Medicinsk!

Først når ALT er afprøvet = Samles RessourceProfilen & indsendes til vurdering, til Førtidspensteamet, der vurdere om den er egnet til Vurdering mhb. Førtidspension!

Hele min Ressourceprofil har været iorden undervejs i systemet, = Da jeg startede i Systemet, sendte min gl. kommune mig på et kursus
= Igang igen! På Bomi RevaCenter Roskilde.
Det første kursuslederen sagde: Det vigtigste er= I skal selv konstant, sørge for, at Jeres RessourceProfil er AJOURFØRT!= Det er Jeres PLIGT!

Det skal så lige siges, jeg var selv sulten efter at komme tilbage til arbejdsmarkedet, idet min arbejdsidentitet altid har været en stor del af min identitet!

Man kan så selv vælge om man vil deltage aktivt i processen, eller om man vil læne sig tilbage i Sofahjørnet og vente på, at det off. beslutter hvad, der skal ske med mig + hvad der er bedst for mig.

Den eneste, der ved hvad, som er bedst for mig = Moi
Til det afsluttende møde på Revacenter, hvor Jeg (+Husbond), kursusleder & sagsbehandler var til stede, der havde jeg lavet min EGEN HANDLEPLAN!
Forside, der bestod af 4 Puslespildsbrikker, med mig, kursusleder, kommune & sagsbehandler,vi skulle finde sammen om = Hvad var det bedste for mig, i min situation & ud fra de vilkår + Skånehensyn jeg havde.
Næste side var mine drømme & ønksker mhb. fremtiden = Forslag til praktikplads, skånehensyn mm. = Hvordan når "Midlet = Lotus = Mig" = hen til målet!

Min kursusleder begyndte & grine (Positivt, skal lige tilføjes), = Jeg vidste det "Lotus", havde på fornemmelsen, at du SKULLE nok være med til, at bestemme/beslutte = Hvad er bedst for dig!

=Havde lavet 4 sæt, gav dem nogle min. til at skimme/læse igennem hvad der stod, og jeg fik det som jeg gerne ville have det!

Jeg tror hvis man er medspiller i stedet for modspiller, tør/kan tage initiativ = Tage "Måsen" lidt på dem = Det kan man komme langt med!

At der så efterflg. kom nogle "Propper" som lyn fra en klar himmel, der bragte mig i en anden sårbar position, en ny på andre vilkår = Ingen Arbejdsevne retur! = Det har sku' gjort ondt, men har også taget lang til for mig selv at erkende = Løbet er kørt!

Da har jeg så været nødtil at sætte mig ned igen & sige hvad så "Lotus" = Hvad er din fremtidsudsigter = Ingen Arbejdsevne = Ingen mulighed for Selvforsørgelse = Og jeg går ikke ind for Gensidig Forsørgelsespligt mellem ægtefæller/partnere = Jeg giftede mig af kærlighed, men min mand sagde ikke ja til, at skulle forsørge mig = Jeg er et selvstændigt individ.

= Hvilke muligheder har jeg så???
Tjah, det er jo der jeg står nu, = Venter på afgørelse om hvordan & hvorledes mhb. på Førtidspension!

=Det jeg af og til priser mig lykkelig for = Kortidshukommelsen ikke er hvad den har været, efter propperne!

=Meen jeg tror stadig, det er bedre at være Aktiv medspiller, end modspiller = Man overrasker Kommunen, kan nemmere, komme igennem med sine egne ting, hvad & hvordan & hvorledes. =Hvad kunne jeg tænke mig at prøve/gøre mm.
=Der er jo i sidste indstans, love & regler, der SKAL følges.

Når man skal = Er til møder = Lad dem åbne "Ballet" = De plejer jo at læne sig frem & sige = Hvad så siden sidst eller lign. = SVAR TIL DEM, JA, JEG FORMODER, DU HAR LÆST MIN OPDATEREDE RESSOURCEPROFIL??
= Man skal som borger, ikke sidde og genfortælle gang på gang ens Sygdoms -ell. livshistorie = Det bringer som regel en ud af fatning.

Du tager Sagsbehandlerne med bukserne nede om haserne, hvis du siger det på en pæn, god måde.
1. gang jeg gjorde det, begyndte jeg at græde, og sagde til hende, det kan da ikke have sin rigtighed, at jeg gang på gang skal sidde og gentage mig selv.
Hun blev tavs, og sagde sådan havde hun egentlig aldrig set på det, jeg fik lov at græde færdig, og vi småsnakkede lidt =Hun siger: = Vi aftaler en ny dato, og så kan du tro, jeg har læst din profil. Hende blev jeg tryg ved = Hun mødte mig, med gensidig respekt, og det er en stor del af sammenarbejdet.

At jeg så fik en ny sagsbehandler, da Agens kom til Køge, = Det er en anden snak!




Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 10:58   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
pst, lotus:

-der er netop STOR forskel i ordet med og mod

Man kæmper ikke MOD systemet -man kæmper MED systemet -og deri er en kæmpe forskel ikk´ (siger hende, hvis mand prøvede ovenstående igennem 8 år, uden lydhørhed fra samme sagsbehandler!, hmm)

Håber iøvrigt de herre har fået nogle inputs.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvinge kommunen til at tage ens sag med på møde - kan man det? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 12 05-11-2012 13:47
Lovet et, tilbudt andet, men tvunget til at tage det Niels S. Spørgsmål ang fleksjob 14 06-11-2010 00:15
Tage kontakt til kommunen - hvordan? Cillenolle Alt det andet 3 04-08-2009 23:04
Kan kommunen tage førtidspensionen igen? Antoniette Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 20-10-2007 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension