K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2008, 10:41   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Men det gør fagforeningsbosserne IKKE ????? DEN OMVENDTE VERDEN.

http://avisen.dk/fagledere-haaber-fi...de-160408.aspx

Danmark er ramt af strejke, og fra størstedelen af befolkningen er der opbakning til SOSU-asssistenter og sygeplejersker - men i fagbevægelsen er støtten ikke entydig, skriver berlingske.dk.

Flere ledere i fagbevægelsen giver udtryk for håbet om, at det ikke lykkes for de strejkende at få indfriet et 15 procents lønløft over tre år.

- Det håber jeg saftsuseme ikke, de gør. Det kan man ikke holde til politisk, for så bliver der ballade. Der kommer en overenskomstfornyelse efter den her, og sådan noget bliver ikke glemt, siger formand for HK/Kommunal, Bodil Otto, til berlingske.dk.


Fagforeningslederne er bekymrede for, at fremtidige overenskomstforlig vil være umulige at indgå, hvis politikerne går med på de strejkendes krav.

Også formand for den offentlige gruppe i fagforeningen 3F, Ellen Lykkegård, håber på en fiasko for de strejkende. Udmeldingerne overrasker Dennis Kristensen, der er formand for FOA, der organiserer 23.000 strejkende.

- Det betyder jo, at mindretallet ikke må opnå noget, der er bedre end det, flertallet har bestemt. Det er der simpelthen for meget stenaldertankegang over, siger Dennis Kristensen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 10:41   #12
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej

De har min fulde sympati, jeg er selv uddannet sosu-ass, og ved hvordan de har det, de knokler og knokler og så for de ikke det de fortjener,men jeg er lidt rystet over at der er så mange i mod, det er ligesom om vores samfund har søgt retninge af, at man er sig selv nærmest, når bare jeg for det jeg vil have så skide være med andre, og nu går det så ud over dem der måske har tider på hospitalet og så kan de mærke det på dem selv og så syntes de at det er for galt at de striker. DE SKAL BLIVE VED TIL DE FOR DEN LØN OG ARBEJDSVILKÅR SOM DET HAR FORTJENT I MANGE MANGE ÅR. det kan godt være at når man laver en gennemsnit af deres løn så ser det ikke ud som om de har en god løn,men så skal man lige regne med at i lønnen er der regnet weekend tillæg og aften og nat og helligdag med, der er også indregnet hvis de har været så søde at tage en eller flere ekstra vagter fordi der mangler medarbejder, nej man skal se den helt alm grundløn så er den mindre en den en fabriksarbejder får,SÅ MERE I LØN TIL ALLE DER ARBEJDER I SUNDHEDSSEKTOREN

når det var min menninge nu må alle strejken og godtfolk have en dejlige dag


Mai-Britt
Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sociale nævn støtter kommunerne ? Suncil Alt det andet 10 04-10-2010 23:01
Colombia støtter danske hjemløse bla-bla Politik og Samfund 0 28-03-2009 09:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension