K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-12-2009, 11:56   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jubler, når folk mister sygedagpenge

Citat:
De Falck-ansatte, der står for arbejdet med at skære antallet af modtagere af sygedagpenge ned, fejrer det med at spille på guitar, trykke på en julemand og et stykke slik.
http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/.../24/075013.htm

Jamen, jeg er total målløs...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 12:22   #2
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
De ville nok ikke juble, når det skete for dem selv, ønsker normalt ikke noget dårligt om andre folk, men ville næsten ønske at de selv, skal smage deres egen medicin her....
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 12:29   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-det er et "sygt" samfund vi lever i!

Falck har da et seriøst image problem eller hva
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 15:07   #4
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Jeg er simpelthen totalt rystet over det her. Og jeg håber virkelig at det er en almindelig dårlig joke.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2009, 02:33   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Håber ikke det er sandt, for så kan de da ikke være ansat hos falck.
Falck skulle jo være en virksomhed, der hjælper syge m.m. så hvis det er deres holdning burde man boykotte dem
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2009, 10:45   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, jeg har det lige som jer: det er jo FALCK, så sådan noget gør de da ikke... Men Falck er jo også bare en virksomhed, der skal tjene penge. Og de får jo nok en bonus, hver gang en opgave er "løst" i forhold til kontrakten med Kolding kommune (ikke, at det er en undskyldning for smagsløs adfær - for det er det IKKE!). Og så har jeg sådan en fix ide med, at de måske har været på sådan et "karlsmart" salgskursus, hvor de lærer motivation og sammenhold, ved at fejre deres "sejre" sammen og fremhæve de "dygtige" medarbejder ved at danne sådanne små, latterlige ritualer. Det kan (måske) være en god ide, hvis man sælger noget materielt, men da ikke, når et menneske mister sit forsørgelsesgrundlag.... Uff!!!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2009, 12:31   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Der kan da kun være en løsning på det her.

Har du Falck så er det da kun at opsige sit abonnement.!
Har du det ikke så fortæl alle dem du kender som har det, hvad det er der sker her.!

Den rent ud sagt **** virksomhed, skal da ikke ustraffet hen.!

Falck Healthcare min bare r..

Forsat god jul til alle andre.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 25-12-2009 kl. 13:48.
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 18:35   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvad sker der når en ræv skal passe på Høns.

fint med anden aktør til arbejdsprøvning, men der må alså være grænser for hvad en privat virksomhed må udføre.
hvorfor har vi et offentligt system, når alt snart er på privat hænder.
så kan vi jo lige så betale til nogle forsikringer, fremfor at betale skat. for så har man da i det mindste nogle retningslinier for ens forløb.
Nu ved man jo ikke hvilken behandling man får.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 10:39   #9
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Det er uden tvivl den mest ulækkre og respectløse opførsel jeg længe har hørt om. Det kan da aldrig blive et succes kriterie i sig selv at mennesker mister retten til sdp.
Hvor sygt..!
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 11:00   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det er et typisk tegn på hvorhen vores samfund har bevæget sig hen i holdningen til sine medmennesker. Man er "kun" med i det fællesskab man selv vælger, foreninger, sport, politik osv. ellers kan man bare føle sig ansvarsfri.
F.eks.e ældre mennesker på den anden side af hækken der mangler hjælp til snerydning,og den invalide på hjørnet som mangler en hånd for at komme igennem svingdøren hos Bilka, dem blæser mange på fordi de føler sig ikke i fællesskab med dem, de der husker manerer og fællesskabsfølelse skal så her have ros, for der er nogle få tilbage, men rigtig mange har sluttet til følelseszombierne hvor man kun ser det der har interesse for en selv.
Bare skal Vi huske at være sig selv, og ikke forfalde til deres niveau, K10 er et godt eksempel på at her er folk ikke ligeglade med hinanden. Gid Vi kunne få den holdning mere udbredt igen i befolkningen, til gavn for ældre og syge for det koster faktisk ikke meget energi at være hjælpsom og venlig overfor de svage, tværtimod indbringer det mange smil.
Min opdragelse påbød mig at have manerer på det her punkt, og jeg har aldrig fundet det som en sur pligt at hjælpe nogen i nød. Jeg er bare ikke meget aktiv herinde mere fordi jeg indlever mig så meget i folks situation så jeg bliver dårlig igen selv, derfor må jeg lære at passe lidt mere på mig selv, men jeg lærer min søn at man hjælper de svage uanset om de "hører til" i ens interessefelt, hjælp skal gives til den der har behov, det kendetegner mennesket der er nået udover selvopholdelses(stenalder)stadiet og blevet et socialt individ i et fællesskab omkring vores bopæl, altså vores kvarter, by eller nationalitet.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Mister mine sygedagpenge men er stadig syg Sandie75 Alt det andet 67 10-04-2010 04:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension